kattebakke
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 21-12-03 12:02

Hej

Jeg har i længere tid spekuleret over at købe en elektrisk kattebakke, men
jeg ved ikke lige hvor man kan købe nogen. Er der nogen herinde som ved
noget og kender til nogle spændene hjemmesider? Det samme gælder også for
billig kattegrus der klumper.

mvh Cindie

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 21-12-03 14:37

Cindie Iwersen wrote:
> Hej
>
> Jeg har i længere tid spekuleret over at købe en elektrisk
> kattebakke,

Hvad i alverden kan en elektrisk kattebakke?? :-? Jeg så en batteridreven
grus-ske den anden dag, men en elektrisk kattebakke har jeg godt nok aldrig
hørt om

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Rasmus

Dato : 21-12-03 16:11

Jeg vil tro du kan finde en elektrisk kattebakke hos en amerikansk
forhandler der sælger online, har ingen links...men en søgning på
google.com eller lign. sku klare det problem?!

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Stine Hilskov

Dato : 21-12-03 16:26

Jeg synes, jeg for længe siden har set sådanne en demonstreret i zoozity.
Men ved ikke, om de har den endnu.

Hilsen Stine

PS.: www.zoozity.dk

Fra : Alan

Dato : 21-12-03 16:34

"Cindie Iwersen" <ciwr@obel.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ved ikke lige hvor man kan købe nogen. Er der nogen herinde som ved
> noget og kender til nogle spændene hjemmesider? Det samme gælder også for

Hej Cindie, Jeg har en elektrisk kattebakke af mærket Littermaid. Den
fungerer fint og har virket i ca 5 år.

Men du må endelig ikke tro at det er nemere med en sådan. Det er det samme
arbejde som med en normal kattebakke.
Måske enda lidt mere, Da der er mange flere dele der skal rengøres. Nu er
det nu ikke fordi min bliver brugt ret tit for kattene
vil hellere ud i haven. Så den står mest og bruger en masse strøm. Men sjov,
det er den nu

Hvis du vælger at købe noget fra udlandet så køb fra et eu land, For ellers
får du en lille overraskelse fra toldvæsnet.

Mvh Allan

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-12-03 17:47

In article <3fe5bd97$0$30089$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Alan
<virker@ikke.news> wrote:

> Hej Cindie, Jeg har en elektrisk kattebakke af mærket Littermaid. Den
> fungerer fint og har virket i ca 5 år.

Hæ. det var lige den jeg fandt på nettet:

http://makeashorterlink.com/?A49D23DD6

Men - jeg kunne forestille mig at kattene kunne blive afskrækket af
den der "rive" der kører igennem - måske er der også noget støj?

Jeg tror jeg holder mig til den gammeldags

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-12-03 18:06

Ann R skrev
<Men - jeg kunne forestille mig at kattene kunne blive afskrækket af den
der "rive" der kører igennem - måske er der også noget støj? >

Automatiske kattebakker er et emne der ofte dukker
op på de internationale kattelister, jeg har ingen personlig
erfaring med dem, så dette er udelukkende de erfaringer
andre har gjort. Bakken er uegnet hvis man har killinger,
3 forskellige personer har mistet en killing, der kom i klemme i
"skovlhjulet". Nogle katte vil ikke bruge bakken
på grund af lyden. Nogle bliver så forskrækket fordi
hjulet går i gang mens de er i bakken, at de bliver urenlige
og hellere sætter sig et andet sted. Jeg vil tro at ca. 25 %
af dem der har ytret sig omkring littermaiden, har været
glade for den, resten har enten skrottet den eller overvejer
det, bl.a også fordi de troede at det var nemmere med
sådan en, men som Alan også siger der er meget mere at rengøre og det er
mere besværligt at rengøre den.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Allan

Dato : 21-12-03 18:51

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ***Ailurophil***
> 'The greatness of a nation and its moral progress can be
> judged by the way its animals are treated

Hej Marianne Jeg tror nu ikke på at den nævnte model kan dræbe.
Men der findes mange forskellige, Så det kan da være at det har været en af
de andre.

Nej jeg vil bestemt ikke anbefale en elektrisk kattebakke for nemhedens
skyld.

Men kan det automatiseres så skal det automatiseres.
Vi har jo alle et eller andet vi syntes er sjovt.

Jeg har selvfølgelig også en selvkørendende plæneklipper, som jeg mange
gange har måtte
Rede fordi den var fanget i hækken eller kørt fast i et mulvarpeskud.

Og den har Kattene respekt for, For den kører jo lige hen imod dem. Og er
ligeglad med alle de der signaler de sender.

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 21-12-03 18:16

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tror jeg holder mig til den gammeldags
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Lige precis det er den model.

Det var nu ikke noget problem med at kattene blev bange for riven, Snarere
tværtimod.
Den var så spændende så de istarten blev ved at stoppe den.
Der sidder en del sikkerhed så den stopper og kører retur hvis der er noget
i klemme.
Og motoren er meget svag så hvis al kattesandet bliver kastet op i et hjørne
så stopper den også.

Jeg har en normal bakke stående et andet sted i huset. Den bliver heller
ikke brugt.

Men det sker jo et par gange om året at kattene ikke må komme ud. Såsom her
op til nytår.
Og så er det jo godt at de ved hvor de står.

Min littermaid bliver faktisk mest brugt af en besøgs kat der kommer og
stjæler mad.

Allan

Fra : Rasmus

Dato : 21-12-03 18:48

Hmmm....Ups troede ikke de elektriske modeller fandtes på det danske
marked...

Jeg spekulerer på, hvad fordelen egentlig er ved en elektrisk model,
hvis den kræver samme arbejde som en alm.? For jeg går ud fra at det er
noget mere bekostelig affære end en alm.? =)

- Rasmus

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-12-03 20:54

In article <3fe5d58f$0$30060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Allan
<virker@ikke.news> wrote:

> Det var nu ikke noget problem med at kattene blev bange for riven, Snarere
> tværtimod.

Hm, hvis jeg kender mine ret, ville de blive enten forskrækkede eller
voldsomt fornærmede over sådan en tingest, der roder i deres toilet,
mens de bruger det...

> Og motoren er meget svag så hvis al kattesandet bliver kastet op i et hjørne
> så stopper den også.

Hi, så går det slet ikke - mine "gravkøer" gør nemlig lige netop det,
flere gange om dagen endda!

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 21-12-03 19:38

Hejsa

Jeg siger tak for hjælpen.
Vi vil spekulere over det.

mvh Cindie, Pjevs og Gismo

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 21-12-03 23:08

Cindie Iwersen <ciwr@obel.auc.dk> wrote:
> [...]
> nogen herinde som ved noget og kender til nogle spændene hjemmesider?
> Det samme gælder også for billig kattegrus der klumper.

http://www.pets-pyjamas.co.uk/product_2_24.htm

M.v.h
Niels