kan ikke læse gamle cd'er!!
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 18-04-01 23:15

Jeg er i stigende grad ude for at jeg ikke kan læse cd'er jeg har brændt
for et par år siden. Hvad kan dette skyldes. De er brændt med toast,
muligvis i udf format. Findes der et schweitzer kniv program til at læse
cd'er med ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 19-04-01 11:47

> [...]
> for et par år siden. Hvad kan dette skyldes. De er brændt med toast,
> muligvis i udf format. Findes der et schweitzer kniv program til at læse

Jeg bruger MacOS Z9.1 så jeg kan ikke lige huske hvad udvidelserne hedder
på dansk. Sørg for at du har disse udvidelser installeret i din
udvidelsesmappe:

Audio CD Access
Foreign File Access
High Sierra File Access
ISO 9660 File Access
UDF Volume Access (nok den du mangler).

MVH Mark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-01 13:21

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> [...]
> for et par år siden. Hvad kan dette skyldes. De er brændt med toast,
> muligvis i udf format. Findes der et schweitzer kniv program til at læse

det er åbenbart flere slags UDF formater, jeg har i al fald erfaring med
at visse diske skal læses med Adptec's UDF udvidelse frem for Apple's
egen (og omvendt)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 23-04-01 19:49

> det er åbenbart flere slags UDF formater, jeg har i al fald erfaring med
> at visse diske skal læses med Adptec's UDF udvidelse frem for Apple's
> egen (og omvendt)

Det lader til at det er det der er problemet. Jeg hentede en udvidelse
til at læse joliet format med (se anden tråd). Med den fulgte et kontrol
linie panel hvormed de forskellige formater kan slås fra. Når jeg ikke
slår nogen fra bliver mine gamle udf cd'er smidt ud igen. Skubber jeg
skuffen ind igen kommer filerne dog frem. Hvis jeg slår apple udf fra
kommer filerne frem med det samme.

MVH

Jakob H K