Hvilken race er det?
Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 16:41

Hejsa derude.

Nogen der kan hjælpe mig med at finde det korrekte racenavn til en race der
ligner ulve og har blå/hvide øjne med en ring om?

Kan de kan købes i Danmark?

--
Med venlig hilsen / Best regards,

Heidi Månson
Chefredaktør . Korrespondent . Webdesigner

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 17:02

"Heidi Månson" <Heidi_snabela_maanson.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan hjælpe mig med at finde det korrekte racenavn til en race
der
> ligner ulve og har blå/hvide øjne med en ring om?

Er det mon Siberian Husky, du tænker på ?
Ved dog ikke lige, om den har en ring omkring øjet.
Kig evt. her:

http://www.frost-n-fun.dk/standardDK.htm

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 17-12-03 17:06

> [...]
> Med venlig hilsen / Best regards,
>
> Heidi Månson
> Chefredaktør . Korrespondent . Webdesigner

Mit bud er, at det er en Siberian Husky, du mener!
Og hvis det er, så kan den fås i Danmark!

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 17:17

Tror det er tale om Siberian Huskey racen, nogen der ved om de kan købes i
Danmark?

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 18:00

> Tror det er tale om Siberian Huskey racen, nogen der ved om de kan købes i
> Danmark?

Her er en af opdrætterne fra DKK:

http://www.taymyr.dk/

Der var en mere, men det var uden hjemmeside.
Du kan evt. selv kigge her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-12-03 17:26

> [...]
> Med venlig hilsen / Best regards,
>
> Heidi Månson
> Chefredaktør . Korrespondent . Webdesigner

HEjsa

Det lyder til at være en siberian husky som du snakker om. En dejlig hund
som kan fåes i Dk. Husk dog på at det er en slædehund med et temmelig højt
aktivitetsniveau.

http://www.siberianhusky.dk/

eller er det en alaskan malamute du tænker på ?? den ligner en ulv. kan ha'
blå øjne men det er diskvalificerende iflg standarden

http://www.yellowsnow-malamute.dk/Malamut/Malamute%20start.htm

Som også er en meget aktiv hund

Mvh Martin

-- http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3811 som er en
broholmer/malamut ligner en broholmer af størrelse men har fart på som an
malamut --

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-03 18:00

> [...]
> Med venlig hilsen / Best regards,
>
> Heidi Månson
> Chefredaktør . Korrespondent . Webdesigner

Hej Heidi

Det er sikkert Siberian Husky, som du jo nok allerede har fået en vis
mistanke om
Ja de kan uden problemer skaffes i DK.
Men jeg håber det er fordi du har lyst til slædekørsel, for de er og bliver
trækdyr, så har jeg vist ikke overdrevet. Du kan roligt regne med, at de
har en ufattelig energi. Det er ikke agressive hunde, og det er heller ikke
vagthunde. Men til gengæld, kan selv folk der normalt er allergisk overfor
hunde, for det meste nemt tåle dem. Det er vel stort set også, det nærmeste
man kommer en Ulv, uden at være det. Den har en ting, som den måske selv er
mest ked af, den er en rigtig smuk hund, som gør at folk falder for den,
uden at sætte sig ind i, hvad den er for en hund. Det kunne måske være en
fordel, at kigge på Alaskan Malamute, den er lidt større og kraftigere, og
også en meget smuk hund, men den er lidt lettere at holde som almindelig
kælehund.

M.V.H.....Benny..

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-12-03 18:17

> [...]
> også en meget smuk hund, men den er lidt lettere at holde som almindelig

HEj Benny

Godt indlæg !! Det er helt rigtigt hvad du siger med at den er utrolig
let at forelske sig i. Vi kender et par som har en siberian og hold da op
der er knald på.
den er utrolig smuk (næsten lige som smuk som mit skrummel ). De får
bugt med noget af dens energi ved at bruge den til at trække dem på
rulleskøjter, en alm meget lang gåtur er slet ikke nok.

Mvh Martin

-- Og Kemba med nyt kødben --

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-03 20:37

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bugt med noget af dens energi ved at bruge den til at trække dem på
> rulleskøjter, en alm meget lang gåtur er slet ikke nok.

Hej Martin

Ja det er en god måde, men man skal nok have et par skøjter i reserve ,
for der er mere energi i dem, end et helt glas Gerimax med extra
GinSeng..... Men for pokker hvor er den smuk. Har selv haft 2 af dem. Men
hvis ikke man vil bruge dem, så vil jeg anbefale, at se på andre hunde. Der
skal i hvert fald være gode bremser på rulleskøjterne ....

M.V.H.....Benny..

Fra : preben ipsen

Dato : 17-12-03 20:17

Mon ikke jeg kan tillade mig at sætte et link til en artikel onhandlende
Siberian Husky.
http://www.showdogs.dk/artikel-Taymyr.htm

venlig hilsen
Preben