Indsæt ind i MySQL via form
Fra : DrOnE

Dato : 14-12-03 21:14

Ja som overskriften selv siger meget godt.
Hvordan laver jeg en form så når man skriver i feltet "navn" indsætter den i
kolonnen "navn" i tabellen medlemmer?
Det skal være så simpelt som muligt med db connect i helst så jeg ved hvor
Db connectet skal bruges.

Jakob

Håber det er til at forstå

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-12-03 21:37

DrOnE wrote:
> [...]
> kolonnen "navn" i tabellen medlemmer?
> Det skal være så simpelt som muligt med db connect i helst så jeg ved hvor

Meget forsimplet tror jeg det er noget ala følgende du vil lave:

-index.php-
</head>
<form action="adddata.php" method="post">
Navn: <input type="text" value="" name="navn">
<input type="submit" value="Send">
</form>

-adddata.php-
<?php
$conn = mysql_connect("mysql.minhost.dk", "username", "password") OR DIE
("MySQL serveren er taget på juleferie");
mysql_select_db("database", $conn) OR DIE ("Databasen er til julefrokost");
$query = "INSERT INTO medlemmer (navn) VALUES
('".mysql_escape_string($_POST['navn'])."')";
mysql_query($query) OR DIE ("Forespørgsel virkede ikke - snup en
julebajer");
?>

Det skulle virke :) Fejlbeskederne bør du dog nok rette til noget mere
seriøst - og måske lidt validering ;) Men basis er det sådan :)

mvh
Johan

Fra : DrOnE

Dato : 17-12-03 07:50

hehehe okay, tak skal du have. Det var lige præcist det jeg ville have så,
mange tak...

Jakob