POI-Waypoint
Fra : Hans Jørgen

Dato : 15-12-03 20:00

Håber dette indlæg kan accepteres, kan måske glæde Tom-Tom brugere.
En venlig sjæl har sendt mig POI til Tom Tom over dcu, btn samt Camping
Cheque pladser i DK, skulle nogen være interesseret kan man hente disse på
http://www.campingstuff.dk vælg downloads og vælg derefter i kategorien
waypoint-poi Tom-Tom.
Håber det kan glæde nogle Tom-Tom brugere.
Har andre POI så send dem gerne til mig og de vil blive lagt til download
samme sted.

--
Venlig hilsen - Hans Jørgen
Masser af CampingStuff på http://www.campingstuff.dk

Fra : Per H

Dato : 15-12-03 21:40

On Mon, 15 Dec 2003 20:00:26 +0100, "Hans Jørgen"
<hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev:

> [...]
>Cheque pladser i DK, skulle nogen være interesseret kan man hente disse på

det har jeg netop efterlyst tidligere.

Der ligger en del på
http://www.tomtom-user.dk/

Jeg syndtes det ville være lækkert hvis de også er at finde på en
campingside,

Vh Per

icq 8212837

Fra : Henrik

Dato : 16-12-03 00:43

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der ligger en del på
> http://www.tomtom-user.dk/
>

> Jeg syndtes det ville være lækkert hvis de også er at finde på en

Uden at kritisere det gode arbejde med campingstuff.dk, ville jeg dog
hellere anbefale at POI's til TomTom kun var placeret 1 sted. Det ville være
tomtom-user, da der er POI's til meget andet end camping. Grundene til kun
at have disse er enkle. Nemmere for brugeren, der ikke skal på flere
hjemmesider. Nemmer mht. opdatering af de eksisterende POI's. Riskoen for
(utilsigtet) at have flere versioner tilgængelige reduceres.

Så flyt POI'erne til TomTom-user, og lav en god henvisning fra campingstuff.

Samtidig en tak til alle der laver gode, lødige og informative tiltag.

Med venlig hilsen, og ønsket om en glædelig jul til alle
Henrik Morsing
Selling, Hadsten

Fra : Per H

Dato : 16-12-03 06:16

On Tue, 16 Dec 2003 00:42:32 +0100, "Henrik"
<oz5adx_remove_@_remove_hotmail.com> skrev:

> [...]
>(utilsigtet) at have flere versioner tilgængelige reduceres.
>
>Så flyt POI'erne til TomTom-user, og lav en god henvisning fra campingstuff.

Ja det er faktisk rigtigt, Der er for meget der hele tiden skal
opdateres. Et link DIrekte til POI fra campingsiderne er nok at
fortrække,

Tom Tom dk. opdateres forøvrigt dagligt, og der kommer ofte nye poi.

Er det forøvrigt kun mig der syndtes at skriften på campingstuff, er
for lille?

NÅ. fortsat god dag. og glædelig jul til alle herinde.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Hans Jørgen

Dato : 16-12-03 09:48

Hej

> Ja det er faktisk rigtigt, Der er for meget der hele tiden skal
> opdateres. Et link DIrekte til POI fra campingsiderne er nok at
> fortrække,

Har nu været inde og kigge på nævnte side, og da man skal registrere sig,
hvilket campister har lidt forskellig forhold til kan jeg kun linke til
deres forside.
Så alle poi er hermed slettet fra campingstuff.
Da jeg ikke selv kender link til eks. garmin downloads vil jeg nøjes med at
slette disse.
Jeg beklager, burde måske have tænkt over det mere, men det var blot et
forsøg på at hjælpe.

> Er det forøvrigt kun mig der syndtes at skriften på campingstuff, er
> for lille?

Hmm. jeg har kigger på det og forsøgsvis gjort skriften 1px større håber det
er bedre.
Også god jul fra mig

Fra : Hans Jørgen

Dato : 16-12-03 10:57

Jeg kan lige kort fortælle at jeg har prøvet at få et samarbejde af en eller
anden art med nævnte POI side eksempelvis bannerlink, men det var der ingen
interesse for (jo hvis jeg betalte omkring 500.- pr måned) - hvilket er uden
for mine muligheder.
Så det som PerH og Henrik efterlyser (omkring links) skal ihvertfald hvis
jeg skal linke yderligere, gengældes.
Så der vil ikke blive yderligere link fra min side til tom-tom siden udover
hvad beskrevet er i mit forrige indlæg, hvilket jeg håber for forståelse
for.

Fra : Henrik

Dato : 16-12-03 15:32

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg beklager, burde måske have tænkt over det mere, men det var blot et
> forsøg på at hjælpe.

Hej Hans Jørgen

Du skal da ikke beklage - du gør et stort arbejde. Om jeg har endegyldigt
ret i denne sag, er jo heller ikke sikkert.

Med ønsket om en god jul
Henrik Morsing

Fra : Per H

Dato : 16-12-03 18:16

On Tue, 16 Dec 2003 09:47:35 +0100, "Hans Jørgen"
<hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev:

>Har nu været inde og kigge på nævnte side, og da man skal registrere sig,
>hvilket campister har lidt forskellig forhold til kan jeg kun linke til
>deres forside.

Jeg er reg. derinde. og har ikke hørt fra dem, så det er ikke noget
der generer. Men jeg gider da heller ikke altid det registreringsfis.

Men jeg tænkte på om de filer er nogle man bare kan kopiere og lægge
på andre sider. For det kan da tænkes at dem der har lavet dem, ikke
vil have dem brugt andre steder.

>Så alle poi er hermed slettet fra campingstuff.

Hmm.?

Vh Per

icq 8212837

Fra : Hans Jørgen

Dato : 16-12-03 19:36

>Per H wrote:
> Men jeg tænkte på om de filer er nogle man bare kan kopiere og lægge
> på andre sider. For det kan da tænkes at dem der har lavet dem, ikke
> vil have dem brugt andre steder.

Helt enig, jeg fik dem tilsendt efter opfordring her - og skrev til dem jeg
kunne finde email på om det var ok.
Jeg prøver altid, hvad jeg nu kan, ikke at træde en evt ophavsmand over
tæerne.
Men er da ikke uenig om at det er bedre at have dem et sted, mht eventuelle
opdateringer.
Min styrke (mener jeg selv) er at jeg kan reagere hurtigt - nogen gange nok
for hurtigt - på forslag osv til min side, derfor modtager jeg
forslag/kritik i den rigtige ånd (håber jeg da).
.

Fra : Per H

Dato : 16-12-03 21:10

On Tue, 16 Dec 2003 19:35:40 +0100, "Hans Jørgen"

Helt enig..

Vh Per

icq 8212837

Fra : Gismo

Dato : 16-12-03 22:01

Hvad står POI for?

Bare den korte version.

Gismo.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 16-12-03 22:29

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message
> Hvad står POI for?
>
> Bare den korte version.

Points of interest ("Interessante steder", "Bogmærker" etc.)
--

Med hilsen
Erik - Odense

Fra : T. Hartung

Dato : 19-12-03 22:45

Fra : T. Hartung

Dato : 19-12-03 22:49

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Points of interest ("Interessante steder", "Bogmærker" etc.)

JEP - men er til små håndholdte PC'er (PDA'er) som anvendes med GPS som
eks. Bilkas tilbud )) kan vise mange ting som campingpladser,
tankstationer, rastepladser, apoteker, lægehuse, indkøbscentre,
sportspladser o.s.v.
--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **