Hjælp til ny PC
Fra : Ken

Dato : 15-12-03 22:48

Hej alle,

Hvad vil I anbefale mig at købe af ny PC når mit behov er som følger:

Primært til Office brug
lydsvag
stabil drift (anv. WinXP)
TV input + Output
Video indput fra analog og digital kilde
DVD brænder

Skærm, tast, højtt og al det der har jeg.

Prisniveau max. 6000 eksk. moms

mvh

Ken

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-12-03 00:46

"Ken" <resedavej@get2net.dk> wrote:

> [...]
>stabil drift (anv. WinXP)
>TV input + Output
>Video indput fra analog og digital kilde

Jeg ku' anbefale den Medion MD-8080XL der kan fås til 9.700 i Aldi i
øjeblikket, men den kommer vist desværre lidt over dit budget...

Men der er utallige muligheder, foreslår du kigger forbi
www.midtdata.dk, www.prcdata.dk eller en anden forretning i dit
lokalområde. Og så sammensætter du selv efter behov...

Tag en beslutning om det skal være en AMD Barton eller Intel P4 CPU.

Herefter finder du et godt motherboard af kendt fabrikat, f.eks ASUS,
ABIT, Soltek, Gigabyte, MSI, ets. Vælger du en AMD cpu må chipsettet
meget gerne være NVidia NForce2, til P4 et Intel chipset (HOLD DIG FOR
GUDS SKYLD FRA SIS). Bundkortet må gerne ligge i den dyrere ende og
skal ihvert fald indeholde USB2, firewire, lyd og netkort. Der må
gerne være grafik på bundkortet (GeForce 4 MX440 ?!) bare der også er
et AGPx8 slot.

Dertil minimum 500 Mb RAM, en 120 Gb harddisk (video fylder bare
enormt !!) og en DVD brænder der kan brænde såvel DVD-RW som DVD+RW.

Digital video skulle gerne køre ind over bundkortets firewire - Til
analog video vil jeg anbefale et billigt TV-kort som f.eks Pinnacle
PCTV. Den slags kort på har ofte bedre billedkvalitet end
grafikkortenes video-in...

Og endelig et godt (Chieftech ?!) kabinet, så er du kørende....

<mlr>

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-12-03 01:10

(HOLD DIG FOR GUDS SKYLD FRA SIS).

-Den kunne jeg godt tænke mig at få uddybet lidt.. Hvorfor?

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : SonnyBoy

Dato : 16-12-03 14:50

On Tue, 16 Dec 2003 01:10:06 +0100, "Henrik Nielsen"
<nospam@invalid.dk> wrote:

>(HOLD DIG FOR GUDS SKYLD FRA SIS).
>
>-Den kunne jeg godt tænke mig at få uddybet lidt.. Hvorfor?

Jeg skal ik' ku' sige om de har forbedret sig, men SIS har tidligere
haft ry for at lave ganske langsomme og ustabile chipset - Og så har
jeg selv meget dårlige erfaringer...

<mlr>

Fra : arc@na

Dato : 16-12-03 01:27

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in

> meget gerne være NVidia NForce2, til P4 et Intel chipset (HOLD DIG FOR
> GUDS SKYLD FRA SIS). Bundkortet må gerne ligge i den dyrere ende og

Jeg er ellers rigtig godt tilfreds med mit ASUS P4S8X-mobo med SIS-chipset
og 2.4 G P4 processor.
Hvad skulle der efter din mening være i vejen med SIS?

arc@na
Kommunisterne dræbte kun 100 millioner -
LAD OS GIVE DEM EN CHANCE TIL!

Fra : Ken

Dato : 16-12-03 10:51

Hej Michael,

Tak for dit udførlige svar. Det vil jeg tage til efterretning når jeg søger
efter min nye maskine.

mvh

Ken

Fra : Ken

Dato : 16-12-03 21:41

Hvis jeg nu gerne vil købe en færdigsamlet PC uden SW hvad vi I så anbefale
mig?
Jeg har tjekket hos Aldi, men der er ingen PCére lige nu.

Jeg bor i Københavns Amt.

mvh

Ken