Det skal ud, men hvordan?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-12-03 23:14

Har haft en testversion af Norton (whatever version) inde over
maskinen. Under min oprydningsmani er jeg stødt på nogle filer, som jeg
gerne vil smide ud.
For eksempel finder Sherlock frem til Norton FS Volume (_og_ Norton FS
Volume 2) på HD'en. Men jeg kan ikke finde frem til dem.
Der er for eksempel også:
Macintosh HD/private/tmp/rsync.00249.1/Norton Utilities

Hvordan fåer jeg fat i sådan nogle filer og smidt dem ud?

Helt ud? (se tråden "helt ud", tak)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 16-12-03 00:37

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Hvordan fåer jeg fat i sådan nogle filer og smidt dem ud?

> Helt ud? (se tråden "helt ud", tak)

Mitch. tror du ik' snart tiden er inde til at lave en backup af alle
dine dokumenter og indstillinger, slette hele PB'en og installere en
Panther forfra?

....til dig og andre: lad dog være med at installere andet Norton SW end
antivirus'en - Norton utilities kan og bør afvikles fra CD, iøvrigt
vil Apples værktøjer oftest være tilstrækkelige under OSX, og ellers
er der andre og mere anvendelige værktøjer end Norton Utilities.

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-12-03 16:25

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Mitch. tror du ik' snart tiden er inde til at lave en backup af alle
> dine dokumenter og indstillinger, slette hele PB'en og installere en
> Panther forfra?

Hvad sker der hvis man intallerer kattedyret 'bagfra' (baglæns)?
Jeg har ytret mig lidt om, at jeg ikke har Pantheren (endnu - det er jo
snart jul, måske en lille gave?)

> [...]
> vil Apples værktøjer oftest være tilstrækkelige under OSX, og ellers
> er der andre og mere anvendelige værktøjer end Norton Utilities.

Jo, jo, jeg véd det godt. Jeg skrev jo også bare at det var en demo, som
jeg lige skulle prøve.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 16-12-03 17:11

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Hvad sker der hvis man intallerer kattedyret 'bagfra' (baglæns)?

prøv - jeg glæder mig til at høre, ikke så meget om resultatet, men
mere om fremgangs (eller er det tilbagegangs?) måden.

> Jeg har ytret mig lidt om, at jeg ikke har Pantheren (endnu - det er jo
> snart jul, måske en lille gave?)

No offence Mitch, men vi er altså ikke på gave!

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-12-03 17:46

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> No offence Mitch, men vi er altså ikke på gave!

Åh, la' nu vær'
Jeg skal da nok køre forbi fiskemanden og købe et par flade til dig !

Nej, alvorligt: jeg tænkte mig, at der var nogen i familien, som kunne
finde på at give et sort kattedyr. Sandsynligvis mig selv (da jeg ikke
regner med julemanden)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jesper

Dato : 16-12-03 15:44

> [...]

> Macintosh HD/private/tmp/rsync.00249.1/Norton Utilities
>
> Hvordan fåer jeg fat i sådan nogle filer og smidt dem ud?

Du skal smide Norton tingene i /Library/StartUpItems og
/Library/PrefPanes ud.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-12-03 17:46

Jesper <none@none.invalid> wrote:

> Du skal smide Norton tingene i /Library/StartUpItems og
> /Library/PrefPanes ud.

Har kigget i begge 'registre'. Der er ikke noget (?) Men tak for fit
forslag.

Kan det være noget med noget usynligt noget (som jeg så skal finde frem
med et program? FileBuddy? BBEdit Light?)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen