Tiscali surfer - opkaldsafgifter
Fra : poulsen

Dato : 16-12-03 01:03

Hej gruppe!
Jeg har set en del ældre indlæg her i guppen vedr. Tiscalis uberettigede
opkrævning af opkaldsafgifter for alle opkald under et surfer-abonnement.
Nu har jeg selv fået samme problem, idet jeg i forbrugsoversigten under
e-care kan se, at Tiscali indtil 11-9-2002 har takseret alle opkald til 25
ører, medens der efter 11-9-2002 kun er takseret opkaldsafgift for opkald
udover de 30 minutter, som abonnementet dækker.
Jeg har reklameret skriftligt straks efter den første store regning fra
Tiscali, og siden talt flere gange telefonisk med kundeservice, som
fastholder opkrævningen af de 25 ører for alle opkald.
Jeg har ikke kunnet finde Tiscali's danske abonnementsbetingelser for det
daværende surfer-abonnement - er der nogen her i gruppen som kan hjælpe mig
med en henvisning til et skrift, hvoraf det fremgår at der ikke skal betales
opkaldsafgift for opkald inden for de 30 minutter som er dækket af
abonnementet?
Mvh
Gunnar

Fra : Michael Legart

Dato : 16-12-03 10:43

On 2003-12-16, poulsen <gunnarpoulsen@tiscali.dk> wrote:
> [...]
> ører, medens der efter 11-9-2002 kun er takseret opkaldsafgift for opkald
> udover de 30 minutter, som abonnementet dækker.

De kunder som havde det problem blev alle automatisk krediteret
sidste aar. (Eller justeret paa en efterfoelgende regning)

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Erik Nielsen

Dato : 02-01-04 23:36

On Tue, 16 Dec 2003 09:42:43 +0000 (UTC), Michael Legart
<michaelnospam@hest.nu> wrote:

>De kunder som havde det problem blev alle automatisk krediteret
>sidste aar. (Eller justeret paa en efterfoelgende regning)

Det er ikke tilfældet for mit vedkommende.

Jeg blev opkrævet ca. 150 kr. for meget i opkaldsafgift, fordi
samtlige opkald - altså også de opkald, der lå inden for mine
60min/dag til fast pris - blev pålagt 25 øre i opkaldsafgift i
perioden 24-apr-2002 - 08-nov-2002.

Trods klage i marts 2003 og rykker i juni 2003 (foruden indlæg i
Tiscali-nyhedsgruppe i oktober-november-december 2002 og januar 2003)
har Tiscali ikke besvaret mit brev vedr. de uberettiget opkrævede
opkaldsafgifter.

Kun min opsigelse i marts 2003 blev imødekommet efter min rykker i
juli 2003 og det var først efter at der var udsendt 2 fakturaer for
perioder efter det tidspunkt, der var opsagt til.

På Google kan Surfer-betingelserne stadig læses (søg på "surfer" på
domænet "tiscali.dk" og vis cached version):

http://66.102.11.104/search?q=cache:z-z0igD1UyEJ:privat.tiscali.dk/surfer/hvadersurfer.php+surfer+site:tiscali.dk&hl=en&ie=UTF-8

--- Citat herfra:
Tiscali Surfer-produkterne er uden abonnement og opkaldsafgifter, men
inklusive tidstillæg.
--- citat slut ----

Tidstillægget er en tilføjelse, som kom ca. januar-februar 2002.

--
Erik Nielsen
Rønne

Fra : Erik Nielsen

Dato : 02-01-04 23:36

On Tue, 16 Dec 2003 01:02:31 +0100, "poulsen"
<gunnarpoulsen@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>ører, medens der efter 11-9-2002 kun er takseret opkaldsafgift for opkald
>udover de 30 minutter, som abonnementet dækker.

De var i perioden 24-apr-2002 - 08-nov-2002 at der blev opkrævet
opkaldsafgifter inden for den periode pr. døgn, der var til fast pris.