Hercules strømforsyning
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-12-03 22:18

Jeg har fundet denne strømforsyning meget billigt, og tænkte om den er
noget værd? Så istedet for at købe nyt kabinet for at understøtte en P4
kunne jeg bare isætte denne.

Nogen der har erfaringer?

Hercules 400-Watt ATX Power Supply

General Features:
- 400-watts
- 115V, 230V switchable power supply
- ATX power connector
- ATX Auxiliary power connector
- 12V ATX power connector
- Four (4) 12-inch large 4-pin power connectors
- Two (2) 12-inch small 4-pin power connectors

Specifications:
- +3.3V @ 28A
- +5V @ 30A
- +12V @ 11A
- -5V @ 0.5A
- -12V @ 0.8A
- +5Vsb @ 3A
- 115 VAC 7.0A 50/60 Hz
- 230 VAC 3.5A 50/60 Hz

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-03 00:05

In article <upkptv8s4rchjtfsjkjmdfb0klrq2p0hec@4ax.com>,
spamfilter@ghashul.dk says...
> Jeg har fundet denne strømforsyning meget billigt, og tænkte om den er
> noget værd? Så istedet for at købe nyt kabinet for at understøtte en P4

Hvad skal den ellers drive?

Jeg har tidligere lavet et regnestykke for en bruger af denne gruppe:

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 15-12-03 09:53

On Mon, 15 Dec 2003 00:04:43 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Hvad skal den ellers drive?

P4 2.6 på et ASUS P4P800 (bliver højst sandsynligt OC'et)
Indtil videre 2 ide harddiske og et cd-drev og en brænder
Et udefinerbart grafikkort (men et nyere et af slagsen)

Det er vidst det.

Fra : Peter Anskjær

Dato : 15-12-03 11:39

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fundet denne strømforsyning meget billigt, og tænkte om den er
> noget værd? Så istedet for at købe nyt kabinet for at understøtte en P4
> kunne jeg bare isætte denne.
>
> Nogen der har erfaringer?

Nej

> [...]
> - 12V ATX power connector
> - Four (4) 12-inch large 4-pin power connectors
> - Two (2) 12-inch small 4-pin power connectors

Det er vel altsammen fint nok, ikke fordi der er så mange molexstik.

> Specifications:
> - +3.3V @ 28A
> - +5V @ 30A
> - +12V @ 11A
> - -5V @ 0.5A
> - -12V @ 0.8A
> - +5Vsb @ 3A
> - 115 VAC 7.0A 50/60 Hz
> - 230 VAC 3.5A 50/60 Hz

Jeg synes den er for svag på 12V, især for en 400W. Jeg ville finde en anden
PSU på omtrent samme watt men med en stærkere 12V, især taget i betragtning
at det er en P4 den skal drive. Kig efter 15A eller deromkring på 12V.

Mvh
Peter

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 15-12-03 11:57

On Mon, 15 Dec 2003 11:39:15 +0100, "Peter Anskjær" <m@ybe.not> wrote:

> [...]
>at det er en P4 den skal drive. Kig efter 15A eller deromkring på 12V.

Det kan der være noget om, specielt efter at have kigget på Jesper's
udregning.

Det er måske ikke det bedste sted at spare, så jeg kigger videre.