Maksimalt antal id
Fra : Arvid Mærsk

Dato : 18-12-03 15:32

På en tilmeldingsform viser denne antallet af tilmeldinger:

$resultat = mysql_query("select count(id) as antal from tabel");
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
extract($raekke);
echo "Antal tilmeldte ialt: $antal<br />";
}

Den virker perfekt (MySQL).
Nu vil jeg sætte begrænsning på antallet af tilmeldinger, således at
når $antal når f.eks. 50 skal der ske et eller andet som blokerer for
flere tilmeldinger. Det måtte gerne være åbning af en ny side hvor man
så kan tilmelde sig en venteliste. Evt. en form for alert eller
lignende.
Er det muligt?
--
Arvid M.

Fra : Brian Emilius

Dato : 18-12-03 18:13

> Er det muligt?

Ja da... Jeg ville foreslå at du, på den side hvor tilmeldingen foregår,
laver et lign. tjek som i koden i dit spørsmål.

Derefter kan du skrive noget i retning af:

$antal = mysql_num_rows($resultat); // tæl antal medlemmer

if($antal > 50){ // Hvis der er mere end 50 medlemmer
print "<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" content=\".1;URL=sti/til/en/anden
/side.php\">\n";
}

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Leonard

Dato : 18-12-03 18:41

"Brian Emilius" <brian@spam.emilius.dk> wrote:

>print "<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" content=\".1;URL=sti/til/en/anden
>/side.php\">\n";

Når nu vi er i PHP så vil en
Header('Location: sti/til/en/anden/side.php');
være mere lige for, synes jeg.

Jeg ville dog lave det enten med al koden på samme side eller en
include('sti/til/en/anden/side.php');
alt efter hvordan det skal bruges.
--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Brian Emilius

Dato : 18-12-03 19:02

> Når nu vi er i PHP så vil en
> Header('Location: sti/til/en/anden/side.php');
> være mere lige for, synes jeg.

Ja, men det var du pgså bare for at undgå det evt. problem der kunne opstå,
hvis headers allerede var sendt...

> Jeg ville dog lave det enten med al koden på samme side eller en
> include('sti/til/en/anden/side.php');
> alt efter hvordan det skal bruges.

Enig! Mit eksempel var også bare... et eksempel... der lige blev grebet ud
af luften...

Brian