Hjemmeside i udlandet.
Fra : Henrik

Dato : 14-12-03 00:40

Jeg skriver for en kammerat som har en hjemmeside om Krybdyr.

Hans køb / salg forum ligger ligenu på en dansk server.
Derfor må der ikke være køb/salg/bytte af giftslanger og
store kvælerslanger. bla. Tigerpython..

Kan han omgå den regel ved at købe en side i Tyskland
hvor det er lovligt ?
Også lade forummet (eller hele siden)
blive hosted her.

Det er ikke et firma han har. Bare en privat hjemmeside om krybdyr
med et forum.....

Henrik

Fra : Ulrik

Dato : 14-12-03 01:40

"Henrik" <NO@MAIL.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> store kvælerslanger. bla. Tigerpython..
>
> Kan han omgå den regel ved at købe en side i Tyskland

Vælg Rusland hvor alt er tilladt

Fra : Henning Makholm

Dato : 14-12-03 01:41

Scripsit "Henrik" <NO@MAIL.DK>

> [...]
> store kvælerslanger. bla. Tigerpython..

> Kan han omgå den regel ved at købe en side i Tyskland

Næppe. Som hovedregel ser juraen på hvor mennesker af kød og blod
sidder og trykker på knapper, snarere end hvor de servere de snakker
med, står.

En nøjere vurdering kræver dog en undersøgelse af de præcise regler
han frygter at komme i konflikt med.

--
Henning Makholm "What a hideous colour khaki is."

Fra : Henrik

Dato : 14-12-03 19:29

> En nøjere vurdering kræver dog en undersøgelse af de præcise regler
> han frygter at komme i konflikt med.

Hvor kan jeg finde ud af alt det ? uden at henvende mig ved en advokat.

Henrik

Fra : Henning Makholm

Dato : 14-12-03 20:08

Scripsit "Henrik" <NO@MAIL.DK>

> Hvor kan jeg finde ud af alt det ?

Spørg ham.

--
Henning Makholm "*Se*!! Nu hælder den vand ud
af ørerne *igen*!! *Et mirakel*!!!"