Godkendte til XP
Fra : Flemming Nath

Dato : 13-12-03 01:25

Jeg skal købe bla.a. et nyt lydkort og et nyt modem, og jeg vil gerne
sikre mig at disse kan virke under XP

Hvordan gør jeg det? Findes der en liste et eller andet sted med alle
enheder der er godkendt af MS?

Vh, Flemming Nath

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-12-03 02:27

"Flemming Nath" <nospamto@fpn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikre mig at disse kan virke under XP
>
> Hvordan gør jeg det? Findes der en liste et eller andet sted med alle

Kig på denne side:
http://www.ntcompatible.com/compat.php?cat=hardware&idx=0

Der er en masse hardware du kan kigge på.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Flemming Nath

Dato : 13-12-03 03:51

On Sat, 13 Dec 2003 02:26:46 +0100, "Laziter [9440]"
<laziter@NOSPAMgyxi.dk> wrote:

>Kig på denne side:

Det var lige sådan noget, jeg var på jagt efter. Tusind tak!

vh, Flemming Nath

Fra : Peter Pan

Dato : 14-12-03 11:59

> Det var lige sådan noget, jeg var på jagt efter. Tusind tak!

Microsoft har også en officiel Hardware Compatibility List (HCL) - Mere info
om den her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;HU;314062

Mvh
Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-03 09:54

In article <mqmktvs5ud6v7e5o7nde0qdg457rrbnbug@4ax.com>,
nospamto@fpn.dk says...
> Jeg skal købe bla.a. et nyt lydkort og et nyt modem, og jeg vil gerne
> sikre mig at disse kan virke under XP

Alle modems med serielt interface virker med alle operativsystemer...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Flemming Nath

Dato : 14-12-03 03:59

On Sat, 13 Dec 2003 09:53:36 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>In article <mqmktvs5ud6v7e5o7nde0qdg457rrbnbug@4ax.com>,
>nospamto@fpn.dk says...
>
>Alle modems med serielt interface virker med alle operativsystemer...

Det er da rart at vide.

Flemming Nath

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-03 11:51

In article <1fkntv0trq1kk3d5v62t3f37usovoectis@4ax.com>,
nospamto@fpn.dk says...
> Det er da rart at vide.

Og driver-begrebet er udelukkende noget MS har opfundet i den
sammenhæng. Alle modems anvender AT-kommandoer og opsætning kan
foretages med hjælp fra manualen.

Fra : Leony

Dato : 13-12-03 13:56

In news:mqmktvs5ud6v7e5o7nde0qdg457rrbnbug@4ax.com,
Flemming Nath <nospamto@fpn.dk> typed:

> Jeg skal købe bla.a. et nyt lydkort og et nyt modem, og jeg vil gerne
> sikre mig at disse kan virke under XP
> Hvordan gør jeg det?

Hvis du kan finde en driver til XP på producenten's hjemmeside, så må du
gå ud fra at produktet virker med XP.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Flemming Nath

Dato : 14-12-03 03:58

On Sat, 13 Dec 2003 13:56:26 +0100, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>Hvis du kan finde en driver til XP på producenten's hjemmeside, så må du
>gå ud fra at produktet virker med XP.

Det er som hovedregel sikkert rigtigt, men jeg har faktisk for ikke så
længe siden købt et billigt lydkort (med drivere til XP) og det
fungerer ikke. Maskinen går i sort og genstarter når det installeres.

Vh, Flemming Nath

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-03 11:50

In article <v8kntvgo78b87h7c1dhb08e6q07avnlvkg@4ax.com>,
nospamto@fpn.dk says...
> længe siden købt et billigt lydkort (med drivere til XP) og det
> fungerer ikke. Maskinen går i sort og genstarter når det installeres.

Har du prøvet kortet i en anden maskine?

Det kan være hardware-problemer og det kan OS'et ikke gøre noget ved.

Fra : Leony

Dato : 14-12-03 16:47

In news:v8kntvgo78b87h7c1dhb08e6q07avnlvkg@4ax.com,
> [...]

> længe siden købt et billigt lydkort (med drivere til XP) og det
> fungerer ikke. Maskinen går i sort og genstarter når det installeres.

Prøv et andet PCI-slot (du nævner ikke om det er et PCI-kort, så jeg
gætter).

Måske nævner du selv nøgleordet, nemlig "billigt".
9 ud af 10 gange får man hvad man betaler for.

Det kan også være at Jesper rammer hovedet på sømmet her:"Det kan være
hardware-problemer og det kan OS'et ikke gøre noget ved.
" og derfor er:"Har du prøvet kortet i en anden maskine?" det bedste
råd.