Valg af CMS/Community software
Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-12-03 20:04

Hej Gruppe,

Jeg ville høre om I har nogen abefalinger, jeg skal skifte CMS system
på en portal jeg kører. Pt er det EzPublish 2.7, men tilpasningen af
v.3 er så stor at jeg ligeså godt helt kan skifte. Ikke mindst fordi
jeg synes ydelsen er for dårlig, det er for svært at tilpasse og for
dumt at man ikke kan bruge HTML i artiklerne.

De features jeg bl.a. er ude efter er:

Artikler
Forums
Profiler for de brugere der måtte ønske det.
Gerne mulighed for brugernes egne fotoalbums (evt med Quota)
Afstemninger
Dansk sprog

Jeg havde ret kraftigt kig på PHPNuke, men er blevet lidt rådvild ikke
mindst fordi det er svært at overskue hvor man finder moduler, får
hjælp osv. Der er for mange support sites spredt.

Så stødte jeg på PostNuke som jeg synes ser lovende ud. Men hvad er
andres erfaringe?

Jeg har en anden site hvor jeg bruger PHP Slash (0.65) - men den vil
jeg så senere skifte til det samme som jeg bruger nu. PHP Slash er for
lidt community og for meget news-site.

På forhånd tak for kommentarene.

Platformen er i øvrigt FreeBSD (4.6), så PHP og mySQL vil være fint

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 14-12-03 22:53

Nicolai Lang <nicolai@spamcop.net> wrote:
> Jeg ville høre om I har nogen abefalinger, jeg skal skifte CMS system
> på en portal jeg kører.

Jeg har umiddelbart ingen anbefalinger, men jeg synes du skulle prøve at se
http://www.opensourcecms.com/, hvor du har mulighed for at prøve at lege
med forskellige CMS-systemer og se, hvad de kan.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-12-03 23:16

I news:g9cptv0h0kv71k7d4drg17u037shu296rn@4ax.com skrev
Nicolai Lang følgende:

[ ... ]
> Så stødte jeg på PostNuke som jeg synes ser lovende ud. Men hvad er
> andres erfaringe?

Jeg er helt nybegynder med PostNuke (og CMS i det hele taget), men på
ganske få timer har jeg fået dette site op at stå: http://bibeltro.dk.
Der er endnu ikke rigtig noget indhold, menjeg finder selve systemet
let at gå til og let at håndtere, selv for en totalt ukyndig i
programmering af hjemmesider (HTML), PHP og MySql og hvad der ellers
hører til.

Via PostNuke.dk kan der findes megen god hjælp, især via dere
brugerforum.

http://sdanet.dk/ - Helt ny udgave
http://bibeltro.dk/ - Helt nyt design og indhold
*** *Begge med debatforum* ***

Fra : Dan Stanley\(9900\)

Dato : 18-12-03 20:44

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt community og for meget news-site.
>
> På forhånd tak for kommentarene.
>
> Platformen er i øvrigt FreeBSD (4.6), så PHP og mySQL vil være fint

Prøv og tag et kig på http://mamboportal.com
Eller du kan tjekke disse testsites jeg er ved at køre.
http://24bit.dk/portal
http://imogen.1go.dk

jeg har efterhånden også prøvet mange systemer deriblandt. mange af dem du
nævner mm.
Jeg er ikke koder mm. Men jeg vil gerne have lov til at lave mit eget design
og det er rimeligt
let med mambo.

Dan