krav på ombytning til ny vare ?
Fra : MFN

Dato : 12-12-03 14:30

Jeg indleverede for over 2 måneder siden (d. 7-10-03), min monitor hvor jeg
købte den, nemlig hos Computer City. Den er under 1 år gl. og nu er den så
defekt. Efter en måned uden at have hørt fra dem, rykkede jeg dem i ørerne.
De forstod ikke det der var sket, men lovede at sætte gang i sagen, og ville
rykke værkstedet jævnligt. Efter godt endnu en måned havde jeg stadig intet
hørt og rykkede igen. Jeg fik svaret at de venter på en reservedel, men de
kunne tilbyde mig en ombytterskærm i stedet for. Denne ville dog ikke være
sprit ny, så det var jeg naturligvis slet ikke interesseret i. Samme dag
ringer de så til mig og fortæller at monitoren vil kunne afhentes
færdigrepareret torsdag d. 11-12, men de ville lige ringe og give mig et
praj. Fredag d. 12-12 ringede jeg til dem da jeg intet havde hørt. Deres
call-service prøver at få kontakt til værkstedet, men giver mig beskeden de
er optaget og de vil ringe retur til mig.

Nu er jeg blevet godt knotten over den lange ventetid, så mit spørgsmål er :
Har jeg ret til at få min monitor ombyttet til en ny ? Siger købeloven ikke
at en vare skal repareres indenfor rimelig tid, ellers skal den ombyttes til
en ny, med dertil hørende ny reklamationsret ?? Over 2 måneder er da ikke
indenfor rimelig tid.

Michael F.

Fra : Henning

Dato : 12-12-03 17:20

On Fri, 12 Dec 2003 14:30:23 +0100, "MFN" <mikee@mail.dk> wrote:

> [...]
>sprit ny, så det var jeg naturligvis slet ikke interesseret i. Samme dag

Hvorfor ikke? Skærmen du indleverede var et år gammel, får du en
renoveret skærm med samme alder har du intet tabt?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : MFN

Dato : 12-12-03 19:42

Jo, men jeg kan jo ikke vide hvor gammel og hvor brugt en evt. ombytter
ville være vel. Og derfor mener jeg stadig en ventetid på over 2 måneder er
for ringe. Computer City skulle i øvrigt ringe tilbage til mig i dag fredag
d. 12-12, jeg har ikke hørt fra dem endnu, de lukker om 20 minutter.

Nej det er sgu' for ringe en service, eller jeg mener, der er ingen service.

Michael

Fra : Henning

Dato : 12-12-03 19:51

On Fri, 12 Dec 2003 19:41:57 +0100, "MFN" <mikee@mail.dk> wrote:

> [...]
>for ringe. Computer City skulle i øvrigt ringe tilbage til mig i dag fredag
>d. 12-12, jeg har ikke hørt fra dem endnu, de lukker om 20 minutter.

Idet du får en ny/anden vare, løber der en ny to-årig
reklamationsperiode på. Så er der tid til at finde ud af det Det er
vel ligegyldigt om den har været brugt meget eller lidt, bare den
virker som den gamle?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk