Matrox G200
Fra : tubs

Dato : 21-12-03 21:47

Skal have en IBM ting med P3/733 motor ud at køre.
Der er noget on-board S3 Trio grafik, som er sat aktiv, og et medfølgende
Matrox G2+/150A/8D AGP kort - Nogen der har kendskab til sådan en ting.
Har set et sted, at det er et G200 kort
Har desuden et 8MB PCI grafikkort
Hvilken af de tre muligheder vil gi det bedste resultat?
Skal køre som kontormaskine hjemme samt lidt spil til en 10-årig
På forhånd tak

Fra : jk

Dato : 21-12-03 22:39

"tubs" <tubs@tuknet.dk> wrote in message
> [...]
> Hvilken af de tre muligheder vil gi det bedste resultat?
> Skal køre som kontormaskine hjemme samt lidt spil til en 10-årig

hmm.. pest eller kolera Jeg havde selv et Matrox G200 kort (før jeg
dengang hurtigt skiftede til et Diamond Viper TNT kort. S3 Trio har jeg
også afprøvet - glem det , det sidste kort sir' mig ikke rigtig noget
G2+ hmm.... måske et udvidet G200 ? - alle 3 spil vil dog virke helt
fint.... i 2D... :) - glem 3D med de kort. Find et andet kort, køb evt. et
brugt Voodoo kort i den blå - det må ku' fås i den blå - hvis prisen altså
spiller en roller - ellers er det jo "bare" at få fat i noget GF4 TI4200, GF
FX 5600, Radeon 9600, osv. osv.

/JK

/JK

Fra : Verbal Kent

Dato : 22-12-03 11:53

In news:bs53sr$5sa$1@news.cybercity.dk,
jk <dontspam@me.com> wrote:
> "tubs" <tubs@tuknet.dk> wrote in message
>
> hmm.. pest eller kolera Jeg havde selv et Matrox G200 kort (før

Du får da ikke meget bedre kalitet i 2D end med et 'Matrox kort.

--
MVH.

Verbal Kent

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 15:29

jk wrote:

> G2+ hmm.... måske et udvidet G200?

Nej, G200-korts modelbetegnelse starter faktisk med G2+.
Jeg har tilfældigvis et liggende ved siden af mig;

G2+/MILA/8BI/20

8-tallet betyder 8 MB RAM, og BI betyder SG-RAM (som er dual-ported).
G400-korts modelbetegnelse starter ligeledes med G4+.

> - alle 3 spil vil dog virke helt fint.... i 2D... :)

Hvor ser du hvilke spil det drejer sig om?