Netværk/LAN - X, 10.3.1 > XP
Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-03 14:20

Hmm....nu har jeg haft blandet netværk siden OS X, 10.0 og der har ingen
problemer været.......

Pludselig skaber OS X, 10.3.1 sig........vil ikke "se"
XP-maskinen.......

er der noget nyt i Panteren som jeg ikke er opmærksom på, eller virker
det bare ikke som rendezvous?????.........øv..........

Synes iøvrigt at panteren "lefler" lidt for
Windows.......?????........hmmmmmmm.......mere øv.....

Alt med router og åbne porte og det hele er naturligvis i orden, så
hvorfor vil Mac´erne ikke "se" Windåsen.......???????

G4/X, 10.2.8
G3/X, 10.3.1
PPC/OS 9.1
Noname/XPhome

Router og fast IP

alle indstillinger iorden?

På forhånd tak
Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Platte Povl

Dato : 14-12-03 17:58

Morten Lind wrote:
> [...]
>
> Alt med router og åbne porte og det hele er naturligvis i orden, så
> hvorfor vil Mac´erne ikke "se" Windåsen.......???????

har du sat internet connection firewall på din xp box? har du sat
firewall på din(e) mac box(e)? har du skrevet smb://winxpboxip i æble+k
i finderen, istedet for at håbe/tro på at der automagisk vil komme en
liste over netværksresourcer? windows vil altid smide en masse
information ud på netværket af sig selv, om sig selv, og vil svare på
enhver forespørgsel fra din(e) macbox(e) på information om sig selv.
router? ? ? har du en router imellem din winxp box og de andre ?? det
virker måske ikke med winxp's broadcasts, men det skulle være muligt
hvis du bare lader 139 være åben på den box der skal bruges til smb.
almindelig ip router? du skal ikke forwarde porte i den router jeg har,
den sender bare traffik fra segment-1 til segment-2 når det er
nødvendigt, helt perfekt. muligvis skal du åbne port 135 på winxpboxen,
men det tror jeg nu ikke.. kan desværre ikke hjælpe dig yderligere, for
jeg bruger ikke det dér.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-03 19:15

Platte Povl <p_povl@fatter-intet.dk> wrote:

> [...]
> nødvendigt, helt perfekt. muligvis skal du åbne port 135 på winxpboxen,
> men det tror jeg nu ikke.. kan desværre ikke hjælpe dig yderligere, for

Jeg kan kugge på noget af det du taler om....tak
Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)