Cableconnect på stofanettet
Fra : JP

Dato : 13-12-03 19:11

Hej
Jeg vil gerne have cableconnect til koble på stofanet ved opstart af min
bærbar pc. Programmet er i startup folderen osv og logger godtnok på stofa
ved opstart, hvorefter det logger af igen næsten med det samme. Jeg bruger
ip : 192.168.30.2, port 259 og angiver brugernavn og kodeord cableconnect's
settings.
Hvorfor virker det ikke?
/JP

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-03 20:15

"JP" <@> skrev:

>Jeg vil gerne have cableconnect til koble på stofanet ved opstart af min
>bærbar pc. Programmet er i startup folderen osv og logger godtnok på stofa
>ved opstart, hvorefter det logger af igen næsten med det samme.

Har du andre computere koblet på end den bærbare?

--
Bertel

Fra : JP

Dato : 13-12-03 22:32

Hej Bertel

> Har du andre computere koblet på end den bærbare?

Ja, jeg har flere computere som jeg skifter imellem. Det virker fint ved at
skifte ledning til kabelmodemet osv. Jeg kobler mig så bare på ved at bruge
http://signon.stofanet.dk , som så bare logger en af pc'erne af hvis en
anden pc skal på ....

Af og til kører der ics på min stationære, så både den stationære og bærbare
kan være på nettet samtidig gennem en switch, hvilket er fint nok til alm
surf osv. men ikke til online spil på ics "klienter" da der ofte kræves ip
for at det virker.
Stofa vil sikkert gerne have at jeg betaler et familieabonnement da jeg har
flere computere, men indtil videre bruger jeg mest kun en af mine pc'er ad
gangen...
/JP

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-03 09:25

"JP" <@> skrev:

> [...]
>skifte ledning til kabelmodemet osv. Jeg kobler mig så bare på ved at bruge

Det lyder sært at du så skulle have problemer. Virker
CableConnect på de andre computere?

--
Bertel

Fra : JP

Dato : 14-12-03 10:55

> Det lyder sært at du så skulle have problemer. Virker
> CableConnect på de andre computere?

Jeg har testet cableconnect på min stationære, og problemet er det samme.
/JP

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-03 12:15

JP skrev:

>Jeg har testet cableconnect på min stationære, og problemet er det samme.

Jeg har aldrig haft problemet. Jeg kører Stofanet og bruger netop
Cableconnect når jeg skifter computer.

Hvis ikke du selv har sat CC forkert op, kan jeg ikke forklare
problemet ud over at du har kuk i dit system.

--
Bertel

Fra : Nicework

Dato : 16-12-03 09:41

Hvorfor ikke bare bruge stofa allways on, så er modemet online hele tiden.
www.stofanet.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 16-12-03 12:28

In <9yzDb.60905$jf4.3468713@news000.worldonline.dk> "Nicework" <Blaster@sol.dk> writes:

>Hvorfor ikke bare bruge stofa allways on, så er modemet online hele tiden.
>www.stofanet.dk

Der er sikkerhedsproblemer i always on. Hvis jeg faar fat i din MAC-adresse kan jeg
aendre min MAC-adresse til den og saa betaler du for mig.

Mvh
Martin

Fra : Jacob Riis

Dato : 16-12-03 13:03

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
MAC-adresse kan jeg
> aendre min MAC-adresse til den og saa betaler du for mig.

Nu er jeg ikke ekspert så du må lige rette mig hvis jeg tager fejl. Men jeg
troede at en MAC adresse var et unikt nummer som netkort har. Og hvis det er
farligt som du skriver hvorfor kan jeg så ikke få fat i din MAC adresse hvis
du ikke er "always online"

--
Jacob

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-12-03 13:33

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> writes:

> Nu er jeg ikke ekspert så du må lige rette mig hvis jeg tager fejl. Men jeg
> troede at en MAC adresse var et unikt nummer som netkort har.

Det er det også. Men Det er jo stadig noget software, der styrer det
og på mange netkort kan man sige "Du har også lige den her
MAC-adresse, forresten".

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-12-03 13:50

Martin Moller Pedersen skrev:

>Der er sikkerhedsproblemer i always on. Hvis jeg faar fat i din MAC-adresse kan jeg
>aendre min MAC-adresse til den og saa betaler du for mig.

Jeg har været på tofanet herhjemmefra med mindst fire forskellige
netkort.

Jeg vil tro at de takserer efter den trafik der løber i et
bestenmt sæt ledninger og ikke efter hvilket udstyr der
tilfældigvis er sluttet til.

--
Bertel

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 16-12-03 15:14

In <pmvttvgto5nkcgola5u88n4e15spc1s2hu@news.stofanet.dk> Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

>Jeg har været på tofanet herhjemmefra med mindst fire forskellige
>netkort.

og ?

>Jeg vil tro at de takserer efter den trafik der løber i et
>bestenmt sæt ledninger og ikke efter hvilket udstyr der
>tilfældigvis er sluttet til.

Det er ikke rigtigt. De taksterer efter hvem de tror du er. Derfor
skal man logge ind. Ved kabeltv kan man ikke se hvor signalerne kommer fra
modsat ADSL.

Du kan evt. bruge at logge ind med dit eget brugernavn og password paa en
anden stofanet forbindelse og download en masse.
Bagefter vil http://opslag.stofanet.dk/ vise at du har downloadet
og ikke den person, hvis forbindelse du har laant. Det samme er tilfaeldet med
Always-On og en MAC-adresse er nemt at snyde med.

Mvh
Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-12-03 16:25

> Jeg vil tro at de takserer efter den trafik der løber i et
> bestenmt sæt ledninger

Alle kunder på samme head-end sidder elektrisk set på det samme sæt
ledninger

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 16-12-03 18:40

> [...]
MAC-adresse kan jeg
> aendre min MAC-adresse til den og saa betaler du for mig.

Hels så simpelt er det selvfølgelig ikke, heldigvis.

> Mvh
> Martin

Lars B

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 16-12-03 20:44

In <3fdf4395$0$25818$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> <lars@zulfo.dk> writes:

>"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

>tiden.

>MAC-adresse kan jeg

>Hels så simpelt er det selvfølgelig ikke, heldigvis.

Du har maaske noget inside-viden ?

Well, maaske skal vi ogsaa sidde paa som ø, men så virker mit trick
ihvertfalde. Og man kan jo lytte paa netvaerket efter MAC-adresser.

/Martin

Fra : kaare

Dato : 19-12-03 18:26

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
> Du har maaske noget inside-viden ?
>
> Well, maaske skal vi ogsaa sidde paa som ø, men så virker mit trick
> ihvertfalde. Og man kan jo lytte paa netvaerket efter MAC-adresser.

Inside viden? Ansat måske?

Ikke desto mindre er det næppe så nemt som du beskriver. Udover at man skal
være tilsluttet samme bydel, og køre på samme frekvenser, så I loopes ind
til samme interface... skal du formåe at læse en mac adresse fra en anden
bruger i noget trafik der transporteres med en anden type protocol.
.... jeg ville nok være lidt imponeret.

Det havde nok været nemmere at du kende mac adressen på en bestemt bruger
(fysisk set den) og at brugeren bruger always-on ... og derefter er så
heldig at du lige tilfældigvis er tilsluttet systemet på samme sted. Men det
ville nok også næppe være tilfældet.

Selvfølgelig ville det nok kunne lade sig gøre. Hvis du var dygtig og
heldig... lad os sige at du knækker muligheden og læser brugernes mac
adresser i trafikken. Så kommer problemet med at finde ud af hvilken af mac
adresserne (vel hurtigt nogle tusinde) der bruger always on. Det kan
selvfølgelig sagtens lade sig gøre. Med samme stædighed kunne jeg også
hurtigt blive rig, lækker og få en fantastisk kæreste...
.... alligevel sidder jeg stadig her foran maskinen og fatter ikke at jeg
orkede at skrive dette indlæg.

Kaare, out...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-03 19:15

"kaare" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> (fysisk set den) og at brugeren bruger always-on ... og derefter er så
> heldig at du lige tilfældigvis er tilsluttet systemet på samme sted. Men

Er det så sjældent at naboer mødes og sætter deres maskiner sammen?

> Så kommer problemet med at finde ud af hvilken af mac
> adresserne (vel hurtigt nogle tusinde) der bruger always on.

Det tager ikke mange sekunder at flikke et script sammen der prøver dem en
ad gangen

Fra : kaare

Dato : 23-12-03 02:39

> Er det så sjældent at naboer mødes og sætter deres maskiner sammen?

Næh... men det er måske sjældent at naboerne kører på samme kanaler.

> Det tager ikke mange sekunder at flikke et script sammen der prøver dem en
> ad gangen

Næh... Scriptet er ikke noget problem... men problemet er at modemet låser
mac adressen hver eneste gang... og du så skal genstarte modemet...

.... nogle modemer er selvfølgelig hurtigere til at resette end andre... men
selv om det kun tager 30 sek + det manuelle arbejde... var det ikke noget
jeg gad at multiplikere med 1000 eller mere...

.... Men det er vel et spørgsmål om udholdenhed.

Kaare