Kan jeg genopvarme brune kartofler ???
Fra : Jan

Dato : 20-12-03 10:35

Hejsa

Juleaften har vi fået til opgave at lave de brune kartofler og derefter skal
vi have dem med ud til juleaften, det vil sige der kommer til at gå omkring
2 timer fra vi laver dem til vi skal spise dem.

Kan man genopvarme dem og hvordan gør man det smartest ???

Jan

Fra : Jørgen Hess

Dato : 20-12-03 10:47

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
omkring
> 2 timer fra vi laver dem til vi skal spise dem.
>
> Kan man genopvarme dem og hvordan gør man det smartest ???

Ja og nej

Så hurtigt du vil genopvarme kartoflerne er det helt i orden. De når
formentlig heller ikke at blive gennemkolde. Men brunkartofler der har
fået lov til at blive gamle skal man ikke, de vil smage genopvarmet.
mvh
Jørgen

Fra : Jette Mogensen

Dato : 20-12-03 10:49

> [...]
omkring
> 2 timer fra vi laver dem til vi skal spise dem.
>
> Kan man genopvarme dem og hvordan gør man det smartest ???

Man kan ikke genopvarme sukkerbrunede kartofler,de får en mærkelig ulden
overflade.Smørbrunede kartofler kan genopvarmes.

mvh Jette

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-12-03 11:14

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse n

det vil sige der kommer til at gå omkring
> 2 timer fra vi laver dem til vi skal spise dem.
>
> Kan man genopvarme dem og hvordan gør man det smartest ???

Jeg ville brune dem i så meget smør og sukker, at de nærmest ligger i sovs.
Lade dem ligge i gryden eller sauterpanden uden nedkøling og så varme dem
op, lige før de skal spises.
På den måde tror jeg, I kan undgå den uldne overflade.

Hilsen Inger