grafikkort til 5-900
Fra : Henry

Dato : 14-12-03 10:16

Jeg skal have købt et grafikkort til min søn pc. en Amd 2200 med Soltek
75-kav.
Prisen skal ligge på max ca. 900kr men heller 500 kr hvis man kan få noget
hæderlig til den pris
Den må også gerne understytte Directx 9
Kortet skal fortrinvis bruges til spil.
Jeg har lidt kik på en Excalibur ATI Radeon 9600 til 898 kr.
er det mon skudt helt ved siden af. ? eller er der andet der yder mere for
samme pris eller billiger.
Det er ved at være nogle år siden jeg sidst har købt grafikort så jeg er
ikke lige inde i hvad der er et godt køb lige p.t

Mvh

Henry

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-12-03 11:14

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er ved at være nogle år siden jeg sidst har købt grafikort så jeg er
> ikke lige inde i hvad der er et godt køb lige p.t

Kortet du har kig på er nok et godt kort til prisen. For at få et bedre
overblik i hvad der sker, så kan det med fordel godt betale sig at kigge
tilbage i tiden her i gruppen, der er mange gode tips og råd at hente.

Kim Larsen

Fra : Henry

Dato : 14-12-03 16:49

> Kortet du har kig på er nok et godt kort til prisen. For at få et bedre
> overblik i hvad der sker, så kan det med fordel godt betale sig at kigge
> tilbage i tiden her i gruppen, der er mange gode tips og råd at hente.

Ja tak for det -jeg var engang inde på en side hvor man hurtigt på en
søjlediagram kunne se hastighed på de forskelige kort, fra Nividia MX 200
til ATI 9800xxx
er der nogen der lige kan linket til dennne side.

Mvh Henry

Fra : Brian Lund

Dato : 15-12-03 01:50

> [...]
> til ATI 9800xxx
> er der nogen der lige kan linket til dennne side.

Jeg har lige slettet et URL til en sådan side igår! :( - Men, på
www.tomshardware.com burde du kunne finde en masse :)

Lidt efter om du vil få brug for DirectX9 features eller ej vil jeg foreslå
Geforce 4 ti4200 fremfor Radeon 9600

(Du kan godt køre DX9 spil på GF4 ti4200, men du kan ikke få de nye DX9
detaljer med, men ti4200 yder lidt mere end et alm. 9600 kort)

Brian

Fra : Henry

Dato : 15-12-03 11:39

> (Du kan godt køre DX9 spil på GF4 ti4200, men du kan ikke få de nye DX9
> detaljer med, men ti4200 yder lidt mere end et alm. 9600 kort)

Tak for svar jeg tror det bliver en

Palit Microsystems Daytona GeForce4 Ti4200 TV-Out

Til ca. 900 kr

Jeg har bare det krav at den skal kunne køre alle spil i 1024x768 på en
2200 AMD - soltek 75-kav med 512 SDRAM i en hæderlig framerate - og det tror
jeg ikke bliver noget problem med ovenstående.

Mvh
Henry

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-12-03 11:48

> Tak for svar jeg tror det bliver en
> >
> Palit Microsystems Daytona GeForce4 Ti4200 TV-Out

Når du får det indkøbt og afprøvet, så giv lige en tilbage melding.
Har selv kigget på det, men da jeg pt. har et Geforce FX 5200 fra samme
firma installeret
som af en eller anden grund ikke kan bruges til spil trods de 128 mb ram,
er jeg noget mistroisk
med andre ting fra det firma.

Carsten

Fra : Nic

Dato : 15-12-03 12:58

> [...]
> firma installeret
> som af en eller anden grund ikke kan bruges til spil trods de 128 mb ram,
Prøv du at checke tomshardware. Et fx5200 er halvt så hurtigt som et ti4200...

Tror IKKE det er firmaet der er fejlen her ;)

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-12-03 19:34

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv du at checke tomshardware. Et fx5200 er halvt så hurtigt som et
ti4200...

> Tror IKKE det er firmaet der er fejlen her ;)

Hvor ligger fejlen så??

Carsten

Fra : Brian Lund

Dato : 16-12-03 00:38

> ram,
> ti4200...

> Hvor ligger fejlen så??

At hastigheden er det halve!

Hvad mener du med at det ikke kan bruges til spil? - At det hakker for
meget, eller at det slet ikke virker? - At det hakker er forståeligt da det
er en skodchip, altså FX 5200...

Hvis det ikke virker kan det jo være en driverfejl, eller mangel på directx?

Brian

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-12-03 09:57

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> er en skodchip, altså FX 5200...
>
> Hvis det ikke virker kan det jo være en driverfejl, eller mangel på

Hvis det bare var sådan!

Spillene vil slet ikke starte op, kommer med diverse fejlmeddelser.
Nyeste drivere er installeret, og det samme er nyeste directx, og det hele
har været installeret om igen.

Desværre kan jeg ikke finde kviteringen, for ellers var det røget retur

Carsten

Fra : TT

Dato : 15-12-03 21:29

On Mon, 15 Dec 2003 11:39:03 +0100, "Henry"
<henryjorgensen@hotmail.com> wrote:

>Tak for svar jeg tror det bliver en
>>
>Palit Microsystems Daytona GeForce4 Ti4200 TV-Out

Prøv lige at tjekke bedømmelserne af kortet på edbpriser.dk. For over
halvdelen af anmelderne er kortet stået af inden for det første år.
Nogle har opnået at brænde 2 - 3 af på det første år. Du skal i hvert
fald nok overveje noget mere køling end det kortet er født med.

MVH og god jul

Torben

Fra : Nic

Dato : 15-12-03 12:57

> Lidt efter om du vil få brug for DirectX9 features eller ej vil jeg foreslå
> Geforce 4 ti4200 fremfor Radeon 9600

Helt klar enig. Absolut mest kort for pengene på markedet.