Hunde der dræber
Fra : John Hetler

Dato : 14-12-03 11:13

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=230707

Den 82-årige Alice Broom fra Florida døde i dag efter at have kæmpet en
ulige kamp mod syv pit bull-terriere, der brød ud af deres hundegård.

De syv hunde overfaldt den gamle dame og flænsede hende, indtil deres ejer
Robert Freeman fandt dem og fik dem kaldt til sig.

Broom døde kort efter hun blev indlagt på Munroe Regional Medical Center. Og
hundene er alle blevet aflivet efter ordre fra dyrekontrollen i Florida.

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-12-03 12:42

HEjsa

Hvor vil du hen med det endlæg ?????

Det virker som om at :

"Nu Poster jeg det her indlæg så kna vi igen få en diskution om hvor farlige
pitt bulls er !!!"

MEn det er jo bare min mening. Selvfølgeligt er det tragisk at den gamle
dame bliver bidt ihjel af 7 hunde, men jeg syntes ikek der er nogen grund
til køre hetz på racen da det på ingen måde er racens skyld. Er aldrig
blevet bidt af hunde af de såkaldte "kamphunde" racer men der imod af en
Schæfer, en gravhund, en chow chow og en labrador. så det er ikke "kun
kamphunde" der bider.

Mvh MArtin

-- Og Kemba med nyt halsbånd
http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3811 --

Fra : /Ole

Dato : 14-12-03 12:43

Noget jeg ikke lige fatter (det kan bare være mig) er, hvorfor at hver gang,
der bliver nævnt en hund i en avis, skal alle links smides i alle grupper.
Vi er da nogle stykker, der læser avis selv.

/Ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-12-03 14:34

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet bidt af hunde af de såkaldte "kamphunde" racer men der imod af en
> Schæfer, en gravhund, en chow chow og en labrador. så det er ikke "kun

Hej Martin

Det er faktisk ikke engang det, som er det tragiske. Læs det andet indlæg,
om dødsdømt hund befriet. Der har du det tragiske. Så længe det findes,
kommer vi aldrig længere. Så vil Pittbull blive skudt på mistanken. Når man
ikke kan finde flere, så begynder man på Amstaff'en. Så kan man vel godt
sige, at Pittbull'ens blodrus er gået over i mennesket, på grund af nogle
forhåbentligt enkelte individers manglende evne til at tænke.
Pittbull er tabt, men Amstaff kan reddes, hvis deres ejere begynder at bruge
hovedet. Men det er dem, der skal redde dem, og det gøres ikke, ved at
sætte Rothweiler, eller nogen anden race under tilsvarende mistanke. Så
hvis de holder af deres Amstaff'er, så red dem, i stedet for at trække andre
racer med ned. Om det gik galt, fordi det var nogle drengerøve der følte
sig tiltrukket af den respekt, eller den skal vi sige rædsel de skabte rundt
om, skal jeg ikke kunne sige. Som du kan se, selv om hunden uprovokeret har
angrebet en ældre dame, en lille pige, så var der stadig en, som var villig
til at befri den. Det må du da indrømme, det er tragisk.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-12-03 02:42

> [...]
>hvis de holder af deres Amstaff'er, så red dem, i stedet for at trække andre

,,,ingen kan trække andre racer med ned udover de uheldige individer
som har dem ! de gange jeg har postet link om rotweilere har været for
at vise at det ikke kun er pitbulls der dræber, for at få folk til at
vågne op ! rotweileren er den mest dræbende hund i USA men det er da
ikke noget jeg syntes at er sjovt ! men nævner det for at folk skal få
øjene op for at det ikke er racen men ejeren der laver problemerne,
hvis der nu er vildt mange krimminelle der beslutter at de vil have
labradors tæver dem og træner dem i at bide folk, så er det jo
pludselig labradors der er farlige eller hvad ?

det er som om at ejere af rotweilere schæfere labradors osv osv er
skide ligeglade med hvad der sker med pitbulls ? men de glemmer bare
at det er en form for had som mennesker godt kan lide at udøve, folk
vil godt have nogle hunde som syndebukke, noget de kan hade ! og det
var den indstilling der skulle bekæmpes, og ikke pit bull terrieren
som er en god hund hos den rigtige ejer ligesom alle andre racer også
er det hos deres rigtige ejere.

som om nogle har glemt det had der kørte imod schæferne dobberman og
rotweilere i 80erne, men det kan komme igen.

jeg ved godt at labradorejere er skideligeglade for deres race er i
sikkerhed, men burde folk ikke tænke lidt på andet end sig selv, for
når pitbulls er udrydet så kommer rotweileren de andre
bullterrierracer mastifferne osv

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-12-03 03:45

> [...]
>sige, at Pittbull'ens blodrus er gået over i mennesket, på grund af nogle
>forhåbentligt enkelte individers manglende evne til at tænke.

Pit Bull Terrier er iøvrigt stadig lovlig mange steder, du skal bare
til Sverige for at møde dem lovligt, det er heldigvis ikke alle lande
der er så dumme at de lader sig rive med at formidagavisernes blodrus.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-12-03 14:10

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> Pit Bull Terrier er iøvrigt stadig lovlig mange steder, du skal bare
> til Sverige for at møde dem lovligt, det er heldigvis ikke alle lande
> der er så dumme at de lader sig rive med at formidagavisernes blodrus.

Hej Punish

Du gør lige det, som du ikke skal. Som jeg sagde, herhjemme er Pittbull
tabt, og det tror jeg ikke på at hverken du eller jeg kan ændre. Der vindes
heller ikke noget, ved at kalde nogen dumme, eller fortælle, at andre hunde
også dræber. Alle, som i dag, kunne have børn, som er teenagere nu, tror
jeg ikke ville kalde dem dumme. De groveste eksempler alene, gjorde det
nødvendigt, men tving mig ikke til at uddybe det, for så skal vi vist over i
en politisk gruppe .. Det ville også være stupidt af dig, hvis du får
brug for at skulle redde Amstaff, at have siddet og kaldt aviserne dumme.
For du får brug for dem. For du skal lære at tænke, så du vækker
journalisters interesse. Hvis du tror de er dumme, så tager du fejl. Se
bare på politikere, mangler de omtale, eller er man ny, hvad gør man så,
slår et slag mod F.eks Sexuelt misbrug af børn.... Kampen om børneporno.....
Somme tider, dukker Amstaff så frem, den er en Pittbull....Så snakker vi
højt om det, og journalisten får en historie. Prøv du bare at sprede
historien om, at du så Pia Kærsgård uden trusser, da hun lukkede katten ind,
og det skulle altså ikke forbavse mig, at det nåede avisen. Historien kan
være så plat, at man skulle tro det var løgn, men kan den sælge, så ryger
den i. Det er præcist som herinde. En Rothweiler er en Rothweiler, og
uanset hvor mange historier der bliver skrevet om den, så er den stadig kun
1 Rothweiler. Men bliver der skrevet om den, set fra forskellige vinkler,
kan den forekomme som en hel flok Rothweilere. Tre uger senere, render disse
5, 7 eller 12 Rothweilere rundt på egnen, og spiser får. Men husker man
lidt tilbage, så var det jo kun 1 Rothweiler. Den havde vist ikke spist et
får, men vundet det lokale børnedyrskue.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-12-03 02:27

On Mon, 15 Dec 2003 14:10:17 +0100, "Benny Mortensen"
<bfm@tdc<fjern>adsl.dk> wrote:

> [...]
>en politisk gruppe .. Det ville også være stupidt af dig, hvis du får
>brug for at skulle redde Amstaff, at have siddet og kaldt aviserne dumme.

,,,,ekstrabladet vil da skide på hvad der er rigtigt og ej ! de vil
bare have læsere for enhver pris, det kan man se i alle sammenhænge,
de har jo haft retsager kørende imod sig konstant siden tidernes
morgen. så jeg ser ingen grund til ikke at kalde dem for hvad de er .

jeg har iøvrigt selv snakket med en fra ekstrabladet en journalist som
gik tur med en amstaff der var en sød hund, men hun kunne altså ikke
påvirke ledelsen derinde, for når det kommer til stykket er det kun
penge det drejer sig om

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-12-03 19:01

Hej Punish

Det var jo netop det jeg skrev, ikke sandt. De snupper det, hvis det er en
historie der kan sælge. Hvis det viser sig at være forkert, så dementerer
vi bare.

At du har set en journalist med en Amstaff, danner ingen offentlig mening,
men hun er måske lettere at få til at skrive noget godt, og på en god måde.
Men det er nu den offentlige mening der skal flyttes, og ikke det enkelte
individ.

Jamen det du har mod EB, er det du skal bruge. En avis, som ikke er bange
for at stikke næsen frem, heller ikke selv om man bagefter kan få et hak i
tuden. Sjovt nok, bevæger du dig somme tider, helt ude på kanterne, men
fordømmer den avis, der gør det samme som dig. Det giver lige som det gamle
ordsprog ret, " Frænde er, frænde værst ". Du skal jo netop bruge de
aviser, som ikke er bange for at gå imod den offentlige mening. Der kan du
ikke bruge dem, hvis journalistik er at ringe til Politigården, og bede om
døgnrapporten, og det dækker stort set resten. Så umiddelbart må EB da lige
præcis være din avis, også selvom den somme tider skriver noget, som ikke
lige passer dig. Du kunne jo gøre dig positivt bemærket, så de kunne finde
på at søge bedre og måske mere rigtige informationer hos f.eks dig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-12-03 04:35

On Mon, 15 Dec 2003 19:00:37 +0100, "Benny Mortensen"
<bfm@tdc<fjern>adsl.dk> wrote:

> [...]
>Men det er nu den offentlige mening der skal flyttes, og ikke det enkelte

,ja det er rigtigt, og det bliver den også langsomt, jeg ved da at her
hvor jeg bor var der næsten ingen der havde set sådan en hund som min
før jeg købte den, og alle snakker da positivt om den, måske lige
bortset fra et par enkelte hanhundeejere som aligevel hader alle med
hunde som deres egne hunde ikke kan lide

> [...]
>fordømmer den avis, der gør det samme som dig. Det giver lige som det gamle
>ordsprog ret, " Frænde er, frænde værst ".

,ok det ordsprog er vist fra før min tid

> [...]
>lige passer dig. Du kunne jo gøre dig positivt bemærket, så de kunne finde
>på at søge bedre og måske mere rigtige informationer hos f.eks dig.

puha det var lidt af en opgave jeg ved nu ikke helt hvordan det
skulle lykkes for mig, medmindre jeg og min hund en dag reder en baby
ud fra en brændende bygning eller ligende

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-12-03 19:53

Hej Punish

Det skal du gøre, ved at gøre det modsatte af, hvad vi to plejer at gøre.
Skrive nogle læserbreve, når der har været skrevet dårligt om den. Men i
stedet, skal du, kortfattet og korrekt beskrive hunden. Hvis du giver dine
egne meninger, så er det igen essentielt, kort, præcist og rigtigt. At det
måske, for den tid, ikke er politisk / etisk korrekt, skal du ikke tage
hensyn til, men det du skriver, skal du kunne forsvare. Kan du det, så kan
det ikke gå helt galt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Eifel_og_Co.

Dato : 17-12-03 15:48

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 15-12-03 03:45 dette indlæg :

> Pit Bull Terrier er iøvrigt stadig lovlig mange steder, du skal bare
> til Sverige for at møde dem lovligt ...............

Goddag mand økseskaft !

"'Alle Pitbull´s er ulovlige i hele verden, men du skal dog til Småland
i Sverige for at møde de lovlige"

Hold da helt kaje hvor er vildt dum i din argumentation PDNB !

Med julehilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 14-12-03 19:52

On Sun, 14 Dec 2003 11:12:46 +0100, "John Hetler" <Hetler@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hundene er alle blevet aflivet efter ordre fra dyrekontrollen i Florida.

Jamen det taler jo for sig selv. At man skal helt til USA for at finde
to eksempler på at mennesker er bidt ihjel af pit bull terriere viser
jo tydeligt hvor marginalt problemer er. Når man tænker på at alene i
Danmark dør flere tusind om året af rygning, andre flere tusind af
fejlbehandlinger på hospitalerne, og mange hundrede i trafikken, kan
der vist ikke komme meget debat ud af dette.

Mvh
Søren

Fra : Claus

Dato : 14-12-03 19:59

"Søren Lausten-Hansen" <slhDELETE@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fejlbehandlinger på hospitalerne, og mange hundrede i trafikken, kan
> der vist ikke komme meget debat ud af dette.

Claus