Hvad er godt og hvad er skidt??????
Fra : Topp

Dato : 15-12-03 21:44

Jeg har lige bygget en ny PC med MSI 865pe neo2 bundort og en P4 2,8 Mhz
processor.

Temp. ved normal brug: Cpu 33 c
System 30 c
Strømforsyning 62 c

Temp. ved belastning: Cpu 55 c
System 38 c
Strømforsyning 62 c

Jeg har 2 120 mm blæsere i systemet. Er disse temp. ok ???????????????????

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-03 22:23

In article <3fde1d02$0$69935$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
t.topp@mail.dk says...
> Jeg har 2 120 mm blæsere i systemet. Er disse temp. ok ???????????????????

Ja, det ser fornuftigt ud. Du skal dog være opmærksom på at det bliver
sommer om et halvt års tid og det kan betyde at temperatursituationen
forværres drastisk. Hav det med i dine overvejelser.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Topp

Dato : 15-12-03 22:30

Tak for dit svar, men findes der en grænse for max temp, eller sagt på en
anden
måde hvornår skal jeg reagerer.

Topp
"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3fde1d02$0$69935$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> t.topp@mail.dk says...
???????????????????

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-03 23:18

In article <3fde27c4$0$69920$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
t.topp@mail.dk says...
> Tak for dit svar, men findes der en grænse for max temp, eller sagt på en
> anden
> måde hvornår skal jeg reagerer.

Når du nærmer dig 60°C på CPU'en, så er det tid at gøre noget drastisk.

Hvis dit PC-system er en standardkonfiguration mht. indmad og kabinet,
så er her et link til en tråd med mange standardløsninger for køling og
temperatur:

Og gider du ikke skrive dit svar _UNDER_ det du svarer på og klippe det
overflødige væk??

Fra : Leony

Dato : 16-12-03 21:52

In news:3fde1d02$0$69935$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Topp <t.topp@mail.dk> typed:

> Jeg har lige bygget en ny PC med MSI 865pe neo2 bundort og en P4 2,8
> Mhz processor.
[snip] temps
> Jeg har 2 120 mm blæsere i systemet. Er disse temp. ok

Temperaturen er ikke kritisk.
Som oftest skal kølepasta'en lige "køres til", dette tager 1-2 uger
(afhængig af hvor meget du bruger computeren).
Du vil opleve et temperaturfald efter nogle uger.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/