Fast IP-adresse med router på Stofanet
Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 18-12-03 16:32

Hej alle

Jeg går og overvejer at få en fast IP-adresse på min Stofanet-forbindelse i
forbindelse med noget web-server. Jeg er koblet op til Stofa med en router,
som jeg selv har installeret (altså ikke med det der family-logon). Når jeg
så vil bestille den der faste IP-adresse skal jeg angive MAC-adressen på mit
netkort. Men når jeg har en router, er det så MAC-adressen på denne, som jeg
skal angive. Routeren er jo sådan set det første som Stofa "ser" efter
kabelmodemmet. Er der nogen der har erfaringer?????

Med venlig hilsen
Ivan Nielsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-03 16:58

Ivan Bartholin Nielsen skrev:

> [...]
>netkort. Men når jeg har en router, er det så MAC-adressen på denne, som jeg

Ja.

>Routeren er jo sådan set det første som Stofa "ser"

Netop.

--
Bertel

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 18-12-03 17:21

Stort tak for et hurtigt svar

Fra : Nicework

Dato : 20-12-03 10:09

Husk at der ikke er lovligt at tilslutte mere end en computer til din
stofanetforbindelse med mindre du har famlieopkobling. (det er ihvertfald
hvad der står i aftalevilkårene!)

Fra : HåSe

Dato : 28-12-03 21:59

En MAC adresse er vel 1 Computer .. så er
det vel total lige meget hvor mange der står
bag ved ..

/HåSe.NET

Fra : kaare

Dato : 30-12-03 11:20

"HåSe" <hcn@newmail.net> wrote in message
> En MAC adresse er vel 1 Computer .. så er
> det vel total lige meget hvor mange der står
> bag ved ..

Nej. Kontrakten siger at der må tilsluttes 1 PC... altså ikke noget med at
der kun skal være én macadresse.

Du skal nok ikke regne med at Stofa interesserer sig ret meget for om du har
flere maskiner bag... men hvis du en dag får problemer er du nødt til at
sætte det tilbage til "original stand" for at kunne få Stofa til at hjælpe.

Kaare