Telmore SIM-kort og Ericsson telefoner???
Fra : J@n

Dato : 19-12-03 21:36

Jeg har følgende problem og er interesseret i om andre har oplevet det
samme!!

Har lige oprettet 2 Telmore abb. det ene sidder i en T68 det andet i en
T68i, begge telefoner har tidligere kørt med Sonofon abb. uden problemer.

Nu sker der blot det, at i 85% af de tilfælde hvor der forsøges afsendt en
sms, kommer beskeden "afsendelsen mislykkes beskeden gemmes i ikke sendte
beskeder" og der er i alle tilfælde kontakt til nettet.

Det er også hændt at opkald ikke kunne foretages, el. at andre har fået
besked om at der ikke kunne opnås kontakt til mobiltelefonen, når de ringer
til den. (Selv om den er tændt, skriver Telmore i displayet og har alle 5
pinde tor signalstyrken tændt).

De to nye kort er 64kb - men knægten har et af de gl. ved ikke hvilken
størrelse de har - det sidder i en T310 og han har aldrig haft problemer -
men sættes hans kort i T68'eren oplever han de samme problemer.

Er der noget ved Telmore Sim-kort som Ericsson telefoner model T68 og T68i
ikke kan lide???

/J@n

Fra : Zulu

Dato : 19-12-03 21:39

J@n wrote:
> [...]
> problemer.
>
> Er der noget ved Telmore Sim-kort som Ericsson telefoner model T68 og

Mit "gamle" Telmore kort fra 2001 virker fint i min T68 opdateret til T68i.
Ingen probs der...

Zulu

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-12-03 21:48

On Fri, 19 Dec 2003 21:36:07 +0100, J@n wrote:

> Er der noget ved Telmore Sim-kort som Ericsson telefoner model T68 og T68i
> ikke kan lide???

Jeg har en T68i og et gammelt (ca 2 år) Telmore SIM-kort.
Signalet er ikke særlig stabilt... ikke som hvis jeg flytter tilbage på min
Nokia 3210. Det er brugbart men så heller ikke mere. Jeg tror faktisk det
er fordi den står og hopper mellem to frekvenser/master. Det har i hvert
fald tydelig indvirkning på batterilevetiden.

En af mine kollegaer har nævnt at der kunne være problemer med Telmores
SIM-kort og T68i så det kan da godt være der er hold i det.

Skifter jeg netværk, fx til Orange, kommer signalet på 100% med det
samme... og bli'r der. Faktisk er jeg tæt på at skifte operatør.

--
Mvh. Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-12-03 21:57

On Fri, 19 Dec 2003 21:48:07 +0100, Lars Jørgensen wrote:

> En af mine kollegaer har nævnt at der kunne være problemer med Telmores
> SIM-kort og T68i så det kan da godt være der er hold i det.

Jeg spurgte lige på Telmores online-support. Ham jeg skrev med kendte ikke
til nogle SonyEricsson/Telmore problemer.

--
Mvh. Lars

Fra : J@n

Dato : 19-12-03 23:46

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg spurgte lige på Telmores online-support. Ham jeg skrev med kendte ikke
> til nogle SonyEricsson/Telmore problemer.

Samme besked fik jeg også da jeg talte med dem, de foreslog at jeg skulle
sætte det kort der var problemer med over i den telefon som aldrig havde
haft problemer.
Som tildligere beskrevet, fik det gl. kort nu samme problem som det nye 65Kb
kort har, når det sidder i T68'eren.
Hmmm det er sgu underligt...

/J@n

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-12-03 21:31

> Jeg har en T68i og et gammelt (ca 2 år) Telmore SIM-kort.
> Signalet er ikke særlig stabilt... ikke som hvis jeg flytter tilbage på min
> Nokia 3210.

Tror det er generelt for T68i... Har haft en 3310 (Telmore) de sidste par år, og
der var sku "altid" signal ligegyldigt hvor langt ude på Lars Tyndskids jeg
befandt mig...
Nu har jeg så fået en T68i, og når jeg går med den i lommen herhjemme sker det
ofte at den er røget over på et andet net og beskeden "kun nødopkald" står i
displayet, så alt andet lige må T68i'eren (i hvert fald vores modeller, mon ikke
det er det samme på alle?) være dårligere til at modtage signal end f.eks.
N3310...

--
Michael
http://vindenand.dk

Fra : MJ

Dato : 20-12-03 11:45

> Er der noget ved Telmore Sim-kort som Ericsson telefoner model T68 og T68i
> ikke kan lide???

De problemer du beskriver er typiske T68(i) problemer, og jeg tror ikke det
har noget med Telmore at gøre, men derimod defekte telefoner...

Se evt. tråden fra d. 16/12 "Problem med SE T68i"

--
MJ

Fra : J@n

Dato : 20-12-03 20:02

"MJ" <mj@notvalid.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> har noget med Telmore at gøre, men derimod defekte telefoner...
>
> Se evt. tråden fra d. 16/12 "Problem med SE T68i"

Har nu læst tråden fra d. 16/12 og kan godt se at der åbenbart er problemer
med nogen SE T68i'ere.
Hidtil har jeg været kunde hos Sonofon som mig bekendt udelukkende anvender
900MHz så de problemer som jeg nu oplever med Telmore skulle så være
forårsaget af at de anvender både TDC's 900MHz og 1800MHz og det er når jeg
er inden for rækkevidden af 1800MHz nettet, at jeg har problemerne !!
/J@n

Fra : Nille

Dato : 21-12-03 14:32

Hej !

Vil bare lige fortælle at jeg har haft en T68i, med samme problemer.
Sendte den ind til rep. hos Sony Ericsson via TDC Erhvervscenter i Kolding,
2 - 3 uger efter fik jeg besked fra TDC, at Sony Ericsson ikke kunne lave
den, så jeg fik en ny T68i,
men de kunne ikke levere den i øjeblikket.
Jeg kunne så i diverse reklamer ( elgiganten-fona m. m. ) se de reklamerede
for den og gik derfor til TDC og sagde det kunne ikke passe jeg ikke kunne
få en, når de reklamerede med den alle steder, så hvis de ikke kunne levere,
måtte jeg have en anden model og den kunne selvfølgelig kun blive bedre.
Det kunne den rare TDC mand godt se logikken i og hendvendte sig til Sony
Ericsson, med problemet og VUPS, de sendte mig en T610 U/B, heldigt, for det
er en rigtig god telefon

MVH. Nille

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 07-01-04 11:30

Oplever nøjagtigt det samme med min t39, men sjovt nok er det primært
i/omkring Struer-området.
Jeg er overbevist om at det er en fejl i telefonen: jeg har set det på
adskillige t39're og t68'ere (de har vist også
nogenlunde samme chipsæt).
Jeg har prøvet at smide simkortet i en T610 og den har ingen problemer.
Nåh, men pt. holder jeg vejret og venter til 6230'eren kommer: min t39 har
snart 3års jubilæum og det kan
efterhånden mærkes, både på batterilevetid og tastatur.

hilsen Søren

Remove Q1P42 from mail address
when replying direct.

Fra : J@n

Dato : 08-01-04 18:08

Og her følger så den foreløbige afslutning på historien.

Mobilen er lige kommet retur fra rep. i dag, de skriver at de har opdateret
sw., hvis de har gjort det har de lagt den samme i som der var i iforvejen!
Det mest besynderlige er så, at det umiddelbart ser ud til at have hjulpet,
forstå det hvem der kan!

/J@n