Lexmark optra 312L og postscript?
Fra : Franner

Dato : 19-04-01 08:47

Er der nogen, der har erfaringer med nævnte printer? På Lexmark's
hjemmeside fremgår det, at driveren til printeren:

"Installs PPD files for Lexmark printers for use with a PPD ready
PostScript driver such as Apple's LaserWriter 8. Mac".

Betyder det, at printeren/driveren understøtter samtlige funktioner, som
man normalt får adgang til, når man i "Vælger" aktiverer Laserwriter
8-printere? Altså f.eks. "multi-paging"?

/Steen

Fra : Jakob Færch

Dato : 19-04-01 12:16

In article <3ADE97EE.BE1B65D0@hco.kollegienet.dk>,
Franner <steenf@hco.kollegienet.dk> wrote:

> Betyder det, at printeren/driveren understøtter samtlige funktioner, som
> man normalt får adgang til, når man i "Vælger" aktiverer Laserwriter
> 8-printere? Altså f.eks. "multi-paging"?

Jeg har selv en Lexmark 312L - og jeg har været ganske glad for den,
bortset fra at papirhåndteringen driller mig en del (som den altid gør
på billige printere, synes jeg).

Jeg har ikke brugt den til så voldsomt avancerede Postscript/Laserwriter
8-ting, men den understøtter fint "multi-paging", og de Postscript-filer
jeg har skrevet ud på den, er kommet fint ud.

/Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-01 13:21

> [...]

> man normalt får adgang til, når man i "Vælger" aktiverer Laserwriter
> 8-printere? Altså f.eks. "multi-paging"?

Det kommer an på om PPD'en understøtter det, men mon ikke...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : N/A

Dato : 19-04-01 23:22

Fra : Jakob Færch

Dato : 19-04-01 23:22

In article <B7052F9D.576D%gfm@mac.com>, Gregor Møller <gfm@mac.com>
wrote:

> Optra E312L understøtter IKKE Postscript, hvorimod det er E312 der
> gør(emulering).

Det er mærkeligt, at du siger det: For da jeg købte min 312L'er havde
jeg faktisk slået mig til tåls med at undvære Postscript hjemme. Jeg
havde nemlig læst mig til, at 312L _ikke_ forstår Postscript.

Derfor undrede det mig også meget, da jeg så, at printeren er Laserwrite
8-baseret - og endnu mere, da jeg fandt ud af, at den faktisk fint kan
fortolke Postscript.

Det lyder mærkeligt, at Laserwrite 8-driveren pludselig skulle lade en
PPD software-emulere en postscript-fortolker, så uanset hvad man skulle
tro, så må der være en hardware Postscript-dims inde i en 312L'er.

/Jakob