æøå
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 18:59

Hej

Er der forskel på det tekniske bag www.æøå.dk - www.æøå.co.dk?
Selvfølgelig er det ene kun et subdomæne, men kan man forstille sig at
nogen kan se æøå.co.dk uden problemer, men ikke æøå.dk ?
Eller måske omvendt?

/ Michael Kristensen

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-12-03 22:25

"mich(a)el007.dk" <"mich(a)el007.dk"> wrote:

> Er der forskel på det tekniske bag www.æøå.dk - www.æøå.co.dk?
> Selvfølgelig er det ene kun et subdomæne,
... og tåbeligt, uinteressant, latterligt, osv..

> nogen kan se æøå.co.dk uden problemer, men ikke æøå.dk ?

nej

> Eller måske omvendt?

nej

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 20-12-03 23:21

Peter Larsen wrote:

> .. og tåbeligt, uinteressant, latterligt, osv..

<off topic>
Hvis du ikke kan/vil svare på mandens spørgsmål, hvorfor lader du så
ikke bare være?
</off topic>

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-12-03 23:41

Jan G. Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Hvis du ikke kan/vil svare på mandens spørgsmål, hvorfor lader du så
> ikke bare være?

Læste du hele hans svar?
Han svarede faktisk Nej til spørgsmålet om nogen kan se det ene, men ikke
det andet,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 21-12-03 00:01

Ivar Madsen wrote:

> Læste du hele hans svar?
> Han svarede faktisk Nej til spørgsmålet om nogen kan se det ene, men ikke
> det andet,,,

Når man starter svaret på den måde som han gjorde, så udtrykker man ikke
meget seriøsitet i at svare, og så finder jeg ikke den store grund til
at læse længere.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-12-03 00:12

Jan G. Nielsen wrote:

> Hvis du ikke kan/vil svare på mandens spørgsmål, hvorfor lader du så
> ikke bare være?

Det gjorde jeg faktisk også, jeg beklager du tog min automatiske
reaktion på dansk.net som om jeg ikke gjorde.

Jeg vil prøve at undgå at virke tvetydig omkring det fremover.

Så bare råt for usødet, dansk.net/co.dk og andre Anani projekter er IKKE
min kop the.

Hvis du spørger mig om du skal købe
æøå.co.dk
æøå.dk

så er mit svar at det første ikke er et domæne, og derfor ikke et valg.

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-12-03 00:06

Peter Larsen wrote:

> .. og tåbeligt, uinteressant, latterligt, osv..

Jeg undskylder hvis ovenstående linien fremstår som arrogant med vidre,
men jeg kan bare ikke døje dansk.net.

Jeg beklager!

Mit øvrige svar var på om æøå i et subdomæne kontra et secondlevel
(kontra et tld) ville blive fortolket anderledes, svaret er nej.

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 21-12-03 00:47

Peter Larsen wrote:

> Jeg undskylder hvis ovenstående linien fremstår som arrogant med vidre,
> men jeg kan bare ikke døje dansk.net.
>
> Jeg beklager!

Du er skam tilgivet. Men hvis du vil give mig (og det har du jo egentlig
allerede gjort) at du godt kunne havde svaret manden _lidt_ pænere, så
vil jeg også gerne sige god for din undskyldning :)

Dybest set kan det jo være han bare er totalt uvidende og bare søger et
ærligt svar. For mig at se "dømmer" du ham lidt hårdt, fordi du ikke
selv kan lide sådanne domæner.

> Mit øvrige svar var på om æøå i et subdomæne kontra et secondlevel
> (kontra et tld) ville blive fortolket anderledes, svaret er nej.

Oki :)

PS: Fed service du kører Peter. Jeg bruger selv GratisDNS til flere
domæner (og nej dette var ikke en reklame :))

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Jens Andersen

Dato : 21-12-03 01:55

In news:3fe4bf3b$0$95081$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Peter Larsen <mail@czar.dk> typed:

> .. og tåbeligt, uinteressant, latterligt, osv..

> nej

Tjaa...I mit tilfælde virker www.æøå.co.dk uden nogen problemer, mens
www.æøå.dk ikke virker overhovedet. Det skal siges jeg bruger IE uden noget
plugin til at understøtte æøå etc...Hvorfor det virker ved co.dk skal jeg
ikke kunne sige (og for mig virker det meget mærkeligt at det gør eftersom
det jo ikke burde virke...)
Hvis der er nogen der har en forklaring på dette ville det da være dejligt
:)
Jens Andersen

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-12-03 09:08

Jens Andersen wrote:

> [...]
> gør eftersom det jo ikke burde virke...)
> Hvis der er nogen der har en forklaring på dette ville det da være

hmm..

Det skal siges at jeg IKKE sidder med en windows pc..

Det ser ud til at du har ret, dvs det fungere ala nunames æøå (co.dk).

Men det gør det ikke mere interessant, IE vil sikkert også kunne kører
alm æøå.dk domæner når den bliver opdateret næste gang!

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-12-03 09:15

Peter Larsen wrote:

> Men det gør det ikke mere interessant, IE vil sikkert også kunne kører
> alm æøå.dk domæner når den bliver opdateret næste gang!

indsæt "uden plugin" et relevant sted.

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 12:42

Peter Larsen wrote:
> Det ser ud til at du har ret, dvs det fungere ala nunames æøå (co.dk).

Hvordan fungerer det? Hvordan kan det være at de er "bedre" end
DK-Hostmaster?

<offtopic>
Jeg kan da lige sige at jeg aldrig kunne finde på at købe et subdomæne
til 200/400kr eller betale for et whois. Dansk.net er lidt for meget
pengemaskine og deres idé om at bryde dk-hostmasters monopol på
..dk-domæner kan da også kun ende galt - nu det er dem.
</offtopic>

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-12-03 13:52

"mich(a)el007.dk" <"mich(a)el007.dk"> wrote:
> Hvordan fungerer det? Hvordan kan det være at de er "bedre" end
> DK-Hostmaster?

det er en anden teknisk løsning.

man resolver (svjh) på navneserver niveau fra æøå til det korrekte. dvs
co.dk's dns virker som en slags cache for æøå.co.dk domænerne (svjv).
hvorimod dk-hostmasters dns kun kender den oversatte form.

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk