Stegt/friturestegt Brie
Fra : Spangkuk

Dato : 16-12-03 13:50

Har lige købt 1 kg. "Fransk" Brie i netto til 40 kroner

Vil gerne stege/friturestege tykke skiver af denne.

Men hvordan er det lige man laver dejen til det ?

Spang

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 14:04

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse
> Har lige købt 1 kg. "Fransk" Brie i netto til 40 kroner
>
> Vil gerne stege/friturestege tykke skiver af denne.
>
> Men hvordan er det lige man laver dejen til det ?
>
> Spang

Hej

Her er et forslag

Indbagt brieost

1 stk. brieost
1 pk. Wontonde]
æg til pensling
1 stk. rød peberfrugt
1 stk. gul peberfrugt
1 stk. mango
1/4 bdt. mynte

Dressing:
2 spsk. olie
3 spsk. balsamico
3 spsk. honning
salt-peber

Skær peberfrugterne igennem og fjern kernerne.
Skær dem i fine strimler.

Kog dressingen sammen.
Kom peberfrugterne i og lad det simre i ca. 3-4 min.
Tages af varmen og afkøles.

Skræl mango og sker den i strimler.
Kommes i peberfrugten.
Lad det trække i 15 min.
Væden sigtes fra og mynteblade vendes i.

Pensel dejen med æg.
Skær brieosten i portionsstykker.
Læg brieost og salat på dejen.
Lukkes og bages ved 200 grader til dejen er sprød.

Fra : Spangkuk

Dato : 16-12-03 23:49

> Hej
>
> Her er et forslag

:snip

Ja, sikke et forslag,- der er grønt nok i retten
til at ligge planeten øde

Jeg ville nu bare ha' en opskrift på den dej, der
skal omgive brien.

Men tak alligevel !

Spang

Fra : Flemming Kold

Dato : 17-12-03 00:16

Hej Spangkuk

Når jeg selv laver brie, ruller jeg dem først i mel, så i pisket æg, for til
sidst at vende dem i rasp. På en pande, med brunet smør. Vendes tit.

Er ikke sikker på, at det er lige det, du leder efter. Men, et forsøg værd.

Hilsen Flemming Kold

Fra : Spangkuk

Dato : 17-12-03 00:56

> [...]
> sidst at vende dem i rasp. På en pande, med brunet smør. Vendes tit.
>
> Er ikke sikker på, at det er lige det, du leder efter. Men, et forsøg

BINGO - tak Flemming !

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 17-12-03 01:01

Aj da, må lige komplementere mig selv.:

Skal det være hele æg, blommen eller bare hviden ?

Spang

Fra : Flemming Kold

Dato : 17-12-03 10:37

Hej Spang.

Glad for at jeg kunne hjælpe.

Og det er hele æg, slået ud i en dyb tallerken og pisket til en homogen
blanding.

Flemming Kold

Fra : Brian Møller

Dato : 17-12-03 11:40

"Flemming Kold" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidst at vende dem i rasp. På en pande, med brunet smør. Vendes tit.
> Er ikke sikker på, at det er lige det, du leder efter. Men, et forsøg

Jeg vil nok anbefale at gøre det 2 gange med æg rasp, altså mel, æg, rasp,
æg og så rasp, da jeg eller har oplevet indtil flere smide deres indhold ud
både på min pande og i min frituregryde. Det er både i forbindelse med
arbejdet som kok og som privat-madlaver (hvis man kan være det når man har
lidt maderfaring) at jeg har oplevet det. Men så kan man også mere mindre
lade den være "sig selv" i en frituregryde indtil den flyder ovenpå eller er
pænt gylden.

Mvh

Brian

Fra : Spangkuk

Dato : 17-12-03 19:13

> [...]
mindre
> lade den være "sig selv" i en frituregryde indtil den flyder ovenpå

Ok, tak

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 17-12-03 19:13

> [...]
mindre
> lade den være "sig selv" i en frituregryde indtil den flyder ovenpå

Ok, tak

Spang

Fra : Allan Møller

Dato : 17-12-03 00:18

> Har lige købt 1 kg. "Fransk" Brie i netto til 40 kroner
>
> Vil gerne stege/friturestege tykke skiver af denne.
>
> Men hvordan er det lige man laver dejen til det ?

Kan man ikke friturestege det som en camenbert ?
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=12979

Allan

Fra : Spangkuk

Dato : 17-12-03 00:57

> Kan man ikke friturestege det som en camenbert ?
> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=12979

Yep Allan !

Tak for svaret.

Glædelig Jul !

Spang

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-12-03 15:55

On Wed, 17 Dec 2003 00:17:44 +0100, "Allan Møller" <allan@anllanm.dk>
wrote:

>Kan man ikke friturestege det som en camenbert ?

Kan man trille en brie hen over Rådhuspladsen?

..

..

..

..

..

..

..

..

Ka' man bære den?

mvh kmo

Fra : Flemming Kold

Dato : 19-12-03 23:24

wrote:

>Kan man trille en brie hen over Rådhuspladsen?

Hvor hurtigt havde du forestillet dig at trille?

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 21-12-03 00:56

On Fri, 19 Dec 2003 23:23:57 +0100, "Flemming Kold"
<rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> wrote:

>Hvor hurtigt havde du forestillet dig at trille?

Så du ikke nederste linje?

mvh kmo