Begynder php III
Fra : RuneStone

Dato : 13-12-03 14:35

http://www.rtk-design.dk/rod/php/eks1/

hvorfor skriver den teksten ud? (jeg vil have den til at skrive teksten ud
når man har stykket send)

Jeg har lavet en form og php side i samme fil som ser såda her ud:
-----------------
<?
if ('skriv')

{
echo "Hej $navn ";
}

if ($alder >= 25) {
echo "du er godt nok gammel hva? ";
}
else
{
echo "du er stadig ung... ";
}
?>
<form name="form1" method="post" action="index.php">
<input type="hidden" name="skriv" value="1">
value="Send!"></td>
------------------

mvh. Rune Thougaard
--
www.rtk-design.dk || www.vinperlen.dk

Fra : Leonard

Dato : 13-12-03 14:51

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote:

>if ('skriv')

if (isset($skriv)) {

>if ($alder >= 25) {
> echo "du er godt nok gammel hva? ";
> }
> else
> {
> echo "du er stadig ung... ";
> }

og den her bliver jo udskrevet altid, sålænge du ikke har den inde i
den første if's {}

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-12-03 14:52

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote in message
> [...]
> når man har stykket send)
>
> Jeg har lavet en form og php side i samme fil som ser såda her ud:

Prøv med en variabel i stedet (hint: der mangler et $)

Altså if(isset($_POST['skriv']))

--
Benny

Fra : Kim Emax

Dato : 13-12-03 15:30

RuneStone wrote:
> http://www.rtk-design.dk/rod/php/eks1/
>
> hvorfor skriver den teksten ud? (jeg vil have den til at skrive
> teksten ud når man har stykket send)

Jeg tror du har brug for at kigge her lidt:

http://dk.php.net/tut.php
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=php%2Btutorial

--
Take Care