GPU temperatur, hvilket program??
Fra : Jimmi W.

Dato : 14-12-03 22:19

Hey

Jeg har et Radeon 9100, findes der et program, som kan vise hvor varm GPU'en
er?? Hvor varm må den blive??

--
M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 14-12-03 23:09

> Hey
>
> Jeg har et Radeon 9100, findes der et program, som kan vise hvor varm
GPU'en
> er?? Hvor varm må den blive??

For at måle temperaturen på din GPU kræver det at dit GFX understøtter det.
Der skal altså være en temp. probe/måler som et program kan aflæse temp.
fra. Det er desværre de _færreste_ der har denne probe/måler.

Mvh.

Kenneth

Fra : Brian Lund

Dato : 15-12-03 01:43

> Jeg har et Radeon 9100, findes der et program, som kan vise hvor varm
GPU'en
> er?? Hvor varm må den blive??

Så vidt jeg ved er der ingen temperatursensor på 9100, så du skal enten
investere i en sensor (eller et helt termometer sæt) at sætte på, eller
f.eks. måle med almindeligt hus-termometer, placer sensoren så den "ligger"
på køleprofilen og mål....

Den sidste løsning er den mest upræcise, og alt efter airflow i dit kabinet
kan det være 2~20 grader forkert...

Brian

Fra : Jimmi W.

Dato : 15-12-03 17:00

Hvordan vil mit system reagere når min GPU begynder at blive for varm??

--
M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : Brian Lund

Dato : 16-12-03 00:21

> Hvordan vil mit system reagere når min GPU begynder at blive for varm??

Det mildeste tegn er grafikfejl, men mere sandsynligt er at systemet låser,
det skete ihvertfald med mit gamle voodoo-banshee kort...

Brian