Andet multimedie
bentjuul 3670
Skravering i PSP7
Fra : tobias

Dato : 18-04-01 20:19

Hej,

Er der nogle der kan finde ud af subject ?
Gerne i forbindelse med en selection.

Tobias

Fra : emj

Dato : 19-04-01 02:13

tobias skrev i <QHlD6.47623$o4.3876524@news010.worldonline.dk>:

>Er der nogle der kan finde ud af subject ?
Sikkert, men så må du fortælle mig, hvad du mener med skravering.
Hilsen emj

*************************
- få prøveabonnement på
- www.enterpol.dk
- i 14 dage

Fra : Pelle Haleløs

Dato : 19-04-01 07:28

Mon ikke det er streger på skrå i et område ?
Hvis du ved hvordan dét kan gøres, så er jeg interesseret

Pelle

emj <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qsesdto0n9jsuumq5o6t904ksnqb574gsi@4ax.com...

Fra : emj

Dato : 19-04-01 11:39

Pelle Haleløs skrev i <bDvD6.316$V3.50936@news000.worldonline.dk>:

>Mon ikke det er streger på skrå i et område ?
>Hvis du ved hvordan dét kan gøres, så er jeg interesseret

Lav en file/new på 400x400 pixels - hvid
Effect/texture effect/Blinds
Vælg f.eks. Width: 5 og opacity: 100 - farve sort

Marker det område eller billede, som skal have påført skravering og
brug din nye fil som "pattern" Du kan nu vælge retning på skraveringen
med "Angle " i dialogboksen for pattern. Når det er ok, tømmer du
malerspanden ned i selection.

Hilsen emj

*************************
- få prøveabonnement på
- www.enterpol.dk
- GRATIS i 14 dage

Fra : tobias

Dato : 19-04-01 21:13

Hej

Det var noget af det rigtige.
Løsningen var ganske rigtigt pattern på baggrund af et nyt billede 100X100
px med én sort vandret streg i midten. (Og én px tyk)
Dernæst 45 ° i dialogboxen for pattern, og fyld på det markerede område i
det oprindelige
billede.

Effect/texture effect/Blinds kan jeg overhovedet ikke få til at ligne
en skravering - mere rør / tubes eller lign. med farveovergang
Ka´du ?

Tak for hjælpen

Tobias

emj <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gkftdtsmo3781udv7k5b9ia9fijudje8u4@4ax.com...

Fra : emj

Dato : 19-04-01 22:16

tobias skrev i <5BHD6.48131$o4.3973372@news010.worldonline.dk>:

>Effect/texture effect/Blinds kan jeg overhovedet ikke få til at ligne
>en skravering - mere rør / tubes eller lign. med farveovergang
>Ka´du ?

Jeg ved ikke helt, hvordan den skravering skal se ud, som skal bruges,
men jeg kan godt få det til at ligne en skravering.

Med tryllestaven fjernede jeg de hvide pixels, så kun de sorte streger
var tilbage. Jeg gik ud fra, at du skulle bruge en gennemsigtighed
også.
Du kan hente min patternfil på
http://home1.stofanet.dk/emj/fax/pattern.psp

Hilsen emj
*************************
- få prøveabonnement på
- www.enterpol.dk
- GRATIS i 14 dage

Fra : emj

Dato : 19-04-01 22:50

emj skrev i <9bludt0h01je2vosho7esh59rkbne09fle@4ax.com>:

>Du kan hente min patternfil på
>http://home1.stofanet.dk/emj/fax/pattern.psp

og en med større afstand (10) mellem de sorte linjer . Tryllestav med
tolerance på 50
http://home1.stofanet.dk/emj/fax/pattern01.psp

Hilsen emj

*************************
- få prøveabonnement på
- www.enterpol.dk
- GRATIS i 14 dage

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-04-01 07:52

On Thu, 19 Apr 2001 23:50:19 +0200, emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote:

>og en med større afstand (10) mellem de sorte linjer . Tryllestav med
>tolerance på 50
>http://home1.stofanet.dk/emj/fax/pattern01.psp

Mange tak. Desværre giver mins psp6 fejl, når jeg prøver at åbne dem:
"An error has occured while trying to read from the file." Det gælder
ikke de øvrige *.psp-filer, jeg har. Er det version7-formatet uden
bagudkompatibilitet?

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Else-Marie Jeppesen

Dato : 20-04-01 10:05

pelo@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>Er det version7-formatet uden
>bagudkompatibilitet?

Jeg skal lægge dem ud i PSP6 version.
Desværre kan psp ikke snakke bagud, men den kan gemme i gamle formater.
De vil til version PSP6.0 ligge på

http://home1.stofanet.dk/emj/fax/pattern.zip

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
opdateret
http://home1.stofanet.dk/emj/thomas/thomas.htm
http://home1.stofanet.dk/emj/martin/martin.htm

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-04-01 11:46

On Fri, 20 Apr 2001 11:04:50 +0200, "Else-Marie Jeppesen"
<else-marie_jeppesen@net.dialog.dk> wrote:

>Jeg skal lægge dem ud i PSP6 version.

Taktakkelaktaktirumtak!

>Desværre kan psp ikke snakke bagud, men den kan gemme i gamle formater.
>De vil til version PSP6.0 ligge på

Den kan vist indstilles til det, har jeg hørt (har den jo ikke selv).

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : emj

Dato : 20-04-01 13:00

Peter Loumann skrev i <up40etskqh2t4i9j4raq12soj79bti0out@4ax.com>:

>Den kan vist indstilles til det, har jeg hørt (har den jo ikke selv).

Ikke forstået. Den kan selvfølgelig læse gamle *.psp versioner og
gemme i version 5.0 og 6.0.
Det er ikke noget, man ønsker at gøre permanent, hvis man selv har PSP
7.0.
Formatet *.PSP kom med version 5.0e og fantes ikke i PSP 3.0 og 4.0..
Hilsen emj
*************************
- få prøveabonnement på
- www.enterpol.dk
- GRATIS i 14 dage

Fra : ts

Dato : 21-04-01 18:47

hvis du klikker på F12 - save as, klikker på options, så kommer der en boks,
hvor du kan sætte en lille prik, så psp 7.0 gemmer tingene i en psp 6.0
compatible version.
Tina

PSPDK www.pspdk.subnet.dk

"Else-Marie Jeppesen" <else-marie_jeppesen@net.dialog.dk> skrev i en
meddelelse news:fc.0073fb6b031472623b9aca00a3f0b7e7.31472c5@net.dialog.dk...

Fra : Else-Marie Jeppesen

Dato : 21-04-01 19:37

galleriet@get2net.dk,Ny-Internet writes:
>hvis du klikker på F12 - save as, klikker på options, så kommer der en
>boks,
>hvor du kan sætte en lille prik, så psp 7.0 gemmer tingene i en psp 6.0
>compatible version.
Det ved jeg da godt. . Det var faktisk det, jeg forsøgte at forklare - ikk?
Hilsen emj

Fra : ts

Dato : 27-05-01 09:53

ok .. undskyld .. det havde jeg bare ikke helt "fattet" :)
Tina

"Else-Marie Jeppesen" <else-marie_jeppesen@net.dialog.dk> skrev i en
meddelelse news:fc.0073fb6b03154fc63b9aca00a3f0b7e7.3154ffa@net.dialog.dk...