Hvilket lydkort, skal jeg vælge?
Fra : Vega

Dato : 20-12-03 22:56

Hej.

Hvilket lydkort vil i anbefale, hvis jeg gerne vil have bedre, og "stærkere"
lyd?
Jeg har et sæt Logitech Z640 5.1 højttalere, og et Zalman Theater 6 headset.
Jeg bruger mit onboard AC97 lydkort nu. Har selv tænkt på Audigy 2, evt.
HVilken model skal det være, eller er der et andet der er bedre. Max en
800 - 900 kr.

Mvh. Vega.

Fra : L.M.L

Dato : 20-12-03 23:04

> Jeg har et sæt Logitech Z640 5.1 højttalere, og et Zalman Theater 6
headset.
> Jeg bruger mit onboard AC97 lydkort nu.

Hvilket AC97 lydkort ?
Der er vist ret stor forskel på kvaliteten på de forskellige.
Jeg bruger selv et onboard nvidia lydkort (Asus A7N8X),
som jeg synes virker helt ok,
og som iflg. tests bruger færre cpu-ressourcer end
fx. Audigy. (kan dog ikke lige huske linket)

mvh
Lars

Fra : Vega

Dato : 20-12-03 23:45

"L.M.L" <lovegreenNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> headset.
>
> Hvilket AC97 lydkort ?

Det sidder på et Soltek SL-75FRV bundkort.

Jeg har
AMD XP 2700+
512 mb PC2700 DDRram

Mvh. Vega.

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-12-03 23:54

> [...]
> som jeg synes virker helt ok,
> og som iflg. tests bruger færre cpu-ressourcer end
> fx. Audigy. (kan dog ikke lige huske linket)

Der er ikke nVdia Soundstorm på Soltek SL-75FRV.
Det er nemlig et VIA KT400 kort.

Fra : Vega

Dato : 20-12-03 23:04

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg bruger mit onboard AC97 lydkort nu. Har selv tænkt på Audigy 2, evt.
> HVilken model skal det være, eller er der et andet der er bedre. Max en

Glemte lige, det skal bruges spil, film og lidt musik.

Mvh. Vega.

Fra : Gismo

Dato : 20-12-03 23:40

> [...]
> Jeg bruger mit onboard AC97 lydkort nu. Har selv tænkt på Audigy 2, evt.
> HVilken model skal det være, eller er der et andet der er bedre. Max en

Ved ikke om det er det beste. Jeg er meget glad for mit Terratec sky 5,1

--
Gismo

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 21-12-03 11:42

> [...]

> Jeg bruger mit onboard AC97 lydkort nu. Har selv tænkt på Audigy 2, evt.
> HVilken model skal det være, eller er der et andet der er bedre. Max en

Jeg kan anbefale dig et Creative Audigy 2 ZS, som jeg selv har. Sammen med
mit Creative GigaWorksT S750 7.1 højtalersæt har jeg, efter min mening,
noget af det _bedste_ man kan få på markedet. Bedre lyd har jeg _aldrig_
haft på min computer, heller ikke med min onboard lydkort (Bunkort = Abit
NF7-S rev. 2.0).

> Mvh. Vega.

Mvh.

Kenneth