Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Radeon og overlay
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 18-12-03 22:46

Har skaffet et radeon 9100, og det kører smukt.
Har nu siddet og leget med driverne, og sat mit tv som klon og sat overlay
op som teater, dvs at hvis jeg starter en film på comp skærmen, bliver den
smidt i full screen på tv'et, pisse smart ! :)
Til tider villle jeg dog godt kunne minimere min mediaplayer helt, så jeg
slet ikke havde noget video billede på computerskærmen, men så ryger
billedet jo også på tv'et.
Findes der et tweak/program, som kan sørge for at billedet bliver på tv'et,
uden jeg behøver at se billedet på skærmen ?

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-12-03 02:14

Bjarke Ravn-Jonsen mumbled his insignificant opinion in:
3fe22028$0$17594$ba624c82@nntp05.dk.telia.net

> [...]
> Til tider villle jeg dog godt kunne minimere min mediaplayer helt, så
> jeg slet ikke havde noget video billede på computerskærmen, men så

Brug en anden afspiller end mediaplayer, jeg kan godt se film i winamp og
minimere den helt,men hvor den stadigvæk kører fullscreen på theater
skærmen, mediaplayer (8&9) kan tilsydenladende ikke.

> Findes der et tweak/program, som kan sørge for at billedet bliver på
> tv'et, uden jeg behøver at se billedet på skærmen ?

Rage3d tweakeren er et must, men det kan ikke løse dette problem, bare skift
til en anden player.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 20-12-03 21:59

In news:3fe250c7$0$30069$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk ,
Sune Storgaard <speg-fjern@mail.dk> typed:

> Brug en anden afspiller end mediaplayer, jeg kan godt se film i
> winamp og minimere den helt,men hvor den stadigvæk kører fullscreen
> på theater skærmen, mediaplayer (8&9) kan tilsydenladende ikke.

Winamp er til musik, min mediaplayer (mediaplayer classic -ikke micrsoft')
bruger jeg til at se film. Så det ville være mere optimalt med en løsning
til denne.

> Rage3d tweakeren er et must, men det kan ikke løse dette problem,
> bare skift til en anden player.

Ok den vil jeg se efter, kunne jo være jeg skulle til at clocke kortet lidt.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-12-03 01:41

Bjarke Ravn-Jonsen mumbled his insignificant opinion in:
3fe4b820$0$24838$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> [...]
>
> Winamp er til musik, min mediaplayer (mediaplayer classic -ikke
> micrsoft') bruger jeg til at se film. Så det ville være mere optimalt

Tja, winamp understøtter også video, selvom det til at starte med var en
musik player. Den afspiller mine film ligeså godt som mediaplayer,
divxplayer, realplayer osv. Jeg bruger winamp 2.9 Classic, kan ikke lide
3.x og de nye 5.x, de er blevet lidt for poppede, fylder for meget og er
knap så bruger venlige.

Testede lige med divx playeren som følger med divx codec'et, og den kan også
godt afspillere i minimeret tilstand.

> Ok den vil jeg se efter, kunne jo være jeg skulle til at clocke
> kortet lidt.

http://www.rage3d.com/index.php?node=r3dtweak
Kan en masse rare ting, men den kan ikke løse det her problem da det er
mediaplayer som nosser i det.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 21-12-03 08:38

In news:3fe4ec02$0$30080$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk ,
> [...]
> en musik player. Den afspiller mine film ligeså godt som mediaplayer,
> divxplayer, realplayer osv. Jeg bruger winamp 2.9 Classic, kan ikke

Bruger jeg også.... Kan være den må tages i brug til film i fremtiden også..

> 3.x og de nye 5.x, de er blevet lidt for poppede, fylder for meget og
> er knap så bruger venlige.

Helt enig ! 3'eren var intet værd, 5'eren kan måske gå hen af vejen, men jeg
holder mig nu også stadig til 2.9

> Testede lige med divx playeren som følger med divx codec'et, og den
> kan også godt afspillere i minimeret tilstand.

Jeg har nu aldrig brugt den afspiller, den understøtter vel også kun divx
film ? (bruger selv meget Xvid)

> http://www.rage3d.com/index.php?node=r3dtweak
> Kan en masse rare ting, men den kan ikke løse det her problem da det
> er mediaplayer som nosser i det.

Jeps den skal der lige leges lidt med, når jeg får tid.

Fra : Brian Lund

Dato : 21-12-03 13:45

> [...]
> divxplayer, realplayer osv. Jeg bruger winamp 2.9 Classic, kan ikke lide
> 3.x og de nye 5.x, de er blevet lidt for poppede, fylder for meget og er

Jeg kan godt se din pointe med Winamp3, men winamp5 er egentlig bare winamp2
med flere features... Så jeg kan ikke helt se hvad der skulle være galt med
5'eren? - Du kan bruge de gamle skins, de gamle plugins, og det hele virker
lissom i 2'eren....

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 20-12-03 00:33

> [...]
tv'et,
> uden jeg behøver at se billedet på skærmen ?

Jeg har det samme problem med mediaplayer, jeg bruger derfor som regel
winamp, så kan du også resize video-vinduet, hvis det nu f.eks. er en video
i vide-screenformat :)

Brian