Adam Christensen wrote:
> Hej NG,
>
> Hvad er jeres erfaring med returnering/fortrydelse af en mobiltelefon købt
> on-line?
>
> Det er mit indtryk at mange net-shops (fx monatel.dk, shopaway.dk,
> salgsbutikken.dk for blot at nævne nogle få) skriver i deres vilkår at varer
> skal returneres i *ubrudt*, *original* emballage. Begge dele er - ifølge
> forbrugerombudsmanden
> (
http://www.net-tjek.dk/ehandel/forbrug/fortrydelsesret-ulovlige-vilkar.htm)
> - ulovlige vilkår for handel på nettet.
>
> Det er mit indtryk at det ikke kun er blandt "mobilshops" at der er mange
> brådne kar; måske en historie for ComputerWorld
>
Problemet er at lovgivningen er lidt uklar.
"Fortrydelsesretten alene betinget af, at du tilbageleverer varen i
væsentlig samme stand og mængde, hvori den var, da du fik den i hænde.
Du må således gerne prøve en vare, hvis dette blot ikke forringer varens
salgsværdi, og sælger må acceptere ubetydelige skader."
Hvis du bryder blomberingen på varen så forringer du væsentligt værdien
på produktet. Jeg vil personligt ALDRIG betale fuld pris for et produkt,
hvor plomberingen er brudt.
Vi har jo f.eks. lige haft den kedelige sag med Telmore shoppen
(
http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=16861). Den omhandlede lige
netop en "brugt" telefon.
--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50
Teleselskab: SONOFON
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers