Standard "alertbox" i Java?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-12-03 17:49

Hej!

Er der en standard-alertboks i Java som det er kendt fra f.eks. JavaScript? Een
jeg kan kalde direkte med en string såsom "Du har ikke rettigheder til at klikke
på denne knap" og som kan fjernes ved at klikke ok.

I så fald hvordan og hvorledes?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-12-03 18:24

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
>f.eks. JavaScript? Een jeg kan kalde direkte med en string såsom "Du
>har ikke rettigheder til at klikke på denne knap" og som kan fjernes

Prøv at tjekke JOptionPane:
<URL:http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/mini/fifthexample.html#dialogs>

/L

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-12-03 18:44

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Prøv at tjekke JOptionPane:

Det ser ud til at virke fint :)

Men kan man gå udfra at "alle" har Swing i deres VM? Det kan vel blive et
problem hvis den ikke understøttes.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-12-03 12:41

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in

> Men kan man gå udfra at "alle" har Swing i deres VM? Det kan vel
> blive et problem hvis den ikke understøttes.

Hvis du importerer swing og brugeren ikke har det så kan dit program
slet ikke starte.

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-12-03 14:15

Kim Voss Schrader wrote:

> Men kan man gå udfra at "alle" har Swing i deres VM? Det kan vel blive et
> problem hvis den ikke understøttes.

Nej. At bruge swing betyder at du går ud af det som understøttes af
Microsofts virtuelle maskine, og du kræver derfor at de installerer et
afviklingsmiljø fra Sun.

Dette er ikke svært at specificere for en applet, og for en
webdistribueret applikation så kig på Java Web Start.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"