Andet multimedie
bentjuul 3670
Publisher dokument til PDF?
Fra : Thomas²°°³

Dato : 19-12-03 17:42

Jeg har modtaget et Publisher dokument, men kan ikke åbne det, da jeg ikke
den rette version af Publisher. Det skal konverteres til PDF, så jeg kan
arbejde videre med det - er der nogen måde hvorpå jeg kan konvertere det til
PDF uden at have den rette version af Publisher? Jeg har prøvet at droppe
filen på Distiller, men den giver mig en fejl.

X-postet til dk.edb.grafik og dk.edb.programpakker.ms-office
FUT dk.edb.programpakker.ms-office

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 19-12-03 17:58

Hej Thomas

Få vedkommende der har lavet dokumentet til at gemme det som en PS fil.
Denne fil kan du smide gennem distiller.

Du skal være opmærksom på, hvis der er billeder med kan der være store
forskelle mellem det som du ser på skærmen, og det som kommer ud på tryk
(hvis det skal bruges til tryk). Publisher er rimelig dårlig til at lave en
korrekt PS fil. Hvis det er en kunde som du i fremtiden skal have mere
materiale fra, så sig til kunden at han skal investere i www.grafikhuset.dk
's CMYK PDF Creator, som sammen med Distiller laver PDF'er som er i orden.

Mvh
Anders

Fra : pre

Dato : 19-12-03 18:09

Publisher 2003 bruger samme format som 2002 versionen som så er forskellig
frs 2000 & -98. Den nye version kan åbne de tidligere og kan gemme nye filer
i de gamle formater. Selvfølgelig tabes der evt nye funktioner.

Files to PDF. Publisher does not include a program like this; you must
purchase it separately.

To save your publication as a PDF file, do one of the following:

Save the publication with a PDF printer driver

1.. On the File menu, click Print. To save a publication as a PDF file in
Publisher, you need to use a third-party PDF printer driver that lets you
save a PDF file directly from Publisher or a third-party program that
converts PostScript
2.. Under Printer, select the PDF printer driver you want to use, and then
clear the Print to file check box.
3.. Click Properties, choose the options you want, and then click OK.
Note Check the available options carefully. Some options may affect the
print quality of your publication.

4.. Click Advanced Print Settings, choose the options you want, and then
click OK.
5.. In the Print dialog box, choose the print options that you want, and
then click OK.
6.. In the dialog box that appears, select a location to save the PDF
file, type a file name, and then click Save.
Note The name of the dialog box will vary depending on the third-party
PDF printer driver you are using.

Save the publication as a PostScript file and then create a PDF file using a
third-party program

1.. On the File menu, click Save As.
2.. In the File name box, type a name for the file. You don't need to type
a file extension. Publisher automatically adds the correct file extension
(.ps) to the end of the file name.
3.. In the Save as type list, click PostScript, and then click Save.
4.. In the Save as PostScript File dialog box, under Printer, in the Name
list, select a color PostScript printer.
5.. Click Advanced Print Settings, and then click the Separations tab.
6.. For Output, select the option that best fits your intended use for the
PDF file:
a.. For viewing on screen, choose Composite RGB.
b.. For printing to a desktop printer, choose Composite RGB or Composite
CMYK.
c.. For commercial printing, choose Composite CMYK or Separations.
7.. On the Page Settings tab, choose the options you want.
8.. On the Graphics and Fonts tab, choose the options you want, and then
click OK.
9.. In the Save as PostScript File dialog box, click Save.
10.. Open the PostScript file in a third-party PDF program and save it as
a PDF file.
pre

Fra : Nils F.

Dato : 19-12-03 19:32

Nej, desværre.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 19-12-03 20:35

On Fri, 19 Dec 2003 17:41:43 +0100, Thomas²°°³ wrote:

> [...]
> filen på Distiller, men den giver mig en fejl.
>
> X-postet til dk.edb.grafik og dk.edb.programpakker.ms-office

Du kan ikke arbejde videre med det i pdf.
Få fat i hvor du har fået det fra og få dem til gemme det i den version du
har.

Hvis du har 97 eller under skal du opgradere til 98 eller 2000.
publisher 2000 kan kun gemme til publisher 98.

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 20-12-03 10:19

Omveje som import i PageMaker 7 eller InDesign kunne være en mulighed. Det
er bare ikke helt restløst og kan nemt ende med at give dig en farlig masse
arbejde.
Men jeg ville nok anbefale at prøve at skaffe den rette version af
Publisher. Kan du ikke låne en kopi af vedkommende du får filen fra?
Kh
Bjørn

Fra : Studio Smalbro

Dato : 20-12-03 11:15