Thermal pads
Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 17-12-03 21:53

Hej NG.Hvor køber man thermalpads til cpu kølere`??? Jeg har en AMD barton
2800+ der bliver alt for varm.Ikke første gang jeg installere den med pasta,
men efter et stykke tid bliver den varm.AMD anbefaler thermanpads for cpuer
der skal sidde i længere tid. Nu med belastning ligger temp. på 74 grader.

Jan Køpke Sørensen
E-mail jan@kopke.info
http://home5.inet.tele.dk/jankopke

Fra : Devast8or

Dato : 17-12-03 22:19

Jan Køpke Sørensen wrote:
> [...]
> den med pasta, men efter et stykke tid bliver den varm.AMD anbefaler
> thermanpads for cpuer der skal sidde i længere tid. Nu med belastning

74??? DAMN!

Hvilken køler sidder der på? Er der ordentlig ventilation i kabinettet?
Kommer du for meget kølepasta på? Husk at det skal være så tyndt som muligt.

Devast8or

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-12-03 22:33

"Jan Køpke Sørensen" <jan@kopke.info> skrev i en meddelelse
> [...]
cpuer
> der skal sidde i længere tid. Nu med belastning ligger temp. på 74 grader.

Brug kølepasta i stedet.
Påfør et tyndt lag på selve kernen.

Benyt Arctic Silver 3 eller 5, hvis det skal være det bedste.

Thermal pads virker ikke specielt godt.

Din temperatur er forresten alt for høj.
Tyder på at der ikke er odentlig kontakt.
Hvad er det for en køler?

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 17-12-03 22:57

Hej.
Min køler er en Thermaltake Silent Boost, men når jeg føler på kobberet helt
nede ved cpuen så er den ikke rigtig varm.Kan det være føleren der viser
forkert?Buntkortet er et Soltek 75FRV.Der er fint kontakt når man piller
køleren af og ser aftrykket af kernen.Der er et tyndt lag pasta på.Sidder er
en føler inde i kernen også.p.t viser ABS II mellem 66 & 70 grader og RT 1
48 grader.

Jan Køpke Sørensen
E-mail jan@kopke.info
http://home5.inet.tele.dk/jankopke
JK Service jan@jkservice.info
http://www.jkservice.info
Fax to my e-mail +1 208 275 2121

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3fe0cb9b$0$29413$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-12-03 23:11

> [...]
er
> en føler inde i kernen også.p.t viser ABS II mellem 66 & 70 grader og RT

Jeg skulle lige til at spørge om den vender rigtigt.
Der er en fals i køleren, den skal passe med den forhøjning der er på
soklen.
Det skal dog siges at en intern måler altid vil vise højere temp. end en i
soklen.
Selve køle profilen burde være varm når man rører ved den.
Det kunne tyde på dårlig/manglende kontakt.

Køleren burde ellers være ok, den har da fået ok anmeldelser.
Kører blæseren med den hastighed den skal?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 17-12-03 23:13

Jan Køpke Sørensen wrote:
> Hej.
> Min køler er en Thermaltake Silent Boost, men når jeg føler på
> kobberet helt nede ved cpuen så er den ikke rigtig varm.Kan det være
> føleren der viser forkert?

Har du vendt køleren rigtigt?
Se billedet lige under "Detail information"
http://www.thermaltake.com/coolers/volcano/rs/a1889b.htm
Den side med den bredde fordybning passer til den bredde forhøjning på
soklen.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 18-12-03 09:50

Hej.
Køleren vender rigtig og der er rigeligt med kontakt ser det ud til når man
tager den af. Det kan være jeg skal skifte pastaen ud med en anden for at
prøve.Er der forskel på pastaer????

--
Med venlig hilsen / Best regards
Jan Køpke Sørensen
E-mail jan@kopke.info
http://home5.inet.tele.dk/jankopke
Mobil Greenland +299 220553
Fax to my E-mail +1 208 275 2121

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-12-03 11:58

> [...]
man
> tager den af. Det kan være jeg skal skifte pastaen ud med en anden for at

Ja men sjældent mere end max. 4-5 grader.
Det er imellem det bedste pasta og det dårligste.

ASIII og AS5 holder også længere end standard silikone pasta.
Silikone pasta tørrer ud og mister evnen til at lede varme.

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-12-03 12:05

> [...]
man
> tager den af. Det kan være jeg skal skifte pastaen ud med en anden for at

Du har forhåbentlig heller ikke været for gavmild med pasta?
Så isolerer det mere end det leder.

Men prøv at tage siden af kabinettet og se om temperaturen falder.
Du kan også evt. skabe mere airflow i kabinettet.
Det kan godt være de 48 grader i kabinettet der giver den høje cpu temp.
Det er svært at køle med 48 grader varm luft.

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 18-12-03 12:20

Hej.Jeg har afmonteret siderne for lang tid siden, men det jeg mangler er
nok et større kabinet med nogle pabst blæsere i.Jeg tror jeg vil købe nyt
kabinet og blæsere.Hvilket kabinet vil i anbefale???Mine HD bliver også
varme.Jeg havde tænkt på dette kabinet:
PRODUCENT: Chenbro
MODEL: PC61166-001
og en 120mm og 1 92 mm pabst blæser.

meddelelse news:3fe189e8$0$29310$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 11:00

Jan Køpke Sørensen wrote:
> [...]
> der skal sidde i længere tid. Nu med belastning ligger temp. på 74 grader.

Hvilket bundkort?

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 18-12-03 11:52

Se tideliger svar i den gruppe

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 12:59

Jan Køpke Sørensen wrote:
> Se tideliger svar i den gruppe

Ok, et Soltek SL75-FRV (nu fandt jeg det endelig på Soltek's rodede
website).
Er det i Bios'en du ser den høje temperatur?
Hvis ikke, hvad viser den så dér?
Er det nyeste Bios-version?

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 18-12-03 13:08

Hej.Det er med solteks temp måler og Speedfan de viser det samme.Biosen
viser det samme i tomgang .Jeg kan jo ikke se det med belastning.Da mit
kabinet er af ælder dato har jeg p.t. lige investeret i et nyt
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=810143 og 4 papst blæsere.Så
håber jeg at jeg kan få temp.ned i hele kabinettet.Mine hd afgiver meget
varme også.
Bios ver. er den sidste nye.

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 13:25

Jan Køpke Sørensen wrote:
> Det er med solteks temp måler og Speedfan de viser det samme. Biosen
> viser det samme i tomgang .Jeg kan jo ikke se det med belastning.
> Bios ver. er den sidste nye.

Når begge viser det samme, så er temperaturen nok (desværre) korrekt.
Måske får processoren lidt rigelig spænding.
Hvad ligger Vcore på?

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 18-12-03 13:25

Vcore 1 1,65 v Vcore2 3,54v

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 18-12-03 13:28

Rettelse Vcore2 er på 2,54 sorry

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 13:39

Jan Køpke Sørensen wrote:
> Vcore 1 1,65 v

Det var kun den jeg var ude efter, men den er jo ganske normal (hvis det
ellers er det Bios'en måler den til at være).
Så kan det kun være kabinettemperaturen som er problemet.

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 18-12-03 13:40

Min kabinet temp er meget høj selvom siderne er pillet af.derfor har jeg
købt et nyt samt nye blæsere.
Tak for den megen hjælp jeg har fået.Jeg vender tilbage når kabinettet er
funktionsdygtig.