Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiv til Canon EOS300 (erstatning for ~
Fra : Niels J. Larsen

Dato : 18-12-03 22:17

Min svoger ejer et Canon 300 med tilhørende objektiv (højst
sandsynligt 35-80 el. 28-90).

Nu vil han gerne have lidt mere vidvinkel, men da jeg selv har Nikon
udstyr kender jeg ikke meget til Canons udvalg i objektiver.

Mit umiddelbare forslag ville være Sigma's 24-70 f/2.8 eller noget i
den dur.

Han er forholdsvis nærig, så det skal være brugt men naturligvis bedst
og billigst

Er der noget fornuftigt som kan fås for omkring 2.000 ?

/Niels

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 22:21

Køb et Cosina 19-35mm f/3.5-4.5 på www.ebay.de Det er et godt objektiv til
prisen, og de går for omkring 1000.-

--Michael

Fra : Niels J. Larsen

Dato : 18-12-03 22:25

On Thu, 18 Dec 2003 22:21:26 +0100, <NoName> wrote:

>Køb et Cosina 19-35mm f/3.5-4.5 på www.ebay.de Det er et godt objektiv til
>prisen, og de går for omkring 1000.-

Hmm, på photodo.se får det "kun" karakteren 3.1

Kan man ikke få noget skarpere i den prisklasse ?

/Niels

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 23:03

Der ligger nogle billeder der er taget med objektivet på mit website,
www.gizwiz.dk/gallery/albums.php under cosina 19-35. De mest intressante
billeder er de aflange 100% crops der ligger i bunden.

--M

Fra : Henrik

Dato : 18-12-03 22:52

"Niels J. Larsen" <niels.j.larsen@tdcNEJTAKadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og billigst
>
> Er der noget fornuftigt som kan fås for omkring 2.000 ?

Sigmas 20mm, 24mm og 28mm (EX-udgaver) tegner fantastisk skarpt og er meget
lysstærke (1:1.8). Kan anbefales ... og kan sikkert skaffes brugt til
omkring 2000 (måske lidt mere...)

Fra : Niels J. Larsen

Dato : 19-12-03 00:16

On Thu, 18 Dec 2003 22:51:33 +0100, "Henrik" <jakob_2004@ofir.dk>
wrote:

>Sigmas 20mm, 24mm og 28mm (EX-udgaver) tegner fantastisk skarpt og er meget
>lysstærke (1:1.8). Kan anbefales ... og kan sikkert skaffes brugt til
>omkring 2000 (måske lidt mere...)

Jeg er fuldt ud klar over at faste brændvidder er mere skarptegnende
end zooms, men jeg tror helt sikkert at min svoger vil foretrække ét
objektiv frem for flere. Det er også primært derfor jeg selv har
foreslået Sigma's 24-70 f/2.8.

Men hvis der findes alternativer så hører jeg da gerne om dem

/Niels

Fra : den glade dreng

Dato : 19-12-03 00:46

> [...]
> foreslået Sigma's 24-70 f/2.8.
>
> Men hvis der findes alternativer så hører jeg da gerne om dem

Nu skal du huske alle objektiver skal ganges med 1,6 så et 24 mm
bliver nærmere et 40 mm eller så.

VH per

Fra : Knud Bonke

Dato : 19-12-03 04:26

:
: Nu skal du huske alle objektiver skal ganges med 1,6 så et 24 mm
: bliver nærmere et 40 mm eller så.
:
: VH per

Pas nu på ikke at forvirre begreberne, tænker du ikke på eos 300D?
Og hvordan ser regnestykket: objektiv x 1,6 ud?
Hilsen Knud

Fra : Alex W

Dato : 19-12-03 10:07

> Pas nu på ikke at forvirre begreberne, tænker du ikke på eos 300D?
> Og hvordan ser regnestykket: objektiv x 1,6 ud?
> Hilsen Knud

24-70 EX bl. 2.8
ca. 35 mm til 110 mm på D60 - 10D - 300D
Jeg har sådan en fyr og objektivet er ikke til salg.

/AlexW

Fra : Deaster

Dato : 19-12-03 11:19

den glade dreng wrote:

> Nu skal du huske alle objektiver skal ganges med 1,6 så et 24 mm
> bliver nærmere et 40 mm eller så.

Hvorfor tror du det er et dig. kamera ?

Deaster
Nåja,
og god jul.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-12-03 11:44

> [...]
> udstyr kender jeg ikke meget til Canons udvalg i objektiver.
>
> Mit umiddelbare forslag ville være Sigma's 24-70 f/2.8 eller noget i

Hej

Sigmas 24-70 f:2,8 er et meget bedre objektiv end det standard objektiv din
svoger bruger lige nu, men hvis det er vidvinkel han er på jagt efter skal
du måske forsøge at finde noget med endnu mere vidvinkel...

Hvad med en Sigma 18-50 mm til 128 euro

http://makeashorterlink.com/?V3D112AD6

eller Tamrons 19-35 til 249 euro

http://makeashorterlink.com/?N11232AD6

eller Tokinas 19-35 til 199 euro

http://makeashorterlink.com/?Z52224AD6

Hvis du er heldig kan du måske finde et brugt Canon 20-35 f:3,5-4,5 til
omkring 1500-2000 kr på ebay...

Hvis det er et standard objektiv du leder efter er Tamrons 28-75 mm f:2,8
også en mulighed...

http://www.popphoto.com/assets/download/8212003124116.pdf

Med venlig hilsen

René Ernst Nielsen