Hjælp til indkøb af hadrware
Fra : Morten Pedersen

Dato : 15-12-03 10:01

Hejsa NG

Står og skal samle en computer til mig selv. Er dog lidt i tvivl om indmaden
som jeg vil have inden i men har lige sat nogle ting sammen hvad siger i til
det ?

Vil gerne have en forholdsvis lydløs computer men stræber ikke efter den
skal være totalt væk, er van til en thunderbrid som står og "summer" så alt
er vel mere lydsvag idag.

Kabinet: Thermal Take Technology Xaser III Aluminium -
VM2000A ---------------------1100
??? Har ikke lige nogen ide'r lige nu men har kigget lidt på
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404667907

Power
Supply:---------------------------------------------------------------------
----400
Skal have lidt hjælp her, med mindre der findes et kabinet hvor der sidder
en PSU i..

Bundkort: Bonanza BOXD875PBZLK
ATX----------------------------------------------------1300
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264777995

Processer: Pentium4 Northwood-C 2.8GHz In-a-Box - FSB 800
Mhz-------------------------1700
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598173

Ram:------------------------------------------------------------------------
----------2500
Her står jeg helt af, da ram ikke bare er ram mere men, man skal have 2x for
at understøtte HT, og man skal kunne bruge dem sammen med bundkort og
processer som kører med 800 MHZ...

Skal lige siges Grafikkort, Harddisk, bedre lydkort, og cd-rom diskdrev har
jeg til at ligge til den

ER meget åben over for forslåg, som folk nu måtte have, gerne billigere :p

Mvh
Morten Pedersen

Fra : Lacrimosa

Dato : 15-12-03 21:55

"Morten Pedersen" <muggebarfod@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil gerne have en forholdsvis lydløs computer men stræber ikke efter den
> skal være totalt væk, er van til en thunderbrid som står og "summer" så

Hejsa

Jeg har et brugt Thermaltake Xaser III 2000A til salg som jeg købte i August
måned, det er ikke støjsvagt i mine ører (derfor jeg sælger) men du kan købe
det af mig hvis du er interesseret.

Ellers ville jeg anbefale:

PSU: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1914587909

RAM: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847916

Hilsen
Jens

Fra : Morten Pedersen

Dato : 16-12-03 08:32

> [...]
> måned, det er ikke støjsvagt i mine ører (derfor jeg sælger) men >du kan
købe det af mig hvis du er interesseret.

Hvilket kabinet regner du så med at købe/har købt i stedet ?

> Ellers ville jeg anbefale:
>
> PSU: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1914587909

> RAM: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847916

Ellers siger jeg tak for hjælpen til ram og PSU... ;)

Mvh
Morten Pedersen

Fra : Lacrimosa

Dato : 16-12-03 15:42

> Hvilket kabinet regner du så med at købe/har købt i stedet ?
> Mvh
> Morten Pedersen
>
> Et Cheiftech Matrix Full tower
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737940 som jeg så
vil installere vandkøling i, de 7 blæsere på Xaser III larmer for meget
synes jeg. Så nu vil jeg kaste mig ud i vand køling istedet og forhåbentlig
få et stille kabinet.