password på en enkelt side
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-12-03 14:09

Er det muligt på en enkelt side i et website i FrontPage 2002 at
sikre at kun folk med separate adgangskoder kan se siden?

Serveren er en w2k-server med IIS og FP-extensions -

Hvis det er muligt, vil jeg gerne have en beskrivelse af, hvordan
det gøres.

Hvis det kun kan lade sig gøre med et script, så hører jeg også
gerne om det - men det væsentligste er om det kan lade sig gøre med
ovenstående bestykning.

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-12-03 14:38

jeg glemte vist at præcisere - jeg ved godt det kan gøres med et
javascript - men kunsten består i at gøre det på FP2002 på en
enkelt side og ikke blot på rodwebbet, for det kan man godt gøre.

--
ahw

Fra : joke

Dato : 13-12-03 21:35

"Arne H. Wilstrup" <Karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse

> jeg glemte vist at præcisere - jeg ved godt det kan gøres med et
> javascript - men kunsten består i at gøre det på FP2002 på en
> enkelt side og ikke blot på rodwebbet, for det kan man godt gøre.

Ved ikke om du kan bruge dette, jeg har selv et rodwebsted der er åbent for
alle jeg har lavet et underwebsted til rodwebstedet hvor det kun er brugere
der oprettes via frontpage "funktioner" og "server" der har adgang til denne
mappe her kan du så gemme dine dokumenter ikke alle skal have adgang til.

I frontpage i rod webstedet opretter du f.eks. en mappe der hedder bruger
denne mappe højre klikker du på og konvertere den til websted der efter
dobbeltklikker du og vælger at udgive den på http://www.xxx.dk/bruger .

Når den er udgivet skal du åbne webstedet http://www.xxx.dk/bruger så er der
adgang til "funktioner" og "server"

her kan du give særlige tilladelser om at kun registrede brugere kan læse
m.m.

Hilsen

Johnny

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-12-03 00:15

'aha - du udgiver altså i to omgange - 1. du udgiver webstedet som
det findes "http://www.xxx.dk og 2. du konverterer "bruger" til et
websted og udgiver det igen, men denne gang som
http://www.xxx.dk/bruger og udgiver dette separat til siden.

Derefter har du så mulighed for at ændre adgangen til stedet via
funktioner og server?

Det må jeg prøve - men for at være på den sikre side: hvilke
indstillinger benytter du så i administrationsinterfacet?

Kunne du være rar at give mig en lidt mere minituøs beskrivelse -
for det ser ud til at jeg ikke har helt de samme rettigheder som du
f.eks. har - til at sørge for at ændre på rodwebbet.

Altså gerne en punkt for punkt beskrivelse, hvis du får tid - det
vil jeg blive rigtig glad for - det er nemlig lykkedes mig at
udelukke mig selv to gange for adgangen til et sådan subweb.

--
ahw

joke wrote:
[..]

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-12-03 01:01

Jeg tror at det er løst nu - jeg skal simpelthen ændre på den
såkaldte anonyme adgang til brugerne, således at de f.eks. kun får
browseradgang når de indtaster de foruddefinerede brugere med
password og bruger-id.

Men man skal i øvrigt huske, inden at man konverterer til et
websted, at den pågældende mappe, man konverterer, skal indeholde
en index-fil (default-fil) således at siden kan findes af
browseren.

eksemplet jeg fik var at jeg skulle udgive www.xxx.dk./bruger som
separat side, samtidig skal indeholde en sådan index-fil eller en
default-fil.

--
ahw