Leje af bil i USA
Fra : Jens Christiansen

Dato : 13-12-03 00:17

Hejsa,

Jeg ville lige høre - inden min tur til CA - om gode råd ang. leje af bil..
Hvor skal man leje den henne (er der andre alternativer en AVIS, og så fald
hvilke?!) Kan jeg i det hele taget leje bil derovre? Jeg er 21 år gammel, og
har haft kørekort i ca. 2,5 år.. Hvad med forsikring m.m.?

På forhånd tak!
Jesper Christiansen

Fra : Jens Christiansen

Dato : 13-12-03 07:26

Hejsa

Har selv fundet ud af det.. Hos AVIS skal man være 25.. øv :(

- Jesper Christiansen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 13-12-03 07:53

On Sat, 13 Dec 2003 07:25:43 +0100, "Jens Christiansen"
<jhc@bonbon.net> wrote:

>Har selv fundet ud af det.. Hos AVIS skal man være 25.. øv :(

Du kan godt leje bil selvom du ikke er 25. Men vær forberedt på en
ekstra pris på omkring $15-15 ekstra per dag.

Nu ved jeg ikke, hvor du skal hen i USA, men her er oplysninger om LA,
San Diego og San Francisco (blandt mange andre).

http://www.bnm.com/uage2.htm

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jens Christiansen

Dato : 14-12-03 14:08

Hejsa!

Jeg skal til Sacramento, da min kæreste bor der, i et års tid. Men skal da
helt sikkert også et smut ned forbi San Francisco og San Diego! :)

Mange tak!
Med venligste hilsener
Jesper Christiansen

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 15-12-03 07:36

Der er mange firmaer man kan leje biler ved. Mange kræver dog min 21 år på
bagen inden man kan leje bil Nogle som du sikkert ved 25 år. Check selv.
"Los Alamo" er et udemærket firma og "National" et andet (De er forresten
hvisnok kørt sammen i et firma idag.)
Men prøv dem. Vi brugte Los Alamo og de var bare OK.

http://www.findall-at-1.com/car-rental/alamo_car_rentals.htm

God tur.-...Kør nu ordenligt

Mvh
Rene

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 22-12-03 20:20

Der er også budget car rental, og så er der en masse små biludlejere rundt
omkring i byen, som udlejer ældre biler (ca. 10 år gamle), meget billligere
end de store selskaber.

Der ligger et par stykker på en sidegade til Market street, i området mellem
civic center og Union Square, så vidt jeg husker. Men det koster ganske
rigtigt ekstra, når du er under 25.

Men på den anden side: Er man under 21 bliver man behandlet som et barn.

Go' tur under alle omstændigheder.

--
Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!