Hvad er rytmisk musik...
Fra : - - - C h r i s t i ~

Dato : 12-12-03 23:25

Jeg undrer mig lidt over udtrykket "rytmisk musik"... Der er ligefrem lavet
en forening som hedder Rytmisk Musik Danmark!

Hvad dækker rytmisik musik...?
Er både jazz, rock, pop, soul, hip-hop, rap, dansk-top, heavy osv. under
denne katgori...?

Det eneste jeg kan komme i tanke om, som jeg IKKE vil kalde "rytmisk musik"
er faktisk opera/klassisk!

Men måske tager jeg fejl...?

Og så er det egentlig mærkeligt, for alt musik er vel egentlig "rytmisk"
....???

Chr.

Fra : Torsten Matthiessen

Dato : 12-12-03 23:53

> [...]
>
> Hvad dækker rytmisik musik...?
> Er både jazz, rock, pop, soul, hip-hop, rap, dansk-top, heavy osv. under

ja

> Det eneste jeg kan komme i tanke om, som jeg IKKE vil kalde "rytmisk
musik"
> er faktisk opera/klassisk!

ja

> Men måske tager jeg fejl...?

nej

> Og så er det egentlig mærkeligt, for alt musik er vel egentlig "rytmisk"
> ...???

klassisk er åbenbart urytmisk så

torsten

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 18-12-03 21:45

"Torsten Matthiessen" <barforama@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> klassisk er åbenbart urytmisk så

Nej, det dunker bare ikke så regelmæssigt ;?)

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 13-12-03 01:07

Efter min mening må der være tale om musik hvor rytmesektionen
"fylder" mere end de andre instrumenter. Umiddelbart vil jeg sige at
der kun findes de 2 typer: "rytmisk" og "klassisk".

mvh
Thomas

Fra : Dallemusen

Dato : 13-12-03 12:12

Så er det vel nok heldig at man ikke er blevet uddannet på det urytmiske
musikkonservatorium

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : - - - C h r i s t i ~

Dato : 13-12-03 13:45

Jamen synes I ikke det er et lidt underligt begreb: "rytmisk musik..."
hvorfor ikke bare sige "musik"

chr.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-03 16:28

- - - C h r i s t i a n T h o r s e n - - - wrote:
> Jamen synes I ikke det er et lidt underligt begreb: "rytmisk musik..."
> hvorfor ikke bare sige "musik"

Fordi rytmegruppen i klassisk musik består af dirigenten. Og han:
1) Giver ikke megen lyd fra sig.
2) Står der ikke for at holde tempoet konstant på 110 bpm.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Dallemusen

Dato : 14-12-03 18:25

Hmm det var sgu da egentlig en genial forklaring.....

Mind if I use it? c",)

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Gunnar

Dato : 22-12-03 16:03

Hej, musikinteresserede.
Jeg har et spørgsmal angående optagelsesprøven på rytmisk
musikkonservatorium københavn.
Jeg kommer fra Tyskland og er blevet inviteret til opt.prøven i
Januar.
Mit problem: Jeg har problemer med at finde akkompagnatører dertil.
Mit spørgsmål: Kender i musiker/forer/links/...

Fra : Dallemusen

Dato : 23-12-03 11:27

hmmm hvilket konservatorium/hvor i landet?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 23-12-03 13:19

Dallemusen wrote:
> hmmm hvilket konservatorium/hvor i landet?

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Dallemusen

Dato : 23-12-03 14:09

LOL

Jeg må fandme skære ned på de julefrokoster

De venligste hilsner
Daniel Nielsen