hund forsvundet i fredags.
Fra : preben ipsen

Dato : 18-12-03 22:19

Finsk Lapphund forsvundet fra sit hjem i fredags.
Forsvandt ved 15.00 tiden fra: Gudrun Børresensvej, Kirke Hyllinge,
Sjælland.
Der er virkelig gjort meget, bl.a. lokalradio, plakater o.s.v., men desværre
forgæves.
Er der nogle her i gruppen der evt. har ideer til hvad der mere kan gøres?
Måske i kender nogle med hunde der kan eftersøge andre hunde...eller
andet...
Billede og flere oplysninger kan ses på www.showdogs.dk

venlig hilsen
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 22:26

"preben ipsen" <preben@showdogs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle her i gruppen der evt. har ideer til hvad der mere kan gøres?
> Måske i kender nogle med hunde der kan eftersøge andre hunde...eller

Er Falck og evt. nærliggende internater + dyrlæger forsøgt ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : preben ipsen

Dato : 18-12-03 22:31

hej
Det tror jeg nok, men jeg har sendt dine forslag videre.

venlig hilsen
Preben
www.showdogs.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-12-03 01:15

> [...]
> Er der nogle her i gruppen der evt. har ideer til hvad der mere kan gøres?
> Måske i kender nogle med hunde der kan eftersøge andre hunde...eller

Hej Preben

Har i en anden hund, som den bortkomne er mægtig glad for, så tag den lidt
rundt i området, og lade den galpe lidt, så gælder det bare om at spidse
ører. Hvis vi skal udelukke tyveri af hunden, så kan den jo sidde et sted
og være spærret inde. Derfor ville det være godt, med en som man ved den
vil svare, hvis den kan.

M.V.H.....Benny..

Fra : Sverre Stokke

Dato : 19-12-03 06:36

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skriver:
>Er Falck og evt. nærliggende internater + dyrlæger forsøgt ?
Det burde da ikke være nødvendigt.
Hunden kan jo identificeres på sin chip eller tatovering.

Hilsen Sverre.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 07:23

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skriver:
> Det burde da ikke være nødvendigt.
> Hunden kan jo identificeres på sin chip eller tatovering.

Ja og derfor bliver hunden af og til samlet op af Falck og indleveret hos
nærmeste dyrlæge eller internat.
En chipmærkning kan jo ikke aflæses, af hvem som helst. Det er nok heller
ikke alle, der ved hvordan, de skal finde en hundeejer vha. øretatoveringen.
Selvfølgelig kan folk ringe direkte til hundeejeren, hvis den har hundetegn
/ halsbånd på.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-12-03 07:13

> [...]
> Er der nogle her i gruppen der evt. har ideer til hvad der mere kan gøres?
> Måske i kender nogle med hunde der kan eftersøge andre hunde...eller

HEj Preben

Du kan fortælle ejeren at jeg har set opslagne hos den lokale købmand og
soge at jeg holder øjne og øre åbne på mine tre daglige gåture med Kemba.
JEg håber virkeligt at den bliver fundet

Mvh MArtin

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-12-03 07:16

> [...]
> soge at jeg holder øjne og øre åbne på mine tre daglige gåture med Kemba.
> JEg håber virkeligt at den bliver fundet

Ps : det skla lige sigesjeg bor under 500 m fra hvor hunden er firsvundet
fra

Martin

Fra : Pwh

Dato : 19-12-03 08:09

> Ps : det skla lige sigesjeg bor under 500 m fra hvor hunden er
> firsvundet fra
>
> Martin

Mistanken retter sig straks mod dig

/Jens

Fra : preben ipsen

Dato : 19-12-03 17:18

Hej
Alle jeres råd og hjælp er naturligvis givet videre.
Martin, de har også fået at vide du kigger efter hunden. Den stakkels ejer
er helt fortvivlet, hunden er hendes et og alt...
Venlig hilsen
Preben

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 20-12-03 21:18

Hej,

"preben ipsen" <preben@showdogs.dk> wrote in message news:<3fe324be$0$70004$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Hej
> Alle jeres råd og hjælp er naturligvis givet videre.
> Martin, de har også fået at vide du kigger efter hunden. Den stakkels ejer
> er helt fortvivlet, hunden er hendes et og alt...

det er sørme da trist..
Er der et kolonihaveområde i nærheden? Hunden kan måske ved en
fejltagelse være blevet lukket inde, og ikke kan komme ud igen. Eller
hunden kan være blevet lukket inde i et skur, eller inde i en
kælderopgang? Hun kan jo prøve at skrive på de der opslag, om folk
ikke godt vil checke deres kælder m.m. Det har jeg da set at
katteejere ofte skriver på efterlysningssedlerne.
Selv om det ikke burde være nødvendigt, så kan hun jo også forsøge sig
med en dusør, det kan måske få folk til at være mere opmærksomme.
Held og lykke i hvert fald.

Mvh.

Mette

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 20-12-03 21:26

Hej igen,

> [...]
> Hej
> Alle jeres råd og hjælp er naturligvis givet videre.

Jeg glemte lige at tilføje noget.. Kan du ikke poste indelægget i
kattegruppen også, det er jeg sikker på de ikke vil sige noget til. Jo
flere øjne, der ser efterlysningen jo bedre.. Måske også i denne der
dk.marked.privat.dyr, hedder den vist.
Når det handler om et nødstedt dyr, må man vel godt skrive det alle
mulige steder..synes jeg.

Mette

Fra : Firstname Lastname

Dato : 19-12-03 12:37

Prøv http://crimecode.com/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-12-03 13:43

Husk at sætte plakater op i hundeparker over hele sjælland, ved
indgange og steder folk paserer meget, så vil hundeejerene snakke om
det. Tror at der er en oversigt over hundeparker et sted på nettet,
men kan ikke huske hvor, husk at skrive de eventuelle tydelige
kendetegn ved hunden, hvis i ikke har billeder af den, der kan også
være plads på plakaten til at skrive med småt nederst hvor høj den er
cirka.og dens alder. så kør eventuelt rundt hele weekenden med en
hæftepistol plakater i plasticlommer så de holder til lidt regn og sæt
dem op alle steder i alle hundeparker.

prøv eventuelt landsdækkende radioer eller større radiostationer, man
kan kun få et nej

hvis i kender nogle børn kan i måske bestikke dem med slikposer til at
hjælpe med at sætte op og nu hvor i har den på hjemmesiden, så
kunne i også lave et link på siden hvor man kunne printe
eftersøgningsplakaten ud ! det kunne være at nogle godt ville hjælpe,
men ikke ved hvordan, og så ville det være en god mulighed for at de
selv kunne printe plakaten ud og sætte op i deres lokale brugs eller
ligende. og på jeres hjemmeside skulle i skrive med stort Hund
forsvundet, og med småt siden hvornår, det skal falde mere i øjene,
hvad det drejer sig om, det er helt fint at det er rødt men det skulle
stå større

Og vigtigst ! Skriv hvad dusøren er !men ikke for høj dusør da det kan
få folk til at spekulere i det, skriv det tydeligt, folk bliver altid
mere interseret hvis de kan får penge for det .

held og lykke.

ps : her er et par links til hvad man kan gøre hvis ens hund bliver
stjålet, eller væk.

http://www.scsbts.freeserve.co.uk/missingstaffords.htm

http://www.cleverstaffords.co.uk/stolen.htm