alle i where !
Fra : Martin

Dato : 18-04-01 22:55

Jeg har en database med et par rækker i..

if($landsdel=="") {
$landsdel = "";
}

Jeg har lavet denne lillebitte kode, men kan man ikke få den til at
vise alle i rækker i databasen ?

$query = mysql_query("SELECT * FROM disco WHERE landsdel =
'$landsdel'");

Så lige min query også..

Jeg vil gerne have at hvis man går direkte ind på minside.php
så skal den finde alle rækker i landsdelen som er opført med

nordjylland
sydjylland
sjælland
lolland
fyn
bornholm

(ALT MED småt)

Jeg har prøvet at skrive ALL også har jeg leget lidt med noget ligende
ala dette her
$landsdel = "nordjylland' AND landsdel = 'sydjylland' osv. men det
ville ik virke..!

Der var ingen fejlmeddelser da jeg prøvede det lige over her..!

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Christian P

Dato : 19-04-01 09:06

Hej,

Jeg mener at du skal lave dette om:

if($landsdel=="") {
$landsdel = "%%";
}
Altså sætte to "%" tegn ind... så vil den spytte alle rækker ud...

Det med småt kan du ændre ved hjælp af stylesheet:
..smaa { text-transform : lowercase; }

Mvh Christian

Martin <martini@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5a3sdtk85d8m412elk6q0hb8li3juaj0h8@4ax.com...

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 19-04-01 15:19

"Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lavet denne lillebitte kode, men kan man ikke få den til at
> vise alle i rækker i databasen ?

Hej Martin,

Du bør nok finde dig en tutorial om SQL.

for at finde alle rækker fra en tabel, lader du bare være med at sende en
WHERE klausul:

select * from disco

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Christian P

Dato : 19-04-01 16:36

Hej,

Men det lader jo til at det skal bruges hvis der ikke er valgt noget
område...
så er det jo smart nok at definere $landsdel = "%%" hvis landsdel er tom.
Hvis landsdel indeholder noget skal den jo ikke spytte alle rækker ud.

Mvh Christian

Nezar Nielsen <tumpen@fez.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ptCD6.341$eY.172067@news101.telia.com...

Fra : Christian Bjerre

Dato : 19-04-01 18:58

> if($landsdel=="") {
> $landsdel = "";
> }

går ud fra du vil have noget i stil med ..
- ikke altid '' virker - aner ikke hvorfår

if(isset ($landsdel))
{
[...]
echo "vælg landsdel!";
}

wauv, http://www.lsv18.f2s.com er sløvere end danmarkbynight.dk ;)
- smider mysql'en ud i aften, så skal I se løjer!

med venlig hilsen
chris@danmarkbynight.dk

Fra : Christian Bjerre

Dato : 19-04-01 19:11

nå, kan se på din side at du løste problemet

Fra : Christian Bjerre

Dato : 19-04-01 19:13

kan se du har problemer med mysql ligesom mig - det sutter med alt andet end
selects :(

-- cur fra http://www.lsv18.f2s.com/readguestbook.php3 --
Gæstebogen

Warning: MySQL Connection Failed: Too many connections in
/web/sites/77/lsv18/www.lsv18.f2s.com/include/conn.inc on line 1
MySQL kunne ikke finde databasen
Se anmeldelserne
Anmeld discotek
Anbefal siden
Link mig
Afstemningen
ICQ
Webmail
Maillisten
Gæstebogen
Discoteker
Musiksider
Diverse
Tilmeld link

Fra : Martin

Dato : 19-04-01 19:18

On Thu, 19 Apr 2001 19:58:13 +0200, "Christian Bjerre" <no@spam.dk>
wrote:

> [...]
>
>if(isset ($landsdel))
> {
> $query = mysql_query("SELECT * FROM disco WHERE landsdel =

Ej det var nu ik lige det jeg mente, men jeg kan da nok bruge det

>wauv, http://www.lsv18.f2s.com er sløvere end danmarkbynight.dk ;)
>- smider mysql'en ud i aften, så skal I se løjer!

Jeps.. jeg åbner og lukker sql databasen ca. 5 gange pr SIDE !!

Ej det er jo f2s man kan aldrig vide sig sikker med dem.. engang
imellem er det bare BUM! siden er der ellers er det bare
*snoooooooork*

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-04-01 19:38

> Jeps.. jeg åbner og lukker sql databasen ca. 5 gange pr SIDE !!

Har du kigget mysql_pconnect ?

http://www.dk.php.net/manual/en/function.mysql-pconnect.php

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Martin

Dato : 19-04-01 19:49

On Thu, 19 Apr 2001 20:38:22 +0200, "Tonni Aagesen"
<newsSPAM_ME_NOTpost@e-box.dk> wrote:

>"Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse

>Har du kigget mysql_pconnect ?

Jeg ved godt hvordan man gør nu..! Det er min første side i PHP/MySQL
så.. jeg er igang med en helt ny !

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Lars Petersen

Dato : 21-04-01 03:53

> [...]
>
> Jeg vil gerne have at hvis man går direkte ind på minside.php
> så skal den finde alle rækker i landsdelen som er opført med

Uhm ok

$sql = "SELECT * FROM disco" . (strlen($landsdel)>0 ? " WHERE landsdel =
'$landsdel'" : "");
$query = mysql_query($sql);

--
-