Kørerute tyskland
Fra : Steen Larsen

Dato : 12-12-03 20:45

Hej NG

Er der nogle der kan anbefale en alternativ rute igennem tyskland som
speciel seværdig.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : A. Lunde Nielsen

Dato : 12-12-03 21:15

"Steen Larsen" <steen-larsen@(fjern)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogle der kan anbefale en alternativ rute igennem tyskland som
> speciel seværdig.
>
> --
> Med Venlig Hilsen Steen Larsen

hvor kommer du fra og hvor skal du hen ????

En god ide at oplyse det

Venlig hilsen
ALN

Fra : Steen Larsen

Dato : 12-12-03 21:56

A. Lunde Nielsen wrote:
> "Steen Larsen" <steen-larsen@(fjern)tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> hvor kommer du fra og hvor skal du hen ????
>
> En god ide at oplyse det

OK det er det nok vi kommer fra det midtjyske og skal til Italien,
ikke nærmere bestemt vi improvisere undervejs.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Carsten

Dato : 13-12-03 06:15

Tag den "kedelige" tur til Køln. og kør derefter langs Rhinen helt til
Basel.

Der er et hav af seværdigheder, slotte og borgruiner hvis det er det som i
er til.

Carsten H

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 12-12-03 07:59

det kommer så sandelig an på, hvor du vil hen.

Men skal du over tjekkiet, så vil jeg anbefale vejen over Scmilka - Hrensko,
så undgår du, at skal over bjerget, og for i øvrigt synes jeg også den er
pænere, fra Neümünster kører vi af ved nr 15 mod Wittenberg, uden om
Hamburg.

Fra : Harry

Dato : 13-12-03 11:35

> Er der nogle der kan anbefale en alternativ rute igennem tyskland som
> speciel seværdig.

Du skriver godt nok at du vil improvisere, men lidt planlægning skader
ikke og i og med at du spørger om muligheder, er du jo igang med at
planlægge noget. Der er utallige muligheder for alternative muligheder
for at krydse Tyskland på andet end det gængse motorvejsnet. Det mest
nærliggende vil være en blanding at af begge dele d.v.s. fravige
motorvejen i ny og næ.

1) En af de mest brugte er B27 fra Göttingen til Fulda. Den bliver
brugt meget af campister der har en (uforståelig) skræk for bakkerne
syd for Kassel.Men den er meget smuk og seværdig.

2) Længere nordpå kan man lige syd for Hamborg tage A 1 et kort stykke
mod Bremen og så dreje af ved Buchholzer Dreieck, frakørsel 44 Rade og
køre mod Rotenburg og Soltau. Det er en noget mere afslappende tur
gennem Lüneburger Heide. Men du skal gennem Soltau - der er godt
skiltet - og kan så hoppe på motorvejen dér.

3) Du skal vel over Brenner? Så har jeg et hyggeligt lille tip mere:
øst for München på A8 drejer du af ved frakørsel 97 i retning mod
Tegernsee. Det er en flot og smuk rute først ad B318, ved Tegernsee
skifter den navn til B 307 og ved den østrigske grænse igen til
østrigsk B 181. Strækningen benævnes også som Achenstrasse, fordi den
på den tyske side går igennem Achenpas og igennem Achendalen, Achensee
ned til dalen, hvor den store motorvej fører til Innsbruck. Jeg vil
dog anbefale den paralelle vej B171, den går direkte til en
campingplads ved Insbruck og den har gode tilbud "med alt betalt" -
også nærtrafik til byen. Så vidt jeg husker skulle man dog have min. 3
overnatninger. Derfra går vejen direkte op til Brennerpasset. Jeg skal
lige huske, at selvom der kommer et par enkelte serpentiner ved
nedkørslen fra Achental til motorvejen, så er der intet at frygte.

Alle disse 3 ruter er ved at blive udarbejdet med nærmere
detailler/billeder på dette link:
http://www.hanses-campingsider.dk/genveje.htm , men er ikke færdige,
men du vil kunne slå dem op der om kort tid. På dette link beskrives
europæiske genveje, for det meste indsendt af læserne - du er også
velkommen til at deltage!

Fra : Harry

Dato : 13-12-03 23:13

> 3) Du skal vel over Brenner? Så har jeg et hyggeligt lille tip mere:
> øst for München på A8 drejer du af ved frakørsel 97 i retning mod
> Tegernsee.

Der er kommet nogle tilføjelser vedr. alt.3:
www.hanses-campingsider.dk/at-rute.htm