Macbørn og Nissernes Ø :-(
Fra : Michael Petersen

Dato : 14-12-03 19:34

Nogen der ved hvorfor DR's website om Nissernes Ø
(http://www.dr.dk/nissebanden/) ikke virker for de stakkels børn der går
rundt har en Mac-far eller -mor? Den er lavet i flash og shockwave og mine
versioner er fuldt opdaterede - andre lignende sites spiller fint. Kan Flash
også laves dårligt/forkert i forhold til standarder - og dermed ikke virke
på Mac?

DR har tydeligvis en platformsmæssig indskrænket webproducent - mange andre
af deres services fungerer heller ikke.

Må man lade sig nøje med fjernsynsversionen og fortælle sine grædende børn
at internettet mest er for MS-lovers - eller...?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-03 20:39

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
>
> Må man lade sig nøje med fjernsynsversionen og fortælle sine grædende børn
> at internettet mest er for MS-lovers - eller...?

Ja, det er godt nok underligt..........TV2´s schockwave og flash
julespil kører fint på mac..........men DR........hverken IE, Safari,
Netscape, Camino eller MozillaFirebird?????
Det er da sygt

Skriv at du ikke vil betale licens hvis du ikke kan nyde samme features
som andre licensbetalere.....
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 14-12-03 22:00

Morten Lind wrote:

> [...]
> Det er da sygt
>
> Skriv at du ikke vil betale licens hvis du ikke kan nyde samme features
Og det hjælper desværre ikke en bønne, Jeg har flere/mange gange
henvendt mig til dr.dk for at gøre opmærksom på ting som ikke fungere på
Mac. Sidst gjorde jeg dem opmærksom på at Videnskab + IT på DR ganske
udemærket kan få det til at virke. Svaret er at på Videnskab + IT vil få
en anden form for website, som kan give problemer på Mac. Dette skyldes
at de overgår til et nyt Content Management System.

Desværre ser det ud til at når man som forældre vælger at tilhøre en
minoritet og bruger Mac, så kommer ens børn også til at tilhøre en
minoritet og er samtidig afskåret fra visse websites.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-12-03 01:22

Hej Morten & Michael

Med Mozilla 1.2.1 kan man komme til forsiden, og klikker man å en af
nissehovederne, får man en side frem, der fortæller, at man skal have
enten ShockWavePlayer 8.5 eller Flash Player 7.x eller nyere version.
Klikker man så på linien for at hente den, bliver man tag drekte til den
site, hvor den/de relevantvr. ligger til dit system...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Morten Lind

Dato : 15-12-03 11:51

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:

> [...]
> Klikker man så på linien for at hente den, bliver man tag drekte til den
> site, hvor den/de relevantvr. ligger til dit system...

Jo tak Erik......men de plug-ins har vi jo...det er dét, der er det
spøjse......
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 14-12-03 22:13

Hej!

Michael Petersen wrote:
> [...]
> også laves dårligt/forkert i forhold til standarder - og dermed ikke virke

Det er undeligt! Det virkede for tre dage siden. Ingen problemer. Men
nu: Niksen. Det betyder at DR har kunnet lave hjemmesiden så andre end
ms-folk har kunnet kigge med.

Jeg afspillede en del af melodierne mens datteren var i bad-

> DR har tydeligvis en platformsmæssig indskrænket webproducent - mange andre
> af deres services fungerer heller ikke.

De laver næsten al deres materiale selv.

> Må man lade sig nøje med fjernsynsversionen og fortælle sine grædende børn
> at internettet mest er for MS-lovers - eller...?

Martin

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-12-03 22:39

> [...]
> ms-folk har kunnet kigge med.
>
> Jeg afspillede en del af melodierne mens datteren var i bad-

> De laver næsten al deres materiale selv.

Så er det derfor det ikke virker - de er 'gør-det-selv-folk', men de har
glemt at spørge i Silvan før de gik i gang med deres website...

eller også er det netop fordi de har spurgt i Silvan

Mvh, Michael

Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-03 23:49

> [...]
> glemt at spørge i Silvan før de gik i gang med deres website...
>
> eller også er det netop fordi de har spurgt i Silvan

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 14-12-03 22:38

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Må man lade sig nøje med fjernsynsversionen og fortælle sine grædende børn
> at internettet mest er for MS-lovers - eller...?

I "Vis kilde" for den side som indeholder, eller rettere burde indeholde
Flash-spillene, kan man læse stien til siderne, f.eks.

014_nissefort/nissefort.htm

http://www.dr.dk/nissebanden/nisse_hovedside.shtm

nisse_hovedside.shtm udskiftes med 014_nissefort/nissefort.htm

så der står

http://www.dr.dk/nissebanden/014_nissefort/nissefort.htm

og så burde det spille.

PS. Husk at det er snyd at "åbne" spillene for tidligt

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-12-03 10:35

> [...]
>
> og så burde det spille.
>
> PS. Husk at det er snyd at "åbne" spillene for tidligt

Ahhh - nu holdt de op med at græde børnene Tak for tippet - det er
selvfølgelig lidt omstændeligt, men det virker.

Og nej nej - vi snyder skam ikke...

Mvh, Michael Petersen

Fra : Morten Lind

Dato : 15-12-03 12:04

> Ahhh - nu holdt de op med at græde børnene Tak for tippet - det er
> selvfølgelig lidt omstændeligt, men det virker.
>
> Og nej nej - vi snyder skam ikke...
>
> Mvh, Michael Petersen

Michael.........ikke spor omstændigt.........du paster bare den sidste
linie ind i URL-linien, så er du der.......med det samme.....

http://www.dr.dk/nissebanden/014_nissefort/nissefort.htm

go´ jul
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-12-03 11:58

Michael Petersen wrote:

> [...]
> også laves dårligt/forkert i forhold til standarder - og dermed ikke virke

Det var vist i udu i går. Prøv igen.
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-12-03 12:32

> Det var vist i udu i går. Prøv igen.

Du har ret - nu virker det uden problemos - mystisk men fint

Mvh, Michael

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-12-03 01:44

Hej

Tja, det ku' se sådan ud, - det fungerer ihvertfald fint her, efter jeg
fik de nyeste Shockwave og Flash plugins installeret.
mvh. Erik Richard