Burgardiner - farve?
Fra : Ann K

Dato : 15-12-03 21:12

Hejsa.
Tja... måske er jeg blevet lettere tosset, men... Sagen er at jeg egentlig
godt kunne tænke mig at prøve at udstille Aske (igen)...
Han har jo udviklet sig til en stor, stærk og i mine øjne flot
skovkattehankastrat - og det kunne være sjovt at se, hvordan "man" idag vil
måle en fuldt udviklet voksen hankat mod de meget ofte rimeligt unge og
derfor ikke helt udviklede hankastrater man ellers ser på udstillingerne :)
Aske har skam været udstillet en del som killing/ungkat, og senere også som
voksen på hobbyudstillinger... dog har han ikke været afsted de sidste 3
år.
Jeg forventer ikke noget særligt ved at udstille ham - kun en bedømmelse af
hans udseende... og måske en anerkendelse af hans størrelse
Samtidig har jeg endnu en kæmpefordel... vores kattesitter plejer alligevel
at tage med på udstillingerne... Hun er vild med skovsere og venter bare på
at få nogle forhold, så hun selv kan anskaffe sig en mis :) Udstilling af
Aske vil selvfølgelig blive _hendes_ opgave! Hun vil få noget erfaring - og
Aske vil alligevel ikke finde sig i at jeg strækker ham, mens alle andre
kan få lov ;-/

Men hvilken farve burgardiner skal jeg så vælge til en sorttabby HANmis med
en lille hvid medallion??? Hans brune farve er ikke særlig "varm", snarere
over i det "kølige" farvespekter og medallionen er _meget_ lille!
Han ser kanongodt ud mod en vinrød baggrund - men han er altså en
HANmisser!!!
Har lagt et par link til billeder, så I kan se ham - og komme med nogle
forslag til farver

Hvis jeg fører denne plan ud i livet vil både Aske og Kludetæppet blive
udstillet i februar I hvert sit bur, da jeg ikke helt stoler på at
Kludetæppet vil være sød hele dagen!
Kan man evt bede om at få et dobbeltbur med en "ekstra væg" sådan at man er
sikker på at kattene er i bur ved siden af hinanden???
Hvis Aske og Vivi (kattesitteren) skal med vil det klart være bedst at jeg
er lige i nærheden af dem

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Ida

Dato : 15-12-03 21:24

--
"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> --
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Hej Ann *s*
Først og fremmest kan man sagtens have kattene i bur ved siden af hinanden,
det skrives på tilmeldingen til udstillingen - ingen problemer *s*
Grønne, varm nuance, burgardiner passer godt til de fleste farver katte - se
bare Aske på billedet op mod de grønne træer udenfor.. og hans øjnfarve
-) -og ellers måske en ikke for mørk varm brun nuance ?
Jo mørkere du gør burgardinerne, jo mere huleagtig bliver buret og jo
sværere er det at se katten derinde. Nervøst velour kan *alle* finde ud af
at lave flotte gardiner af, der kan simpelthen ikke gøres noget forkert og
er du helt skæv med en symaskine, så behøver du ikke engang sy det op i
kanterne - nervøst velour er meget populært som gardinmateriale skulle jeg
hilse at sige *G*
Personlig bryder jeg mig ikke om gardiner lavet af voldsomtmønstret stof
eller det der populært kaldes 'perserbure' - det er de bure der er smykket
med alskens fjerboaer, en halv prismelysekrone, glitter, guldstof og
lydserødt tyl.. hver sin smag, men jeg får røde knopper og glemmer at se på
katten inde i buret og det er vel det der er meningen ?

held og lykke med det

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Denise

Dato : 15-12-03 21:37

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse

> er du helt skæv med en symaskine, så behøver du ikke engang sy det op i

Hihi, det er Ann skam ikke, hun kan endda sy korsetter, fnis.

--
Hilsen Denise

Fra : Ida

Dato : 15-12-03 21:45

--
"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> "Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse

> Hihi, det er Ann skam ikke, hun kan endda sy korsetter, fnis.
>
> --
> Hilsen Denise

Ja, jeg bytter skam gerne et par skæve burgardiner til et velsiddende korset
*hehe*

Ellers er der rigtig flotte gardiner på denne side http://come.to/softspot
under ''Burskynken'' - hun syr dem også på bestilling og jeg må indrømme, da
jeg er noget dum på en symaskine, men måske mest doven, at jeg kraftigt har
overvejet at bestille et dobbelt og et enkelt sæt. De er virkelig flotte -
har set dem et par gange

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ida

Dato : 15-12-03 21:46

> [...]
har
> overvejet at bestille et dobbelt og et enkelt sæt. De er virkelig flotte -

Suser så lige ind og retter mig selv - det er på siden
http://www.janitasdesign.com/ der kan bestilles gardiner

Ida

Fra : Charlotte

Dato : 15-12-03 21:52

Hey Ann

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i
> Hihi, det er Ann skam ikke, hun kan endda sy korsetter, fnis.

Aaaaaaaaaaaaaih....er det rigtigt????? Er du dyr ?? Kan man "købe" dig?
*gg*
*forsøger at skjule min voldsomme begejstring...*

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Ann K

Dato : 16-12-03 00:51

> [...]
> *gg*
> *forsøger at skjule min voldsomme begejstring...*

Ja... jeg er til salg

Fra : Charlotte

Dato : 16-12-03 08:21

Godmorgen

> Ja... jeg er til salg

Og er du så også go´? *gg*

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Ann K

Dato : 16-12-03 23:35

Hej Charlotte

> Og er du så også go´? *gg*

Det siges *sss*
men smid en privat mail, så kan vi da snakke mere om det
brug denne adresse siftia (snabel a) c.dk
så er du sikker på at jeg ikke kommer til at slette dig som spam

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 22:17

> [...]
> kanterne - nervøst velour er meget populært som gardinmateriale skulle jeg

Hej Ann !

Vedr. nervøst velour: Jeg har lige købt 3 meter i Bilka, i en brunlig (
nærmest kobber-agtig ) farve.
Den tror jeg, vil være rigtig pæn, som burgardin. En rigtig flot farve.
Sølv(grå) vil forøvrigt også være pænt, men den kobber-brune, er mere varm i
farven.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 21:35

Ann K skrev i news:brl4e1$lp3$1@sunsite.dk,:

> Men hvilken farve burgardiner skal jeg så vælge til en sorttabby HANmis
> med en lille hvid medallion??? Hans brune farve er ikke særlig "varm",
> snarere over i det "kølige" farvespekter og medallionen er _meget_ lille!

Uden at have særlig viden om burgardiner, tænker jeg, at det ville
være flot med en smaragdgrøn baggrund til Aske - udover grøn er en
"drengefarve", så er den også lidt skovagtig
--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 15-12-03 22:18

> [...]
> HANmisser!!!

> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Hej Ann
Hvad er der egentlig i vejen med rød til en hankat ?
Jeg har lagt et par af mine billeder "frem", så du kan se på farver. De er
ganske vist af MCO'er og ikke helt i farverne som din kat, men du kan godt
få et indtryk alligevel. Den røde farve kan være med til at "varme" kattens
farver, men pas på...du kan også få farveflair, der får katten til at se rød
ud.. Jeg synes også, at den lyse olivengrønne ser godt ud til brunlige
farver. Sødt at du tænker på hans ego, men han er sq nok ret bedøvende med
farven :0).

http://kattefoto.dk/burgardin/roed
http://kattefoto.dk/burgardin/groen

mvh
Ole

Fra : Ann K

Dato : 16-12-03 01:13

Hej Allesammen
..
Allerførst.. til Ole... WAUW nogle billeder!!! Smukke missere! :)

Nej egentlig er der jo ikke noget galt med rød til en hankat... men netop
den vinrøde farve er jo lidt mørk og vil derfor være bedst at "blande" med
hvid eller elfenben... og så synes _jeg_ at det bliver lidt for "fimset"
til en hanmis
Grøn... jamen jeg har flaskegrøn og hvid til Kludetæppet... og vil derfor
gerne have noget helt specielt til Aske...
De to katte er meget forskellige i type og selvfølgelig også i farver...
kludetæppet er jo en tortietabby pige :)
Men jeg vil da lige kigge nærmere på kobbergul, sennepsgul, gylden, varm
brun og så videre i det farvespektrum... havde selv tænkt de tanker... og
kan heldigvis tage nogle farveprøver med hjem fra jobbet
Sølv/grå er også flot... men han nærmest "drukner" i farven... dvs man har
svært ved at få øje på ham... også selv om han altså fylder hele 7.5 kilo

Og selvfølgelig bliver gardinerne lavet i nervøst velour!!!
Alt andet er da for besværligt - og dyrt

Tager man for resten hensyn til kastratvomme??? Aske er bestemt ikke fed -
men slaskemavse, det har han

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-12-03 02:57

In article <brlihu$erp$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsBingo@Bongo.os.dk>
wrote:

> . og så synes _jeg_ at det bliver lidt for "fimset"
> til en hanmis

Altså, ved du nu hvad... det er godt min bedre halvdel ikke læser med
her, vin- og bordeaux rød er hans yndlingsfarve. Fimset!! Hrmpf...

Men at der nok bliver mørkt, har du nok ret i....

Hm - elfenben??

Fra : Ann K

Dato : 16-12-03 23:32

Hej Navnesøster

> Altså, ved du nu hvad... det er godt min bedre halvdel ikke læser med
> her, vin- og bordeaux rød er hans yndlingsfarve. Fimset!! Hrmpf...

Din bedre halvdel og jeg har åbenbart samme smag Er også selv helt vild
med farven!
Det er kombinationen med hvid eller elfenben, jeg synes, bliver lidt
fimset! Altså til en hanmisser :)
Hvis ellers Kludetæppet havde haft en ordentlig farve, ville jeg bestemt
have lavet burgardinerne i vinrødt/bordeaux...

> Men at der nok bliver mørkt, har du nok ret i....

Jepper... og Aske har bestemt ikke brug for at have "store" øjne, når han
bliver hevet ud af buret... de er i forvejen en lille smule for runde i
forhold til standarden

> Hm - elfenben??

Hmm - til mit "svin" af en kat????
Aske er ligesom små børn... han bliver beskidt bare af at sidde pænt stille

Men elfenben i kombination med fx kobber... tjo, det var da en mulighed...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-12-03 01:30

In article <bro15p$brd$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsBingo@Bongo.os.dk>
wrote:

> Hmm - til mit "svin" af en kat????
> Aske er ligesom små børn... han bliver beskidt bare af at sidde pænt stille

He he he... lidt hen ad "en lille dreng er en høj lyd, der er
snavset"??

> Men elfenben i kombination med fx kobber... tjo, det var da en mulighed..

Se, nu rammer du _mine_ favoritfarver (nogen af dem)
Så det lyder da helt klart godt )

Aqua (pastel blågrøn) er osse en flot farve. Men måske ikke så godt til
at fremhæve mittens øjenfarve?
Elfenben og smaragdgrøn, måske?