Stofanet, IE6 og hastighed
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 11-12-03 22:25

Jeg har netop skiftet fra 56K til et kraftigt StofanetNetværk.
Browsning af websider med IE6 sker nu langsommere end før, mens
downloadning, mailcheck med OE kører superhurtigt!
For at undersøge problemet hentede jeg nyeste udgave af Mozilla og den
kører fint!

Af forskellige årsager vil jeg gerne beholde IE, men hvad kan fejlen
være? Bruger Win98SE!

Lars

Fra : Mithril

Dato : 12-12-03 01:22

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke@yahoo.dk> wrote in message

> Af forskellige årsager vil jeg gerne beholde IE, men hvad kan fejlen
> være? Bruger Win98SE!

Er det ikke svar nok ?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 01:20

On Fri, 12 Dec 2003 01:21:38 +0100, "Mithril" <na@nospam.com> wrote:

>"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke@yahoo.dk> wrote in message

>Er det ikke svar nok ?

Hva fan har det med sagen af gøree. Jeg kører da også med Windowes 98 SE
og her hos mig kører den mere stabilt end min Windows XP.
Flemming Jacobsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-12-03 04:45

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev:

>Hva fan har det med sagen af gøree.

Nemlig.

>Jeg kører da også med Windowes 98 SE
>og her hos mig kører den mere stabilt end min Windows XP.

Jeg kører 98 fordi det er hurtigere end XP. Stabiliteten er den
samme.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-12-03 04:47

Lars Holm Thomsen skrev:

>Jeg har netop skiftet fra 56K til et kraftigt StofanetNetværk.
>Browsning af websider med IE6 sker nu langsommere end før

Der må være et problem med din IE. Jeg har Win98 og Stofanet, og
har ikke det problem. Jeg har Opera 6 og 7, Netscape 7.1 og IE
5.0. Hverken Netscape eller IE kommer på højde med Opera, men der
er ikke specielle hastighedsproblemer.

--
Bertel

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 12-12-03 10:25

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message news:<keeitvk88c5d9086ekor65a4862no9agkh@news.stofanet.dk>...
> [...]
> har ikke det problem. Jeg har Opera 6 og 7, Netscape 7.1 og IE
> 5.0. Hverken Netscape eller IE kommer på højde med Opera, men der

Tak til alle for svarene, selvom nogle var mere konstruktive end
andre!

Prøver at geninstallere IE og eller må jeg jo benytte Mozilla eller
Opera fremover - jeg kan heller ikke få mit musehjul til at virke i
IE, så du har nok ret i, at det har med IE at gøre!

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-12-03 10:45

Lars Holm Thomsen skrev:

>Prøver at geninstallere IE og eller må jeg jo benytte Mozilla eller
>Opera fremover

Opera kan kraftigt anbefales, men man afskærer sig naturligvis
fra de mange sider der er skræddersyet til IE's fejl. Den er
gratis hvis man vil acceptere en reklame øverst til højre.

--
Bertel

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 12:57

On Fri, 12 Dec 2003 10:44:47 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Opera kan kraftigt anbefales, men man afskærer sig naturligvis
>fra de mange sider der er skræddersyet til IE's fejl. Den er
>gratis hvis man vil acceptere en reklame øverst til højre.

Jeg vil så ikke anbefale Opera, på bestemte sider nedlægger den
fuldstændig min computer. Så snart at jeg har skrevet adressen ind og
har trykket enter og den så har fudnet en af de bestemte sider så
crasher Opera og tager resten af min computer med sig og det både på min
stationære og på min bærbare.

Men alternativt, prøv at opdaterer din IE, 5.0 er ikke ligefrem
friskeste aftabning længere og der er en hel del fejlretninger med til
den nye 6.0 SP1.
Flemming Jacobsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-12-03 13:15

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev:

>Men alternativt, prøv at opdaterer din IE, 5.0

Jeg tror at du misforstår. Opera er skam ikke en nødløsning for
mig fordi jeg har problemer med IE. Jeg har brugt Opera lige
siden den kom på gaden i version 1. Efter 20 sekunders brug
vidste jeg at der var en suveræn browser, og den har ikke siden
skuffet mig. Det er faktisk kun for ganske nylig jeg overhovedet
kunne drømme om at starte IE, men det skyldtes at jeg skulle lave
nogle hjemmesider for nogen andre.

--
Bertel

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 13:45

On Fri, 12 Dec 2003 13:15:19 +0100, Bertel Lund Hansen
> [...]

>skuffet mig. Det er faktisk kun for ganske nylig jeg overhovedet
>kunne drømme om at starte IE, men det skyldtes at jeg skulle lave

Ok, men det jeg egt mente var, at mit indlæg var et svar til den
oprindelige spørger.

kan da tænkes at det løser hans problem at opgraderer hans IE, såfremt
at han ikke allerede har gjort det.
Flemming Jacobsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-12-03 14:03

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev:

>Ok, men det jeg egt mente var, at mit indlæg var et svar til den
>oprindelige spørger.

Så må du åbne et af hans indlæg og svare på det.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-12-03 16:27

> [...]
> siden den kom på gaden i version 1. Efter 20 sekunders brug
> vidste jeg at der var en suveræn browser

Hvad overbeviste dig så hurtigt? Jeg har brugt den i en 1½ måneds tid fordi
min IE var mærkelig, men jeg synes ikke jeg oplevede den store fordel
(udover at jeg kunne slette referrer strengen, hvilket var en fordel ifbm en
test).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-03 09:44

Martin Højriis Kristensen skrev:

(og jeg xfutter til browsergruppen)

>Hvad overbeviste dig så hurtigt?

Der er to programmer som jeg følte mig helt hjemme i efter mindre
end et minut. Det er Opera og Free Agent. Bortset fra at jeg nu
bruger købeversionen Agent, har jeg brugt de to programmer lige
siden.

Ved Opera vidste jeg i forvejen at den var norsk og at den påstod
et eller andet med at kunne styre mange vinduer. Det viste sig
hurtigt at det var rigtigt. Alle Operas vinduer blev (dengang)
holdt inden for Opera, og nye kunne åbnes let: Hvis man holder
Shift nede samtidig med at man klikker på et link, åbnes det i et
separat vindue.

Da den desuden var rasende hurtig og som sagt føltes ualmindeligt
tiltalende (samt var nordisk), så var jeg overbevist.

>Jeg har brugt den i en 1½ måneds tid fordi
>min IE var mærkelig, men jeg synes ikke jeg oplevede den store fordel

Vigtige fordele:
Intern styring af normale vinduer (organiseres f.eks. med
Cascade)
Nem åbning af mange links uden at fokus flyttes fra den aktuelle
side
I praksis trinløs zoomning af alle (næsten) sidens elementer
JavaScript kunne deaktiveres
Knap til omskiftning mellem egen opsætning og sidens opsætning
Knap til at slå billedvisning til og fra.
Tastaturgenveje til vigtige funktioner
Sikker

Fordele:
Hurtig (er ikke så tydeligt mere)
Lille

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-12-03 18:42

> [...]
> JavaScript kunne deaktiveres
> Knap til omskiftning mellem egen opsætning og sidens opsætning
> Knap til at slå billedvisning til og fra.

Det er mest opsætningen jeg fandt smart.. Men ikke noget jeg har brug for i
praksis

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 15-12-03 08:29

> [...]
> (udover at jeg kunne slette referrer strengen, hvilket var en fordel ifbm en

Jeg har allerede afprøvet Opera, og den virker faktastisk godt hos
mig! Eneste problem er indtil videre, at jeg er helt forelsket i
Googles søgelinie, og den kommer ikke så godt ud af det med min nye
kæreste!

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 08:43

Lars Holm Thomsen skrev:

> [...]
>mig! Eneste problem er indtil videre, at jeg er helt forelsket i
>Googles søgelinie, og den kommer ikke så godt ud af det med min nye

Du ved da vel at Google er indbygget i Opera (sammen med en
femten andre søgetjenester)?

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 09:37

Bertel Lund Hansen skrev:

> Du ved da vel at Google er indbygget i Opera (sammen med en
> femten andre søgetjenester)?

Hej Bertel!

Nu er jeg blevet nysgerrig og har installeret Opera "oven i" OE - men
den skriver, at den ikke kan finde serveren - er der et sted, hvor en
nybegynder kan finde noget om opsætningen? - synes ellers, at jeg har
givet den de relevante oplysninger...
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 09:52

Hans Paulin skrev:

>Nu er jeg blevet nysgerrig og har installeret Opera "oven i" OE - men
>den skriver, at den ikke kan finde serveren - er der et sted, hvor en
>nybegynder kan finde noget om opsætningen?

Det ved jeg ikke, men den skal ikke melde at den ikke kan finde
serveren - medmindre det er et dødt link.

>synes ellers, at jeg har givet den de relevante oplysninger...

Er det en hjemmeside du prøver med? Hvilken adresse?

Den skal normalt bare dukke op. Der kræves ikke nogen opsætning
for at få den til at virke. Det er kun et spørgsmål om hvordan
den virker og hvordan siderne præsenteres.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 10:05

....det er fx. http://my.opera.com/ ...

> Den skal normalt bare dukke op. Der kræves ikke nogen opsætning
> for at få den til at virke.

....jeg har lagt oplysning om min udbyder, min mailadresse m.m. ind...

....jeg overvejede, om der i IE er valgt noget med "Gør IE til
standardbrowser" e.l. ...
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 10:29

Hans Paulin skrev:

>...det er fx. http://my.opera.com/ ...

Der er ingen problemer.

>...jeg har lagt oplysning om min udbyder, min mailadresse m.m. ind...

Det har intet med browserfunktionen at gøre. Det har kun nogen
betydning hvis man vil bruge Opera til mail.

Prøv at åbne Opera, kopier http://my.opera.com/, og kopier det
til adresselinjen.

>...jeg overvejede, om der i IE er valgt noget med "Gør IE til
>standardbrowser" e.l. ...

Det vil ikke genere Operas direkte funktion. Det betyder blot at
hvis du dobbelklikker på en hjemmesideadresse, så er det IE og
ikke Opera der åbner automatisk.

Mens du tester den, var det måske en idé at sætte Opera til at
være standardbrowser? Det kan altid laves om igen.

Det kan indstilles her: Alt-P - Default Applikation

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 11:03

Bertel Lund Hansen skrev:

> Der er ingen problemer.

....hmnn...

> Det har intet med browserfunktionen at gøre. Det har kun nogen
> betydning hvis man vil bruge Opera til mail.
>
> Prøv at åbne Opera, kopier http://my.opera.com/, og kopier det
> til adresselinjen.

....virker ikke hér...

....jeg får fejlmeldingen: "Information om POP 3 server mangler"...

....har ellers oplyst den om, at det er "vip.cybercity.dk" - samt givet
den brugernavn og adgangskode...

> Mens du tester den, var det måske en idé at sætte Opera til at
> være standardbrowser? Det kan altid laves om igen.

....dét er i orden...
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 11:32

Hans Paulin skrev:

>...jeg får fejlmeldingen: "Information om POP 3 server mangler"...

Så er det ikke browserdelen du har aktiveret, men maildelen.

Prøv at trykke Ctrl-N og så sæt adressen ind i den nye sides
adresselinje.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 11:54

Bertel Lund Hansen skrev:

> Prøv at trykke Ctrl-N og så sæt adressen ind i den nye sides
> adresselinje.

....får samme fejlmelding: "Kunne ikke finde serveren"...

....er det news:dk.edb.internet.software.browser , jeg skal ha fat i?
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 12:56

Hans Paulin skrev:

[Om problemer med overhovedet at få Opera til at åbne en
hjemmeside]

>...får samme fejlmelding: "Kunne ikke finde serveren"...

Prøv at lukke *alle* vinduer indtil du har en hvid baggrund og
ikke andet. Derefter trykker du Ctrl-N, kopierer en adresse til
adresselisten og trykker på <Enter>.

For du har da vel en internetforbindelse åben?

>...er det news:dk.edb.internet.software.browser , jeg skal ha fat i?

Jo. Jeg xfutter dertil og så kan vi fortsætte der, for den følger
jeg for tiden.

(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 13:10

Bertel Lund Hansen skrev:

> Prøv at lukke *alle* vinduer indtil du har en hvid baggrund og
> ikke andet.

....altså så jeg bare har Opera åben?

> Derefter trykker du Ctrl-N, kopierer en adresse til
> adresselisten og trykker på <Enter>.

...."Der kunne ikke findes nogen server"...

> For du har da vel en internetforbindelse åben?

....kun når jeg logger på - har 56K...

....men prøvede lige at åbne Opera mens jeg synkroniserede mine grupper -
så var der hul igennem - så længe jeg havde en forbindelse (via OE)...
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 13:17

Hans Paulin skrev:

>...kun når jeg logger på - har 56K...

>...men prøvede lige at åbne Opera mens jeg synkroniserede mine grupper -
>så var der hul igennem - så længe jeg havde en forbindelse (via OE)...

Hm. *Ingen* internetprogrammer virker hvis ikke der er åbnet en
internetforbindelse. Det gik jeg ud fra at du vidste.

Dit problem er så at dit system ikke automatisk åbner en
forbindelse hvis ikke der er en allerede. Der skal du nok kikke
på "Netværk via modem" så vidt jeg husjker, men det er længe
siden jeg har brugt sådan en svend.

Alternativt skal du trække en genvej så du kan åbne forbindelsen
i hånden hver gang du vil bruge Opera.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 13:23

Bertel Lund Hansen skrev:

> *Ingen* internetprogrammer virker hvis ikke der er åbnet en
> internetforbindelse. Det gik jeg ud fra at du vidste.

....ja ja - vi, der kun har mulighed for slave-modems, er vant til at
blive præsenteret for en dialogboks i IE og OE...

> Dit problem er så at dit system ikke automatisk åbner en
> forbindelse hvis ikke der er en allerede. Der skal du nok kikke
> på "Netværk via modem" så vidt jeg husjker, men det er længe
> siden jeg har brugt sådan en svend.

....jeg må prøve at grave mig ned i det...

> Alternativt skal du trække en genvej så du kan åbne forbindelsen
> i hånden hver gang du vil bruge Opera.

....må se, om jeg kan finde ud af det...

Fereløbig tak, Bertel!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 14:02

Bertel Lund Hansen skrev:

> Alternativt skal du trække en genvej så du kan åbne forbindelsen
> i hånden hver gang du vil bruge Opera.

....nå, det var jo ikke så svært at lave en genvej på proceslinien - har
bare aldrig prøvet andet end OE, så jeg er jo nok lidt forvænt...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 13:16

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hans Paulin skrev:
>
> [Om problemer med overhovedet at få Opera til at åbne en
> hjemmeside]

....smider lige min fejlmelding:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 13:20

Hans Paulin skrev:

>"...jeg får fejlmeldingen: "Information om POP 3 server mangler"...

Ja, men vil du til at bruge den til mail?

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 13:30

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ja, men vil du til at bruge den til mail?

....jeg er ikke nogen haj - men jeg har opfattet det sådan, at jeg (man)
i Opera får dét der svarer til både IE og OE - så, ja! - hvis dét er
rigtigt - og den i øvrigt er bedre end OE vil jeg...
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 13:45

Hans Paulin skrev:

> [...]

>i Opera får dét der svarer til både IE og OE - så, ja! - hvis dét er
>rigtigt - og den i øvrigt er bedre end OE vil jeg...

Okay. Så skal du angive din mailserver i opsætningen. Det skal du
der hvor der bliver bedt om "Incoming server" og "Outgoing
server". Der skal stå det samme i begge bokse.

Jeg kunne f.eks. skrive mail.stofanet.dk.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 14:09

Bertel Lund Hansen skrev:

> Okay. Så skal du angive din mailserver i opsætningen. Det skal du
> der hvor der bliver bedt om "Incoming server" og "Outgoing
> server". Der skal stå det samme i begge bokse.
>
> Jeg kunne f.eks. skrive mail.stofanet.dk.

....ja - det har jeg angivet til vip.cybercity.dk begge steder i
postafdelingen fra starten af - ligesom i OE - havde dog stadig
problemer...

....ikonet for "Forbindelse til Cybercity" på proceslinien er dog ikke
vanskeligere at håndtere end IE som sådan - men jeg savner noget
"Send/modtag" o.l. - har dog kun kigget overfladisk på Opera...
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 14:33

Hans Paulin skrev:

>vanskeligere at håndtere end IE som sådan - men jeg savner noget
>"Send/modtag" o.l. -

Du kan finde det under Mail: Check og Send - henholdsvis Ctrl-K
og Ctrl-Shift-K.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 16:44

Bertel Lund Hansen skrev:

> Du kan finde det under Mail: Check og Send - henholdsvis Ctrl-K
> og Ctrl-Shift-K.

Fornemt!

....men jeg får dog stadig alarmen om at der mangler oplysning om
indgående server, selv om jeg har udfyldt den med "vip.cybercity.dk" -
lige som i OE...
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 16:54

Hans Paulin skrev:

>...men jeg får dog stadig alarmen om at der mangler oplysning om
>indgående server, selv om jeg har udfyldt den med "vip.cybercity.dk" -
>lige som i OE...

vip.cybercity.dk er måske ikke en mailserver. Kik i dine papirer
eller spørg i en CC-gruppe. Du kan også prøve om den hedder
mail.cybercity.dk.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 18:52

Bertel Lund Hansen skrev:

> vip.cybercity.dk er måske ikke en mailserver. Kik i dine papirer
> eller spørg i en CC-gruppe. Du kan også prøve om den hedder
> mail.cybercity.dk.

....der er kun to muligheder fra Cybercity: vip.cybercity.dk og
news.cybercity.dk til hhv. post og news - det er dé to værdier jeg har
brugt gennem det sidste år i OE, hvor jeg har haft CC...
Hans

Fra : Jacob Riis

Dato : 15-12-03 17:38

[snip]
> "...jeg får fejlmeldingen: "Information om POP 3 server mangler"...
>
> ...har ellers oplyst den om, at det er "vip.cybercity.dk" - samt givet
> [...]

Nu kender jeg ikke så¨meget til Opera men jeg ved da at man kan importere
sine indstillinger/mails fra andre mailprogrammer. Prøv at gå ind til
File -> Import -> Mail og se om du kan få det til at virke.

--
Jacob

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 19:08

Jacob Riis skrev:

> Nu kender jeg ikke så¨meget til Opera men jeg ved da at man kan
> importere sine indstillinger/mails fra andre mailprogrammer. Prøv at
> gå ind til File -> Import -> Mail og se om du kan få det til at virke.

....jeg kunne overføre alle mine grupper og indstillinger - imponerende,
i øvrigt...men det ændrede ikke på, at "Serveren kan ikke findes"...
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 20:43

Hans Paulin skrev:

>...jeg kunne overføre alle mine grupper og indstillinger - imponerende,
>i øvrigt...men det ændrede ikke på, at "Serveren kan ikke findes"...

Du har vel sørget for at der er en åben forbindelse når du prøver
at hente og sende mail?

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-03 21:20

Bertel Lund Hansen skrev:

> Du har vel sørget for at der er en åben forbindelse når du prøver
> at hente og sende mail?

....så! - nu har jeg sendt to mails til mig selv - efter et par dialoger
med et par bokse...

Foreløbig tak!
Hans

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 15-12-03 10:42

> Du ved da vel at Google er indbygget i Opera (sammen med en
> femten andre søgetjenester)?
>
> --
> Bertel

Jo, men Google-søgeliniens funktioner mht. at gå et niveau op på en
hjemmeside er utroligt smart! Ligeledes at kunne springe rundt på en fundet
hjemmeside ved at trykke på google-søgeordene!

Er det noget, som også er indbygget i Opera??? Jeg er meget imponeret over
Opaeras hastighed!!

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 11:35

Lars Holm Thomsen skrev:

>Jo, men Google-søgeliniens funktioner mht. at gå et niveau op på en
>hjemmeside er utroligt smart! Ligeledes at kunne springe rundt på en fundet
>hjemmeside ved at trykke på google-søgeordene!

Jeg kender ikke den specielle søgelinjes funktioner. I Opera er
der kun en boks til at skrive søgeord i, og så kan man et andet
sted sætte op hvor mange svar man vil have som standard.

>Er det noget, som også er indbygget i Opera?

Ikke det du nævner.

>Jeg er meget imponeret over Opaeras hastighed!!

Du skulle næsten prøve version 3.62 bare for at se hvor hurtigt
en browser *kan* aktiveres samt køre. Men du vil savne for mange
ting i den til at bruge den i dag. Installationsfilen kan ligge
på en diskette.

--
Bertel

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 15-12-03 08:32

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message news:<e5bjtv0lgi5esenbreipm0nl6rl3hageto@4ax.com>...

> Men alternativt, prøv at opdaterer din IE, 5.0 er ikke ligefrem
> friskeste aftabning længere og der er en hel del fejlretninger med til
> den nye 6.0 SP1.

Jeg bruger skam IE6 - opdateret med hele svineriet!

Lars

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 12-12-03 15:35

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører fint!
>
> Af forskellige årsager vil jeg gerne beholde IE, men hvad kan fejlen

Mit bud: proxy indstillinger.....

> Lars

Lars B

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 15-12-03 08:30

> Mit bud: proxy indstillinger.....

Det har jeg ikke forstand på!??

Lars

Fra : Morten Davidsen

Dato : 15-12-03 21:43

Har du så overvejet at undersøge det?

En hurtig søgning på google > "Internet Explorer + Proxy"
http://www.google.dk/search?q=Internet+Explorer+%2B+Proxy&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

Nummer to link jeg fandt beskrev hvordan man ændrer proxy indstillinger:
http://www.cas.org/Support/blast/win/ieproxy.html

/MD

Fra : kaare

Dato : 19-12-03 18:34

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke@yahoo.dk> wrote in message

> Det har jeg ikke forstand på!??

Umiddelbart vil jeg tro det samme som Zulfo...

Du bruger muligvis det standard script der står i StofaNets manual...

I din IE går du op i funktioner... herefter internet instillinger... går i
fanebladet forbindelser... og i bunden trykker du på LAN instillinger...

.... herinde er der sikker flueben ud for "brug automatisk
konfigurationsscript..." eller sådan noget...

Der skal helst ingen flueben være nogle steder. Så skulle farten gerne være
nogenlunde udlignet.

Kaare...