Bøvl med installering af Savage4
Fra : Martin Petersen

Dato : 14-12-03 12:11

Hejsa.

Jeg er ved at geninstallere en pc for en kammerat. Jeg mangler kun
grafikkortet, men når jeg har installeret driveren (nyeste fra creative) og
genstarter, låser den efter bootskærmen med et timeglas (musemarkør) på sort
skærm. Dette er en kendt fejl, der står om i readmefilen til driveren.
Løsningen er at starte i fejlsikker tilstand, starte "BlasterControl" og slå
Sideband adressing fra. Dette kan jeg ikke da, jeg ikke har adgang til
BlasterControl fra fejlsikker tilstand (driveren er jo ikke loadet i fejl.
tilstand).

Er der en der har en løsning?

Umiddelbart kan jeg ikke finde en configfil til driveren, så jeg kan slå det
fra manuelt. Jeg kan heller ikke finde det i reg. databasen.

Asus P3B-F (bios updateret)
P3 - 500 Mhz
128 mb ram (testet fejlfri med memtest86)
Creative 3DBlaster Savage4 (nyeste firmware)

- Martin

Fra : LC

Dato : 14-12-03 13:50

Gå ind på SIS hjemmeside og hent den rigtige driver

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-12-03 18:59

> Gå ind på SIS hjemmeside og hent den rigtige driver.

Undskyld jeg spørger, men hvad har SIS med det at gøre?

- Martin

Fra : Brian Lund

Dato : 15-12-03 01:39

> Undskyld jeg spørger, men hvad har SIS med det at gøre?

Uden at være 100% sikker på hvem der ejer hvad mener jeg at;

SIS opkøbte S3, som er dem der har produceret Savage4 grafikchippen...
Derfor har de den "rigtige" driver :)

Brian

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-12-03 09:24

Brian Lund (geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk) skrev følgende:

> Uden at være 100% sikker på hvem der ejer hvad mener jeg at;
>
> SIS opkøbte S3, som er dem der har produceret Savage4 grafikchippen...
> Derfor har de den "rigtige" driver :)

Hmmm.. Men derfor burde creative's driver vel virke alligevel?

Anyway. Jeg har fundet dette site:
http://www.savagenews.com/?action=articles&article=8 ... Hvis der er nogen
andre der mangler support til deres gamle savage4, så er det åbenbart her
det foregår. Jeg vil i hvert fald prøve deres driver senere i dag.

- Martin