Hvilken farve har min Maine Coon
Fra : Anja Lysholm

Dato : 20-12-03 01:42

Jeg kender ikke farvebetegnelserne. Kan nogen fortælle mig hvilken farve min
Maine Coon har? Altså for mig er han jo grå...

Se ham i mit album:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=184&folder=131&limit_start=0&limit_user=15

Anja

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 02:09

Tror han er Silver Classic Tabby.

Palle Jørgensen

Fra : Pia J

Dato : 20-12-03 07:44

Jeg synes der er noget sølv indblandet. Har du en stamtavle? For så står der
en farvekode, og den er der en hel masse herinde som kan læse.

:Pia

Fra : Anja Lysholm

Dato : 20-12-03 13:09

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message
> Jeg synes der er noget sølv indblandet. Har du en stamtavle? For så står
der
> en farvekode, og den er der en hel masse herinde som kan læse.

Den har jeg desværre ikke.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-12-03 13:41

> [...]
min
> Maine Coon har? Altså for mig er han jo grå...

Han er blå

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Anja Lysholm

Dato : 29-12-03 13:09

> Nina, Tender Tribes skrev:
> Han er blå

Hmm, du har sikkert ret, og egentlig var mit spørgsmål måske lidt dumt,
for jeg mener at hans oprindelige navn var Bluestar, og det giver man jo
nok kun til en blå kat. Men altså... jeg synes ikke han ser blå ud. Mere
sådan brunligt grå (med lidt cremefarve/hvidt i ansigtet og omkring
halsen/ørene).

"Falmer" katte som os mennesker med alderen? Han er en gammel herre.

Med venlig hilsen
Anja Lysholm
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina

Dato : 29-12-03 13:26

> [...]
> nok kun til en blå kat. Men altså... jeg synes ikke han ser blå ud. Mere
> sådan brunligt grå (med lidt cremefarve/hvidt i ansigtet og omkring

Det vi kalder blå er nok mest en stålgrå farve. Så er der tabbymønstret, der
giver striberne. Og den farve kunne jeg også godt fristes til at kalde lidt
cremefarvet. Den er jo ikke hvid, og ej lys grå.....

Det creme du taler om i ansigtet og omkring ørene kan være rufisme....

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Anja Lysholm

Dato : 29-12-03 18:46