Uønskede SMS'er - Spam??
Fra : Martin Brandt

Dato : 19-12-03 22:44

Hjælp! En eller anden tosse har, uden min viden og tilladelse meldt mit
mobilnummer til en sms-udsender-service på internetsiden www.club14.dk.

Nu modtager jeg regelmæssigt SMS-beskeder fra nummeret 1212, med nyheder om
hvad der sker på club14. Beskederne indledes: "Kære Peter....." - Peter ??
Hvem f..... er Peter ? Jeg hedder Martin, så hvordan er det lige mit nummer,
club14's sms-sender og mit navn hænger sammen ??

Jeg har kontaktet ejeren af hjemmesiden flere gange og bedt om at få mit
nummer fjernet, men uden succes... De kan eller vil vist ikke melde mit
nummer fra...

Jeg har kontaktet mit teleselskab, Orange, og de kan heller ikke gøre
noget...
De foreslog mig dog at politianmelde Club14...

Er det så en anmelde for SPAM der skal til, før de stopper med at sende de
SMS'er til min telefon ? Hvor anmelder man sådan noget henne? På
Politistationen eller hvordan?

Forgive me, er ikke så vant til at anmelde folk, da man normalt kan snakke
om tingene og få det iorden, men åbenbart ikke denne gang...

Håber der er nogen med et par forslag til hvad jeg evt. kan gøre...

Mvh. Martin

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-12-03 00:10

[snip]
> Er det s_ en anmelde for SPAM der skal til, f_r de stopper med at
> sende de SMS'er til min telefon ? Hvor anmelder man s_dan noget henne?
> P_ Politistationen eller hvordan?
>
> Forgive me, er ikke s_ vant til at anmelde folk, da man normalt kan
> snakke om tingene og f_ det iorden, men _benbart ikke denne gang...

meld dem bare! de må satme lære at lave et ordenligt system, eller i det
mindste lytte hvis folk ikke ønsker deres service mere.
(nåja og så er det det værste "IN-sted" i nykøbing, men det er en helt
anden snak).
selv om der er tale om sms, så vil jeg stadig mene der er tale om IT
kriminalitet, hvorfor du skal melde det til it-kriminalitet@politi.dk
De er ved at lave et system til at melde ting via, men det er endnu ikke
oppe (se http://www.politi.dk/itkrim/forside.htm).

MVH
Kim

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 22-12-03 09:33

Martin Brandt wrote:

> Hjælp! En eller anden tosse har, uden min viden og tilladelse meldt mit
> mobilnummer til en sms-udsender-service på internetsiden www.club14.dk.

Har du prøvet at kontakte club14.dk?

--
Joergen Ramskov
Support http://digitalforbruger.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-12-03 10:00

Joergen Ramskov <jra@con.terra.dk> wrote:

>Har du prøvet at kontakte club14.dk?

Jeg citerer fra det indlaeg, du svarer paa:
>Jeg har kontaktet ejeren af hjemmesiden flere gange og bedt om at få mit
>nummer fjernet, men uden succes... De kan eller vil vist ikke melde mit
>nummer fra...

Til Martin:
Det korrekte sted at anmelde den slags er Forbrugerombudsmanden. Han
er den eneste, som kan politianmelde overtraedelser af den
paagaeldende paragraf i Markedsfoeringsloven.

Han har dog travlt med andre spam-sager, hvor mange personer har
klaget, saa jeg kunne forestille mig, at han ikke prioriterer en sag
om manglende vilje til at rette en fejltilmelding saerligt hoejt.

I oevrigt synd, for fejltilmelding til nyhedsbreve m.m. bliver et
stoerre og stoerre problem. Folk, der udsender den slags, burde
tvinges til at indfoere bekraeftelsesprocedurer.

--
Allan Olesen, Lunderskov.