Få en String med dags dato
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-03 14:06

Det er nok bare mig der er lidt halvblind...

Jeg skal bruge dags dato udskrevet i et bestemt format (YYYY-MM-DD
HH:MM), hvordan er det lige jeg får fat i det ?

Jeg har kigget på java.util.Date, men den ser rimelig deprecated ud.
De andre dato funktioner jeg har fundet har jeg enten ikke lige
kunnet gennemskue eller også bruger de java.util.Date...

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : Michael Legart

Dato : 13-12-03 14:19

http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/text/SimpleDateFormat.html

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-12-03 14:40

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> writes:

> Det er nok bare mig der er lidt halvblind...

Øjnene er som bekendt det første man bliver blind på :)

> Jeg skal bruge dags dato udskrevet i et bestemt format (YYYY-MM-DD
> HH:MM), hvordan er det lige jeg får fat i det ?

Brug java.text.SimpleDateFormat

Date now = new Date();
DateFormat df = new SimpleDateFormat("yyyy-MM-dd HH:mm");
System.out.println(df.format(now));

> Jeg har kigget på java.util.Date, men den ser rimelig deprecated ud.

De dele af den der har med parsing og formattering er. De er flyttet til
java.text.DateFormat.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-03 16:25

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote in

> Brug java.text.SimpleDateFormat
>
> Date now = new Date();
> DateFormat df = new SimpleDateFormat("yyyy-MM-dd HH:mm");
> System.out.println(df.format(now));

Jeg fandt godt nok SimpleDateFormat selv, men jeg kunne ikke lige
gennemskue at det var sådan den skulle udskrives. Tror det var fordi
jeg kiggede efter String som returntype.

> De dele af den der har med parsing og formattering er. De er
> flyttet til java.text.DateFormat.

Logisk nok egentlig :)

Tak for hjælpen :)